Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-20, 20:24
  #1
Medlem
får först och främst ber om ursäkt om det redan finns en Topic inom detta.

Ska försöka ta detta så tydligt som möjligt!

Dos: ca: 50mg per lina och jag tar detta 2 gånger/dag, en på morgonen och en på mitten av dagen. då jag provade att göra detta på 1g.

som jag skrev så är 50mg väldigt lite alltså 0.05 så ni inte tror att jag skrev fel.

jag är absolut inte ute efter något ''rus'' och jag upplever inget heller, jag känner symptomerna såsom mer snack och man undrar ibland vafan snackar jag om, men samtidigt så kan jag ÄNTLIGEN leda en konversation och inte stå där som ett fån som jag har gjort det senaste 5åren för jag har jätteproblem att inte döda en konversation med svar som (ja, okej, bra,) enkla ord och inga följdfrågor.

jag mår så mycket bättre både i mig själv och förtroendet i vad jag gör, jag vågar alltså ta för mig mer än vad jag gör i ''normalt'' tillstånd.

mitt humör är så mycket mer stabilare än vad det är i ''normalt'' tillstånd då jag är oftast sur/arg/deprimerad/ångest och vilket jag har känt sedan jag var 7 år gammal och är 19½ (viktigt att påpeka den där ½ )

Jag äter bättre, mer regelbundet. Jag sover bättre då jag absolut inte tänker låta det krocka med min sömn för jag är inte ute efter att sitta uppe på nätterna, så om det får mig att sova bättre det kan jag väll inte påstå men jag har lättare att gå upp på morgonen.

Jag har även gått ner i vikt ( fastare i kroppen) men jag kan inte säga om detta är en fördel eller nackdel då jag har för mig att det ta på musklerna och inte på fettet.

jag skulle nästan vilja säga att jag tar det för ''medicinskt'' syfte, säger väll alla folk som har ett missbruk för något, men jag är seriös i detta, jag har äntligen fått känna glädje och skratt och bara börjat gilla mig själv mer.

nu till min fråga:

:har ni lite småfakta inom dessa grejer som jag ser positivt men det kanske ligger något dolt i det hela?

:är detta till en riskzon för missbruk? Jag kan även motstå från att ta en lina, och jag känner ingen AT eller några biverkningar över huvudtaget.

har säkert flera saker som jag upplever som är positivt på det.

med vänliga Hälsningar!
__________________
Senast redigerad av Skiinkan1 2017-11-20 kl. 20:31. Anledning: Rubrikfel
Citera
2017-11-20, 20:42
  #2
Medlem
Exakt samma för mig... du har säkert ADHD/ADD.

Din tolerans lär höjas väldigt snabbt och du kommer behöva ta större och större doser. Det är problemet. Men kanske funkar med bara jättelite...
Citera
2017-11-20, 20:50
  #3
Medlem
Bertil85s avatar
Risken är att du tycker det är roligare roligare att knarka och du blir då en normal brukare utav det.

Sen fattar jag inte varför du ska börja med små doser tjack ?
Ta något annat om du är ute efter den sociala biten; vilket tjack är i vissa kretsar.
Citera
2017-11-20, 21:01
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coola-Killen
Exakt samma för mig... du har säkert ADHD/ADD.

Din tolerans lär höjas väldigt snabbt och du kommer behöva ta större och större doser. Det är problemet. Men kanske funkar med bara jättelite...


Har tänkt på Det där med ADHD/ADD ett tag nu vet ej hur man kollar upp detta dock, bara att ringa ner till vårdcentralen?
Citera
2017-11-20, 21:04
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skiinkan1
Har tänkt på Det där med ADHD/ADD ett tag nu vet ej hur man kollar upp detta dock, bara att ringa ner till vårdcentralen?

Att du kan sova bra på amfetamin tyder ju ännu mer på det. Jag vet faktiskt inte, verkar som det om du googlar. Men tror det kan ta lång tid, och att du måste pissa rent lång tid.

Jag hade fyllt kapslar med tjack om jag hade försökt göra som du
__________________
Senast redigerad av Coola-Killen 2017-11-20 kl. 21:10.
Citera
2017-11-20, 21:07
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Risken är att du tycker det är roligare roligare att knarka och du blir då en normal brukare utav det.

Sen fattar jag inte varför du ska börja med små doser tjack ?
Ta något annat om du är ute efter den sociala biten; vilket tjack är i vissa kretsar.


Risken finns ju det, dock så har jag ju tagit det i större mängder under LAN och sådant men blir bara äcklig av att tänka på AT i dom större mängderna,

Anledningen till den mindre är för att jag inte kan så mycket om olika droger utan cannabis och tjack är väll dem jag har provat, samt lyrica och tram men på dem båda så kände jag att det krävdes den dubbla mängden efter varje knaprande, och jag vill inte lägga skyhöga summor, så anledningen varför just tjack är att det har funkat nu i 10 dagar felfritt!

Men har du tips och idéer på droger som lyfter de som tjacket gav mig så tar jag gärna emot råd!
Citera
2017-11-20, 21:11
  #7
Medlem
blodigdiarres avatar
Det kan fungera, du verkar ha en sund inställning med mat och sömn och den typen av bra vanor. Det behöver inte alls vara toleranshöjande. Att gå på det och vara vaken 8-10 dygn och knata runt med en kofot utan mat och sömn, ja då är det toleranshöjande. Men då är problemet taget till en annan nivå. Knark gör ingen till pundare, det är när man tar sig identiteten som pundare som man blir det.

Men det finns ett problem. Eftersom det är olagligt så blir tillgången ojämn och till en del riskfylld. Kvaliteten måste alltid vara bra. Om du lär känna ett par bra kranar så kan du säkra det. Köp mycket på en gång om du vet att du kan hushålla med det som du gör nu. Men fall aldrig i helvete för frestelsen att finansiera genom att själv sälja. Det kommer skita sig. Du behöver mer är en kran för alla kranar åker in emellanåt. Alla, inga undantag. Och då står du där och chansar med nya kontakter som du inte vet ett skit om, blåsare och allmänna psykopatpundargalningar.

Normalt sett skulle jag ge rådet att göra en ADHD-utredning för om tjack får dig att fungera så är det inte otroligt att du faktiskt har det. Annars hade du antagligen fått ångest och stresskänslor av det. Men då får du antagligen den vanligaste medicinen för det concerta och jag själv upplever det som enbart dåligt. Kompisar beskriver förföljelseidéer och ångest, så fan vet om det är något att stå efter.
Citera
2017-11-20, 21:12
  #8
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skiinkan1
Risken finns ju det, dock så har jag ju tagit det i större mängder under LAN och sådant men blir bara äcklig av att tänka på AT i dom större mängderna,

Anledningen till den mindre är för att jag inte kan så mycket om olika droger utan cannabis och tjack är väll dem jag har provat, samt lyrica och tram men på dem båda så kände jag att det krävdes den dubbla mängden efter varje knaprande, och jag vill inte lägga skyhöga summor, så anledningen varför just tjack är att det har funkat nu i 10 dagar felfritt!

Men har du tips och idéer på droger som lyfter de som tjacket gav mig så tar jag gärna emot råd!



Det finns ADHD mediciner som i små doser kanske funkar; de funkar som tjack.
Citera
2017-11-20, 21:22
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blodigdiarre
Det kan fungera, du verkar ha en sund inställning med mat och sömn och den typen av bra vanor. Det behöver inte alls vara toleranshöjande. Att gå på det och vara vaken 8-10 dygn och knata runt med en kofot utan mat och sömn, ja då är det toleranshöjande. Men då är problemet taget till en annan nivå. Knark gör ingen till pundare, det är när man tar sig identiteten som pundare som man blir det.

Men det finns ett problem. Eftersom det är olagligt så blir tillgången ojämn och till en del riskfylld. Kvaliteten måste alltid vara bra. Om du lär känna ett par bra kranar så kan du säkra det. Köp mycket på en gång om du vet att du kan hushålla med det som du gör nu. Men fall aldrig i helvete för frestelsen att finansiera genom att själv sälja. Det kommer skita sig. Du behöver mer är en kran för alla kranar åker in emellanåt. Alla, inga undantag. Och då står du där och chansar med nya kontakter som du inte vet ett skit om, blåsare och allmänna psykopatpundargalningar.

Normalt sett skulle jag ge rådet att göra en ADHD-utredning för om tjack får dig att fungera så är det inte otroligt att du faktiskt har det. Annars hade du antagligen fått ångest och stresskänslor av det. Men då får du antagligen den vanligaste medicinen för det concerta och jag själv upplever det som enbart dåligt. Kompisar beskriver förföljelseidéer och ångest, så fan vet om det är något att stå efter.

Det är ju som jag skrev! Jag tänker inte använda det till ett missbruk, jag använder det enbart till medicinskt syfte!

Mina kontakter är stenhårda på kvalite, mer vill jag inte nämna! Har även några vänner som har tagit adhd medicin men dom känner att mår bättre utan dem!
Citera
2017-11-20, 23:59
  #10
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar, rubrik justerad

Centralstimulantia --> Psykiatri och psykofarmaka
/Moderator
Citera
2017-11-21, 09:03
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Flyttar, rubrik justerad

Centralstimulantia --> Psykiatri och psykofarmaka
/Moderator


Tackar och ber om ursäkt för besväret!
Citera
2017-11-21, 11:49
  #12
Medlem
blodigdiarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skiinkan1
Det är ju som jag skrev! Jag tänker inte använda det till ett missbruk, jag använder det enbart till medicinskt syfte!

Mina kontakter är stenhårda på kvalite, mer vill jag inte nämna! Har även några vänner som har tagit adhd medicin men dom känner att mår bättre utan dem!

Då är det inga problem egentligen. Mycket är vunnet när man känner att det inte är katastrof att vara utan. Åtminstone så att du klarar tillfälliga stopp i tillgången. Alltså hellre vänta på ordinarie kran än chansa på någon ny.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback