Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-20, 11:44
  #1
Medlem
Hej
Börjar med lite bakgrundsinfo,
Man 40+, har med hjälp av träning och kost gått från 170 kg till 103 kg. Legat där ett tag och stampat.
Mycket styrketräning under dessa 6 år samt många promenader. Bestämde med inrådan från en erfaren kille att testa köra en kur. Tänkte lägga på mig lite muskelmassa till i februari, behålla ett par månader och sen deffa lite.

Kör 750 mg testo, 500mg deca, HGH 3iu och de första fyra veckorna D-boll 2 st ed, Sen Arimidex 1 mg varanna dag.

Första två veckorna var inga problem, la på mig vikt och styrka galet, från 103 kg till 110 på två veckor mår som en prins. 300 gram protein om dagen ca 3500 kcal. 1 timmes träning varje dag.
Nu under vecka 3 har jag fått känslan av att vara konstant kissnödig, 5 minuter efter att jag kissat kan jag känna mig kissnödig igen.
Läste på lite och konstaterar att det nog är prostata och testar med Saw palmetto och tranbärsextrakt och känslan är nästan borta.

Min fråga, bör jag avbryta med allt utom HGH? Eller kommer det vara reversibelt så när jag går av om 12 veckor så ordnar det upp sig?
Citera
2017-11-20, 11:54
  #2
Medlem
kattvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrpmclovin
Hej
Börjar med lite bakgrundsinfo,
Man 40+, har med hjälp av träning och kost gått från 170 kg till 103 kg. Legat där ett tag och stampat.
Mycket styrketräning under dessa 6 år samt många promenader. Bestämde med inrådan från en erfaren kille att testa köra en kur. Tänkte lägga på mig lite muskelmassa till i februari, behålla ett par månader och sen deffa lite.

Kör 750 mg testo, 500mg deca, HGH 3iu och de första fyra veckorna D-boll 2 st ed, Sen Arimidex 1 mg varanna dag.

Första två veckorna var inga problem, la på mig vikt och styrka galet, från 103 kg till 110 på två veckor mår som en prins. 300 gram protein om dagen ca 3500 kcal. 1 timmes träning varje dag.
Nu under vecka 3 har jag fått känslan av att vara konstant kissnödig, 5 minuter efter att jag kissat kan jag känna mig kissnödig igen.
Läste på lite och konstaterar att det nog är prostata och testar med Saw palmetto och tranbärsextrakt och känslan är nästan borta.

Min fråga, bör jag avbryta med allt utom HGH? Eller kommer det vara reversibelt så när jag går av om 12 veckor så ordnar det upp sig?

Jag tycker att du ska gå och kolla ditt PSA ganska omgående, för att sedan ta ett test längre fram.. Då kan du ta reda på om dina värden är förhöjda. Trappas värdet upp så kan det mycket väl vara något som är fel.

Är du under 50 år är referensvärdet lägre än 2,0*µg/L
Alltid säkrast att ta ett prov

Lycka till!
__________________
Senast redigerad av kattvalp 2017-11-20 kl. 12:01.
Citera
2017-11-20, 12:26
  #3
Medlem
Glömde att säga att jag är en ständig werlabs kund. Kollade PSA innan kur. Låg på en bra nivå
Citera
2017-11-20, 12:43
  #4
Medlem
Fenjal888s avatar
Glöm inte att tacka din erfarna vän när du går av sen, kommer nog bli en käftsmäll att hoppa av en testo/nandro/dbol kur som en förstakur. Har du tänkt något angående PCT.

Åter till ämnet. Nandro kan göra en temporär förstoring av prostatan. Många faktorer som spelar in såklart, finns det prostatabesvär i släkten? Har säkert att göra också med att du gick från ingenting till rätt så kraftig kur direkt, så kroppen håller på att svänga in sig i stabilt läge fortfarande.
Citera
2017-11-20, 12:54
  #5
Medlem
Resonerade lite som du och har dragit ner o strykt dbollar. PCT är enligt förslag som ligger HCG I tre veckor och efter de tre veckorna Clomid 50mg Ed.
Citera
2017-11-20, 14:59
  #6
Medlem
Aephirs avatar
Är det bara att du känner dig kissnödig eller har du även svårt att urinera?




Måste för övrigt påtala att denna kur som första kur är rent vansinne i mina ögon, ttcker man ska vara försiktig med att blanda diverse på första kuren och i stället använda sig av ett prepp för att se hur man reagerar, sides är väldigt individuellt och då kan det vara bra att veta hur man svara på vad... men nu är det ju som det är.
Citera
2017-11-20, 15:11
  #7
Medlem
Inga svårigheter att urinera. Det var mer känslan, nu är det mer eller mindre normalt. Men vet inte om det är för Saw palmetto eller om det är för att jag har vant mig eller för att jag dragit ner på det.
Men som sagt inga problem att faktiskt kissa.


Har strykt dbollar och gått ner på 500 mg testo och 350 mg deca , ligger kvar på HgH.
Citera
2017-11-20, 16:33
  #8
Medlem
kattvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrpmclovin
Glömde att säga att jag är en ständig werlabs kund. Kollade PSA innan kur. Låg på en bra nivå

Mycket bra. Tydligen skall PSA-värdet vara ganska oförändrat för att det ska vara på bra nivå.
Så har du en högre siffra än mig i utgångspunkt spelar det inte någon jättestor roll, utan det ska ligga på en jämn nivå helt enkelt. Så ha i åtanke att kolla detta nästa gång på werlabs.

Ett tips bara
Citera
2017-11-20, 16:44
  #9
Medlem
Roidberts avatar
Känner du dig pissnödig under hela dagen eller bara när du ska sova? Jag har ibland insomningsproblem p.g.a. att jag känner mig pissnödig, men det sitter i huvudet. Har helt enkelt svårt att slappna av om jag känner att blåsan inte är 100% tom och då måste jag gå på toa var tjugonde eller trettionde minut för att klämma ut några droppar. Många andra som har samma problem för den delen.
Citera
2017-11-20, 17:19
  #10
Medlem
Aephirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrpmclovin
Inga svårigheter att urinera. Det var mer känslan, nu är det mer eller mindre normalt. Men vet inte om det är för Saw palmetto eller om det är för att jag har vant mig eller för att jag dragit ner på det.
Men som sagt inga problem att faktiskt kissa.


Har strykt dbollar och gått ner på 500 mg testo och 350 mg deca , ligger kvar på HgH.


Tror du kan känna dig ganska lugn (notera tror). Med tanke på att det gått tillbaka å det vara bara en känsla å fakktiskt inga fysiska problem att urinera. Angående psa värden så kan dom vara missvisande, men är ju självklart bra att hålla koll på.

Dock är ju inte vi här läkare utan dom mesta av oss har bara läst studier etc å gjort egna tolkningar eller häver ur oss andras tolkningar av studier. Fast det finns/ har funnits profiler som kunnat så mkt så dom slår läkare på fingrarna när det är aas inblandat. Å andra sidan säger väl inte det mkt med tanke på att svenska läkare tror ju aas är dödsknark å djävulens egna hopkok

Edit : fortfarande inte förtjust att du kör testo å nandro tillsammans som första kur. Om du är orolig över lite resultat så hade du kunnat höjt testot efter ett tag på testo only, om det är för collagen synthesis så är ju eq bättre alt som höjer den med 310% vs 270%. Å eq påverkar ju dessutom östrogenet också, så hade du sluppit ha 1 prepp som påverkar prognestoron å 1 Östrogen, med tanke på att du är ny på båda preppen, men det är ju min åsikt bara.

Lycka till å kämpa på
__________________
Senast redigerad av Aephir 2017-11-20 kl. 17:33.
Citera
2017-11-20, 18:01
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aephir
Tror du kan känna dig ganska lugn (notera tror). Med tanke på att det gått tillbaka å det vara bara en känsla å fakktiskt inga fysiska problem att urinera. Angående psa värden så kan dom vara missvisande, men är ju självklart bra att hålla koll på.

Dock är ju inte vi här läkare utan dom mesta av oss har bara läst studier etc å gjort egna tolkningar eller häver ur oss andras tolkningar av studier. Fast det finns/ har funnits profiler som kunnat så mkt så dom slår läkare på fingrarna när det är aas inblandat. Å andra sidan säger väl inte det mkt med tanke på att svenska läkare tror ju aas är dödsknark å djävulens egna hopkok

Edit : fortfarande inte förtjust att du kör testo å nandro tillsammans som första kur. Om du är orolig över lite resultat så hade du kunnat höjt testot efter ett tag på testo only, om det är för collagen synthesis så är ju eq bättre alt som höjer den med 310% vs 270%. Å eq påverkar ju dessutom östrogenet också, så hade du sluppit ha 1 prepp som påverkar prognestoron å 1 Östrogen, med tanke på att du är ny på båda preppen, men det är ju min åsikt bara.

Lycka till å kämpa på

Skulle du föreslå att jag ändrar något mer. Har ju bara min kompis som referens. Det som funkar för honom behöver ju inte funka för mig..
Citera
2017-11-20, 18:31
  #12
Medlem
Aephirs avatar
Alltså det där är ju egentligen saker du skulle kollat på innan du klev på....

Personligen hade jag skippat nandro, men då kan det ju vara bra att veta att jag inte är förtjust i nandro. Är nästan så anti att jag tycker deca dick är det bästa med den, nä så illa är det väl inte. Det är faktiskt en bra steroid.

Men tycker väl inte att man ska köra den som första roid, jag anser testo only ska vara första egentligen, eftersom testo kommer vara din bas i allt i stort sett framöver.

Dock är ju väldigt mkt folk säger här inklusive mig personliga preferenser, vet många som kört nand å testo som första kur å det har gått klockrent.

Kör på som du vill å känner för, däremot titta upp sides på nandro å hur du ska kontra om dom kommer, detsamma med testo förövrigt. Men eftersom nandro är inblandat är det inte alltid det hjälper att slänga i sig en näve letro om du får tex prolactin, medans det hjälper mot östro gyno, å hur vet du vad du dragit på dig när du inte känner något av preppen.

Som sagt rekommenderar starkt att du kollar upp lite mer om fom olika.


Nu vart ju det här massa rörig skrämselpropaganda å det var inte meningen.

Kör på som du vill som sagt, men kolla runt lite 😀

Edit : annars test + nand är ju en vacker combo, å du kommer lägga på dig 😀
__________________
Senast redigerad av Aephir 2017-11-20 kl. 18:37.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback