Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-11-23, 10:00
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ahmedakbar
det här är det nya normala =/ gissa vart nästa attack händer svensken är så enormt hjärndöd så det är synd om dom. jag tror som vanligt på false flagg. ingenting sker av en slump.

lastbilsattacken har folk redan glömt....ett tecken på att hjärntvättsprogrammet snart är färdigt.

Lastbilsattacken var av allt döma en ensam och psykiskt nedbruten persons förtvivlade beslut i stunden. Motivet är oklart men var med största säkerhet varken religiöst eller politiskt och ingen organisation låg bakom.
Citera
2018-02-22, 21:23
  #62
Medlem
Säkerhetshotet har ju ökat så ett terrordåd lär väl ske redan i år
Citat:
Ursprungligen postat av levestalinsminne
Nu när snön ligger som ett tunt täcke över Stockholm, och julpyntet börjar dukas upp, kommer jag osökt att tänka på det terrordåd som drabbade Berlin förra året. En lastbil plöjde rätt in i en julmarknad, med dryga dussinet dödsoffer som följd.

Trots att IS försvagats kraftigt så finns det inget som säger att det inte kommer ske här. Igen.

Så: när tror ni vi drabbas av terror nästa gång? Blir det nu i jul? Nästa år? Eller kommer det inte ske igen? (Det sista alternativet ser jag som otroligt).

Och en ännu mer intressant fråga i sammanhanget: var kan det i så fall ske? Min gissning är att någon kör en bil genom gränderna i Gamla stan, alternativt Drottninggatan 2.0. Men även Göteborg känns som ett möjligt mål.
Citera
2018-03-14, 11:27
  #63
Medlem
Tryckkokarens avatar
Tycker denna tråd förtjänar en bump, då frågeställningen är än mer aktuell.

Kommer vi få se en terrorattack av babber, eller kommer vi få se en Breivik 2.0?

Att det är valår är också en indikation på att risken är högre nu, än vad den varit tidigare. Sverige har blivit mycket mer polariserat sedan 2014.
Citera
2019-02-21, 14:06
  #64
Medlem
Jag tror att Göteborg kommer att få se ett terrordåd utan dess like inom en snar framtid.

Ingen stad exporterar fler IS-sympatisörer som förorterna i den staden.

Hoppas förstås att det här aldrig händer, men jag är övertygad om att det kommer ske och i så fall i Nordstan under julruschen.

Glöm Mall of Scandinavia. Finns inte tillräckligt mycket svenskar där.
Citera
2019-02-21, 14:33
  #65
Avstängd
Chloemmms avatar
Hoppas inte det kommer bli någon nästa gång!

Men OM så tror jag och hoppas på Göteborg. Gärna spränga bort hela Göteborg också.


Göteborg har mest terrorister i Europa enligt Säpo. Konstigt att det inte händer en gång i månaden
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback