Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-20, 16:56
  #1
Medlem
CUBErt.s avatar
Tja,

Jag har varit ren nu ett tag men har fått ett sånt jävla sug på cannabis igen. Käkar olika antidepressiva (seroquel, venlafaxin, lamictal). Någon kunnig som vet om det kan bli någon konsekvens av att blanda detta? Kommer jag med stor sannorlikhet att snea stort eller är det rätt lugnt?

Har inte rökt sen innan jag började med medicinerna.

Mvh nojan som slår in även utan rökat
__________________
Senast redigerad av CUBErt. 2017-11-20 kl. 17:00.
Citera
2017-11-20, 18:17
  #2
Medlem
Hardcorebobos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CUBErt.
Tja,

Jag har varit ren nu ett tag men har fått ett sånt jävla sug på cannabis igen. Käkar olika antidepressiva (seroquel, venlafaxin, lamictal). Någon kunnig som vet om det kan bli någon konsekvens av att blanda detta? Kommer jag med stor sannorlikhet att snea stort eller är det rätt lugnt?

Har inte rökt sen innan jag började med medicinerna.

Mvh nojan som slår in även utan rökat
Beror väl helt på hur mycket du röker och vilka anlag du har.
Citera
2017-11-20, 19:54
  #3
Medlem
Ichmids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CUBErt.
Tja,

Jag har varit ren nu ett tag men har fått ett sånt jävla sug på cannabis igen. Käkar olika antidepressiva (seroquel, venlafaxin, lamictal). Någon kunnig som vet om det kan bli någon konsekvens av att blanda detta? Kommer jag med stor sannorlikhet att snea stort eller är det rätt lugnt?

Har inte rökt sen innan jag började med medicinerna.

Mvh nojan som slår in även utan rökat
Varför tror du att du skulle snea?
Blir du hög på dina antidepressiva?
Anledningen till att man är deprimerad är pga att det är brist på Serotonin eller att signalsubstanserna(serotonin, noradrenalin och dopamin) har hamnat i obalans.

Cannabis påverkar det centrala nervsystemet i allmänhet och serotonin i synnerhet. Cannabis sänker den normala serotoninnivån vilket ofta medför att man känner sig deprimerad några dagar efter att man rökt, och att livslusten i vissa fall försvinner.

Det som händer när man röker och samtidigt äter antidepressiva är att cannabisen slår ut medicinen helt, och är man redan deprimerad innan så kan det leda till att depressionen blir ännu värre det följande dagarna.

Dock så kanske effekten förändras, om du är orolig så ring sjukvårdsupplysningen.
__________________
Senast redigerad av Ichmid 2017-11-20 kl. 20:05.
Citera
2017-11-20, 20:20
  #4
Medlem
CUBErt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichmid
Varför tror du att du skulle snea?
Blir du hög på dina antidepressiva?
Anledningen till att man är deprimerad är pga att det är brist på Serotonin eller att signalsubstanserna(serotonin, noradrenalin och dopamin) har hamnat i obalans.

Cannabis påverkar det centrala nervsystemet i allmänhet och serotonin i synnerhet. Cannabis sänker den normala serotoninnivån vilket ofta medför att man känner sig deprimerad några dagar efter att man rökt, och att livslusten i vissa fall försvinner.

Det som händer när man röker och samtidigt äter antidepressiva är att cannabisen slår ut medicinen helt, och är man redan deprimerad innan så kan det leda till att depressionen blir ännu värre det följande dagarna.

Dock så kanske effekten förändras, om du är orolig så ring sjukvårdsupplysningen.

Grymt, tack för utförligt svar! Tänkte inte dra på så jäkla mycket, utan då och då på fest eller vid ett jäkligt najs tillfälle.

Nja, bara lite på mina behovsmediciner tänkte inte blanda dessa med rökat, tror inte stesolid är bra groggvirke till gräset
__________________
Senast redigerad av CUBErt. 2017-11-20 kl. 20:22. Anledning: Tillägg i inlägget
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback