Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-20, 16:46
  #1
Medlem
Hej,

Är det någon som bor i området Hägersten (Hägerstensåsen) som vet om detta är ett bra område? I Västra Frölunda där jag bor är det väldigt olika huruvida ett område inom Västra Frölunda är bra eller inte.

Tacksam för svar!
Citera
2017-11-20, 16:55
  #2
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Hägersten och Hägerstensåsen är inte samma område. Men det är ingen fara om du är förvirrad för det är de flesta. Hägersten är egentligen området från Örnsbergs tunnelbanestation och västerut till Mälarhöjdens. Men de flesta kallar istället de områdena för vad stationerna heter och Hägerstensåsen för "Hägersten".

Hursom så är både Hägersten och Åsen mycket bra ställen att bo. Lite lugnt och trist, men det är ju trots allt en förort. Nära till stan!
Citera
2017-11-21, 17:05
  #3
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Närförort till mestadels bestående av svenskar. Lugnt och trist men ändå småputtrigt trevligt. Helt klart en av dom områden jag skulle kunna tänka mig att bo i.
Citera
2017-11-25, 16:06
  #4
Medlem
Tack för svaren!

Har fått möjlighet att hyra en lägenhet där med familj och tre små barn. Låter bra än så länge!
Citera
2018-01-14, 00:49
  #5
Medlem
IWasBornSixtySixs avatar
Jag har bott i Örnsberg, Aspudden och Liljeholmen. Mycket bekant med de trakterna invid Hägersten. Mycket trivsamt. Jag har ingenting negativt att säga.
Citera
2018-01-15, 21:17
  #6
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Stämmer in i kören. Hägersten är bra! Lugnt och skönt bortsett från den förbannade motorvägen som dånar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback