Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-20, 16:21
  #1
Medlem
Mulla Krekars avatar
Jag har inte använt denna Samsung 6 på ca ett halvår sen jag köpte en Samsung 8. Men nu letar jag efter en film som finns på den gamla telefonen, 6'an. Den har legat oladdad i runt ett halvår, o nu har jag satt den på laddning, men det blinkar bara med denna skärm:
https://i.imgur.com/2q3Q3FT.jpg

Den lyser i 6-8 sekunder o slocknar, så håller det på. Ska man låta den ligga o ladda upp den fullt? Det händer inget när jag trycker på knapparna.
Citera
2017-11-20, 16:39
  #2
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jag har inte använt denna Samsung 6 på ca ett halvår sen jag köpte en Samsung 8. Men nu letar jag efter en film som finns på den gamla telefonen, 6'an. Den har legat oladdad i runt ett halvår, o nu har jag satt den på laddning, men det blinkar bara med denna skärm:
https://i.imgur.com/2q3Q3FT.jpg

Den lyser i 6-8 sekunder o slocknar, så håller det på. Ska man låta den ligga o ladda upp den fullt? Det händer inget när jag trycker på knapparna.

Låt den ladda i nån timme, sen provar du att trycka volymknapp ner/upp och strömknappen samtidigt.
Det borde få igång den i återställningsläget (recovery mode). Prova "Reboot system"/"Starta om system" eller något liknande där och hoppas på det bästa.

Edit: https://www.digitaltrends.com/mobile...-mode-android/
Citera
2017-11-20, 16:45
  #3
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Låt den ladda i nån timme, sen provar du att trycka volymknapp ner/upp och strömknappen samtidigt.
Det borde få igång den i återställningsläget (recovery mode). Prova "Reboot system"/"Starta om system" eller något liknande där och hoppas på det bästa.

Edit: https://www.digitaltrends.com/mobile...-mode-android/
Tack!

Men bara inte bilderna o filmerna försvinner vid en återställning. Jag vet i.o.f. att jag har dom sparade någon annanstans men just nu har jag ingen aning om var (troligen i en annan dator), o vill ha tag i filmen så snabbt som möjligt.
Citera
2017-11-20, 16:49
  #4
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Tack!

Men bara inte bilderna o filmerna försvinner vid en återställning. Jag vet i.o.f. att jag har dom sparade någon annanstans men just nu har jag ingen aning om var (troligen i en annan dator), o vill ha tag i filmen så snabbt som möjligt.
Nej nej! Du ska INTE återställa telefonen! Menyn kallas bara så för att det finns alternativ för att göra det där, alltså en hårdåterställning, samma som det fanns knappar på utsidan av telefonerna förr i tiden för att göra.
Det ENDA du ska göra här är att välja att starta om den, inget annat. Så var säker på vilka knappar du ska trycka på och gör rätt. Pekskärmen funkar inte, så du får styra med volymknapparna för upp och ner och bekräfta med nån knapp. Kolla länken jag skrev, där står beskrivning.
Citera
2017-11-20, 16:51
  #5
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Tack!

Men bara inte bilderna o filmerna försvinner vid en återställning. Jag vet i.o.f. att jag har dom sparade någon annanstans men just nu har jag ingen aning om var (troligen i en annan dator), o vill ha tag i filmen så snabbt som möjligt.
Såhär står det:
Citat:
Press and hold the Power key, the Volume up key, and the Home button together. Release when you see the Samsung logo. You can select the option you want from the menu using the Volume keys to highlight and the Power key to select.
Lycka till!
Citera
2017-11-20, 16:53
  #6
Medlem
Mulla Krekars avatar
Tack för hjälpen, st0ckis!
Citera
2017-11-20, 17:14
  #7
Medlem
Mulla Krekars avatar
Nu startade den o uppdaterade sig. Men batterinivån stod 0%, så den stängde av sig igen. Hoppas att laddningen funkar som den ska. Har legat på laddning nu i snart en timme.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback