Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-20, 23:28
  #1
Medlem
crawlys avatar
Det är alltid intressant att se hur utländsk media rapporterar om Sverige. Här intervjuas flera av de team som varit och gjort inslag i bl.a. Rinkeby och Malmö om situationen, och berättar bl.a om anonyma kvinnor som inte vågar vara med på bild för att dom är rädda för repressalier från "feminister". Man pratar vidare om konflikterna mellan olika invandrargrupper och hur hela Sveriges självbild, med 80 år av liberal politik ligger i potten.
Klart sevärt hela inslaget.

Jag påstår inte att Sverige motsvarar bilden av det brinnande slagfält man kan tro efter att ha sett inslaget, men det ger ändå en tydlig indikation på hur långt svensk MSM (även "höger") står från amerikansk, och hur uppfriskande det är med människor som vågar sticka ut hakan lika långt som Tucker.

Jag skulle gladeligen betala en svensk Tucker Carlson 500kr i månaden för en liknande daglig rapportering där man skiter i vad som är politiskt korrekt och går all-in. Hur kommer det sig att Sverige fastnat i en spiral av politisk korrekt rapportering utan att någon vågar sticka ut hakan? Och varför är vanliga människor i förorten rädda för lokala feminister? Jag anar en story bakom just detta.

Youtube länk
__________________
Senast redigerad av crawly 2017-11-20 kl. 23:50.
Citera
2017-11-20, 23:32
  #2
Medlem
PenetreraMeras avatar
Länk, kanske?
Citera
2017-11-20, 23:37
  #3
Medlem
Länk: https://www.youtube.com/watch?v=93iUbW_akkE
Citera
2017-11-20, 23:49
  #4
Medlem
crawlys avatar
Tack. Missade det uppenbara. Lägger till det.
Citera
2017-11-20, 23:50
  #5
Medlem
Utländsk och alternativ inrikes media är det enda jag följer om vår nations utveckling. Tänk alla de stackars satar till svenskar (majoriteten) som enbart läser aftonbladet och expressen, drar på TV4 News 19 och 22:00 och Aktuellt på SVT. Lyssnar på ett tal från Statsministern och kommer sedan till jobbet, plugget eller hemmafesten och tror man vet all this, all that.. !


Stackars arma satar! Inte konstigt att 87% vet noll om utvecklingen i det här landet samtidigt som man gömmer sig hemma i stugorna.
__________________
Senast redigerad av Cauvie 2017-11-20 kl. 23:52.
Citera
2017-11-21, 00:12
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Utländsk och alternativ inrikes media är det enda jag följer om vår nations utveckling. Tänk alla de stackars satar till svenskar (majoriteten) som enbart läser aftonbladet och expressen, drar på TV4 News 19 och 22:00 och Aktuellt på SVT. Lyssnar på ett tal från Statsministern och kommer sedan till jobbet, plugget eller hemmafesten och tror man vet all this, all that.. !


Stackars arma satar! Inte konstigt att 87% vet noll om utvecklingen i det här landet samtidigt som man gömmer sig hemma i stugorna.

Jag hoppas inte det är amerikansk media du följer. Det är ju bara slöseri med tid eftersom jänkarna är så jävla oinsatta i svenska förhållanden. Dansk och norsk media däremot - klasser mer tillförlitliga i sin rapportering om Sverige än vad svensk media är.
Citera
2017-11-21, 00:58
  #7
Medlem
fresk66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorm Den Gamle
Jag hoppas inte det är amerikansk media du följer. Det är ju bara slöseri med tid eftersom jänkarna är så jävla oinsatta i svenska förhållanden. Dansk och norsk media däremot - klasser mer tillförlitliga i sin rapportering om Sverige än vad svensk media är.

Ja, dansk och norsk media är bra vad gäller rapporteringen om Sverige till skillnad mot svensk media. Maken till vänsterstyrd och kommunist rapportering som svensk media står för är skrämmande. Men så har det blivit som det har blivit i Sverige också - ett land i totalt förfall.
Citera
2017-11-21, 01:30
  #8
Medlem
Tucker Carlson jobbar på Fox News, och jag litar inte på Fox News. Att lyssna på vad Fox News säger om Sverige är ungefär lika intressant som att höra svensk public service uttala sig om Dansk Folkeparti eller norska Fremskrittspartiet. Förutsägbart, någon?

Men Tim Pools reportage från Sverige var otroligt spännande. Tim Pool är en självständig journalist. Hans reportage från Rinkeby har sopats under mattan av svensk MSM, därför att Tim Pool blev rädd när han var i Rinkeby. Sånt kan väl inte neutrala utländska observatörer få berätta om vårt fina land?

https://www.youtube.com/watch?v=tdXLXxvaTxc
Citera
2017-11-21, 01:42
  #9
Medlem
WSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Tucker Carlson jobbar på Fox News, och jag litar inte på Fox News. Att lyssna på vad Fox News säger om Sverige är ungefär lika intressant som att höra svensk public service uttala sig om Dansk Folkeparti eller norska Fremskrittspartiet. Förutsägbart, någon?

Men Tim Pools reportage från Sverige var otroligt spännande. Tim Pool är en självständig journalist. Hans reportage från Rinkeby har sopats under mattan av svensk MSM, därför att Tim Pool blev rädd när han var i Rinkeby. Sånt kan väl inte neutrala utländska observatörer få berätta om vårt fina land?

https://www.youtube.com/watch?v=tdXLXxvaTxc

Tim Pool började skrapa på ytan och var inne på rätt spår. Jag önskar att han stannat längre. Polisen sa åt Tim att det kunde bli bråk när dom var i Rinkeby, sedan när media frågade blånekade polisen att dom sagt något till Tim

Vadfan är det som händer i Sverige? Vad för slags makt har media över polisen här? Varför kände dom sig tvungna att ljuga om en sådan småsak?

det var mer intressant än Mad Max i Rinkeby som var storyn från början
Citera
2017-11-21, 01:53
  #10
Medlem
ReiseReises avatar
Som tidigare nämnts i tråden så är Fox New (Där Tucker jobbar) oerhört konservativt och älskar nyheter som dessa. Man blåser gärna upp det så mycket det bara går, och får allt som går att instämma med republikanernas retorik. Det är därför endast en selektiv (om ändå väldigt stor) del av den amerikanska befolkningen tittar på Fox.

Tucker är ungefär som våran version av Janne Josefsson, kombinerat med Paulo Roberto.
Citera
2017-11-21, 02:04
  #11
Medlem
Ansar-al-Bundys avatar
Jag har sett tillräckligt av Tucker Carlson för att göra bedömningen att han saknar trovärdighet, bland annat ett fullständigt oseriöst inslag med Bill Nye. Kollade på Tim Pools inslag, som nämns i tråden, när han var här och tyckte det var rätt intressant till en början, tills det visade sig att hela hans bild av Sverige helt och hållet byggde på vad han upplevt i Rinkeby och liknande ställen. Agenda-driven fejkmedia om nåt.
Citera
2017-11-21, 07:56
  #12
Medlem
kaerakels avatar
TS får nöja sig med att se herr Lamotte fäktas mot väderkvarnar och Swisha dennes ”oberoende nyhetsrapportering”
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback