Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-20, 18:50
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Hur kommer det sig egentligen att överviktiga tjejer kan bära kläder i S och M storlek medans överviktiga killar får bära XL som minst. Har det med kroppsformen att göra? I min mening så späder detta på generaliseringen utav överviktighet som någonting normalt och en tjej som i den gemenes ögon är överviktig kan få för sig att hon är smal då S och M storlekarna trots allt passar.

Beror helt på var du handlar . ... på många ställen idag kan absolut inte en överviktig bära s...
Citera
2017-12-02, 20:26
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsFantasy
Dagens modeindustri förändrar tidigare storlekar för att folk ska känna sig nöjda med sin storlek och konsumera mer.

En kvinnlig storlek 36 på 80-talet är inte samma storlek som idag.

Vanity sizing
Får mig att tänka på skitstormen som följde size zero. Undervikt är visst synonymt med sjukliga ideal medan fetma ska normaliseras. Intressant samhälle vi lever i.
Citera
2017-12-07, 14:16
  #15
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Hur kommer det sig egentligen att överviktiga tjejer kan bära kläder i S och M storlek medans överviktiga killar får bära XL som minst. Har det med kroppsformen att göra? I min mening så späder detta på generaliseringen utav överviktighet som någonting normalt och en tjej som i den gemenes ögon är överviktig kan få för sig att hon är smal då S och M storlekarna trots allt passar.

Det är tvärtom. Du har blivit hjärntvättad att tro att den extrema smalhetsnormen är normal. Därför tror du att normalviktiga tjejer är tjocka.
Citera
2017-12-07, 23:19
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Det är tvärtom. Du har blivit hjärntvättad att tro att den extrema smalhetsnormen är normal. Därför tror du att normalviktiga tjejer är tjocka.

Så du anser att body mass index är en felaktig måttstock? Att vara smal är självklart det normala ur ett biologiskt perspektiv.
Citera
2017-12-08, 13:45
  #17
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-Gjuten
Att vara kvinna och att vara smällfet/kraftig (osmakligt tjock )
och sammtidigt klä sig i tajta kläder ger en "illusion" om att de inte är feta kossor!

Att klä sig i för små kläder gör inte sällan att du ser ännu större ut.
Citera
2017-12-08, 22:15
  #18
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Så du anser att body mass index är en felaktig måttstock? Att vara smal är självklart det normala ur ett biologiskt perspektiv.

Så du menar att kvinnor som har bmi över normaltvikt kan ha kläder i storlek small?
Citera
2017-12-09, 00:47
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Så du menar att kvinnor som har bmi över normaltvikt kan ha kläder i storlek small?

Ja det menar jag.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback