Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-20, 11:15
  #1
Medlem
Hej
Jag går i tankar på att köpa mig en till japs till sommaren äger för nuvarande en Subaru STI 2006 som jag i stort sett känner mig klar med i modifieringssätt och en Saab turbo x 2008 men är som sagt sugen att till sommaren att köpa en till japs och möjligtvis byta ut Saaben. Någon här som vet hur de ligger till med Wankel motorerna? Har hört en hel del både positivt och negativt om dem. Vill gärna ha input av någon som ägt sen innan.

Hare gött =)
Citera
2017-11-20, 15:16
  #2
Medlem
Ägt en 2002 RX-7 FD3S (högerstyrd) och hade inga problem med den alls. Wankelmotorer har fåtalet rörliga delar, vilket ger hög driftsäkerhet. 13B-REW-motorn som sitter i denna modellen (280 hk) klarar lätt 600 hk utan att man behöver byta ut en massa originalkomponenter i motorn. Gjorde inte så mycket med den men slängde på ett 4" turboback-avgasrör från A-Spec för det där goa ljudet och några extra hästar.

Om du är intresserad ev en RX-7:a så köp en. Ska mycket till för att du ska få problem med den.
__________________
Senast redigerad av workeatsleeprepeat 2017-11-20 kl. 15:59.
Citera
2017-11-20, 16:38
  #3
Moderator
MondoBizarros avatar
Bilar --> Bilar: köpråd
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback