Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-20, 19:49
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krisu
Jag har väl inte sagt att det skulle innebära nån slags skada om de lär sig om det?
"Låt barn få vara barn" antyder att man tar något ifrån barnen genom att lära dem om ämnet.
Citera
2017-11-20, 19:54
  #14
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotwin
"Låt barn få vara barn" antyder att man tar något ifrån barnen genom att lära dem om ämnet.

Jaha?
Det är din tolkning, och den får du såklart lov att ha.
Precis som du skall få lov att läsa om transsexuella hästar och hundar för de allra minsta i din familj.

Personligen ser jag inte meningen med att läsa om transsexuella djur för 4åringar.
HBTQ frågor är något som gott kan få komma lite senare i livet.
Citera
2017-11-20, 19:58
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krisu
Jaha?
Det är din tolkning, och den får du såklart lov att ha.
Precis som du skall få lov att läsa om transsexuella hästar och hundar för de allra minsta i din familj.

Personligen ser jag inte meningen med att läsa om transsexuella djur för 4åringar.
HBTQ frågor är något som gott kan få komma lite senare i livet.
Vad fan snackar du om? Det är inte "min tolkning", det är det som "låt X få vara X" betyder.
Citera
2017-11-20, 20:03
  #16
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotwin
Vad fan snackar du om? Det är inte "min tolkning", det är det som "låt X få vara X" betyder.

Om du har svårt att följa med så får du läsa långsammare.
Nu handlar tråden om en bok för de allra minsta om transsexuella hästar och hundar.
Det är det som vi skall diskutera och inget annat.
Citera
2017-11-20, 20:11
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krisu
Om du har svårt att följa med så får du läsa långsammare.
Nu handlar tråden om en bok för de allra minsta om transsexuella hästar och hundar.
Det är det som vi skall diskutera och inget annat.
Ja, och du säger att "låt barn få vara barn". Jag säger att, barn får vara barn även om de lär sig om ämnet. Vad är det du inte fattar?
Citera
2017-11-20, 20:17
  #18
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotwin
Ja, och du säger att "låt barn få vara barn". Jag säger att, barn får vara barn även om de lär sig om ämnet. Vad är det du inte fattar?

Jag fattar alldeles utmärkt tack..

Jaha tack för din mening, jag frågade dock inte efter den.
Och jag har redan sagt att det är helt okej för mig om du vill läsa om transsexuella hästar och hundar för de allra minsta.
Jag anser fortfarande att det gott kan få vänta några år.

vad är det som DU inte fattar?
Citera
2017-11-20, 20:19
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krisu
Jag fattar alldeles utmärkt tack..

Jaha tack för din mening, jag frågade dock inte efter den.
Och jag har redan sagt att det är helt okej för mig om du vill läsa om transsexuella hästar och hundar för de allra minsta.
Jag anser fortfarande att det gott kan få vänta några år.

vad är det som DU inte fattar?
...förstår du inte hur ett diskussionsforum funkar? Du måste inte be om ett svar för att få ett svar på något du skriver i ett diskussionsforum, ditt jävla pucko.

Jag har inget intresse av att läsa om transexualitet. Mitt intresse av det hör inte till ämnet.
Citera
2017-11-20, 20:28
  #20
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotwin
...förstår du inte hur ett diskussionsforum funkar? Du måste inte be om ett svar för att få ett svar på något du skriver i ett diskussionsforum, ditt jävla pucko.

Jag har inget intresse av att läsa om transexualitet. Mitt intresse av det hör inte till ämnet.



Ja men då slipper du läsa om transsexuella hästar och hundar, vilket barnen vars föräldrar köper boken inte lär göra.
Citera
2017-11-20, 21:41
  #21
Medlem
supremanics avatar
Tiderna förändras och samhället blir mer och mer degenererat. När jag var barn vill jag minnas barnböcker som handlade om att man skulle vara nöjd med den man var, till exempel boken "Grisen som ville bli ren". Hade den boken kommit ut idag så hade den nog inte slutat med att grisen i slutändan kom på att han var nöjd med den han var utan snarare hade den stackars grisen könsstympats, svepts in i en rosa fjäderboa och fått en ananas uppkörd i röven, allt i sann HBTQ-anda.
Citera
2017-11-20, 21:55
  #22
Medlem
För unga tillkommer möjligheten att minimera oönskad pubertetsutveckling med hjälp av pubertetsstoppande hormoner. Syftet med behandlingen är att undvika utvecklingen av sekundära könskarakteristika (bröstutveckling hos dem med tilldelad könstillhörighet flicka, behåring, basröst och penistillväxt hos dem med tilldelad könstillhörighet pojke) och att ge respit att följa utvecklingen av könsdysfori.

Detta ägnar sjukvården sig åt med barn idag som en förlängning av detta indoktrinering kring könsidentitet bland förskolebarn, barn som vet varken ut eller in kring allt möjligt och som inte har utvecklat sitt egna självständiga tänkande eller identitet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback