Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-20, 07:22
  #1
Medlem
MadBalts avatar
Ännu en snubbe som avslöjas med att inte kunna ta ett nej.

Är det Hanif Bali Ms husblatte som visar sitt sanna jag.

https://www.expressen.se/nyheter/jes...lder-till-mig/
Citera
2017-11-20, 07:43
  #2
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Ännu en snubbe som avslöjas med att inte kunna ta ett nej.

Är det Hanif Bali Ms husblatte som visar sitt sanna jag.

https://www.expressen.se/nyheter/jes...lder-till-mig/

Nu väljer hon att berätta för Expressen om händelsen som utspelade sig under politikerveckan i Almedalen för flera år sedan.

"Jag säger nej och det respekteras inte"

Hon var en ung M-politiker som ville ta sig fram inom partiet. När en manlig, etablerad politiker ringde upp henne då hon befann sig på ett kvällsmingel och frågade om hon ville träffas för att diskutera politik tackade hon ja.

– Jag blev jättesmickrad. Det är klart att det är jättecoolt att en äldre, etablerad politiker hör av sig och vill lyssna på mig, och han lyssnad verkligen på vad jag hade att säga och på mina idéer, säger Jessica Schedvin.


(Citat från Expressen, mina fetningar)

"Detta hände för flera år sedan" och "äldre etablerad politiker" står det. Hanif är enligt wikipedia 30 år, okej, äldre än henne, men "äldre"?? Det skiljer tre år mellan dem, och var Hanif en "äldre etablerad politiker" för flera år sedan redan?

-Nej, det är inte Hanif. Kanske den moderate förre finansministern eller den förre moderate arbetsmarknadsministern. Den sistnämnde fick ju avgå i en annan sexskandal:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article12386290.ab

Anna, 30, berättar nu om anklagelserna som fick den tidigare arbetsmarknadsministern att avgå.

Hon uppger att han kontaktade henne på nätet och ville köpa sex.
– Han tog fram pengarna redan i hallen, sen gick vi till sängen, säger hon.
Det var när Aftonbladet ställde frågor om deras påstådda möte som ministern valde att avgå.
__________________
Senast redigerad av kraftfoder 2017-11-20 kl. 07:46.
Citera
2017-11-20, 08:15
  #3
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Nu väljer hon att berätta för Expressen om händelsen som utspelade sig under politikerveckan i Almedalen för flera år sedan.

"Jag säger nej och det respekteras inte"

Hon var en ung M-politiker som ville ta sig fram inom partiet. När en manlig, etablerad politiker ringde upp henne då hon befann sig på ett kvällsmingel och frågade om hon ville träffas för att diskutera politik tackade hon ja.

– Jag blev jättesmickrad. Det är klart att det är jättecoolt att en äldre, etablerad politiker hör av sig och vill lyssna på mig, och han lyssnad verkligen på vad jag hade att säga och på mina idéer, säger Jessica Schedvin.


(Citat från Expressen, mina fetningar)

"Detta hände för flera år sedan" och "äldre etablerad politiker" står det. Hanif är enligt wikipedia 30 år, okej, äldre än henne, men "äldre"?? Det skiljer tre år mellan dem, och var Hanif en "äldre etablerad politiker" för flera år sedan redan?

-Nej, det är inte Hanif. Kanske den moderate förre finansministern eller den förre moderate arbetsmarknadsministern. Den sistnämnde fick ju avgå i en annan sexskandal:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article12386290.ab

Anna, 30, berättar nu om anklagelserna som fick den tidigare arbetsmarknadsministern att avgå.

Hon uppger att han kontaktade henne på nätet och ville köpa sex.
– Han tog fram pengarna redan i hallen, sen gick vi till sängen, säger hon.
Det var när Aftonbladet ställde frågor om deras påstådda möte som ministern valde att avgå.

Om det hade varit Borg eller Littorin så hade de båda namngetts i AB vid det här laget. Det rör sig om någon som sitter i riksdagen nu.

Balif var etablerat namn redan för ett par år sedan.

Om inte han så kans Tob’e han är inte någon som tar ett nej.
Citera
2017-11-20, 08:19
  #4
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Om det hade varit Borg eller Littorin så hade de båda namngetts i AB vid det här laget. Det rör sig om någon som sitter i riksdagen nu.

Balif var etablerat namn redan för ett par år sedan.

Om inte han så kans Tob’e han är inte någon som tar ett nej.

Tobé är homosexuell och gift med en annan man. Nån som sitter i riksdagen är min gissning.
Citera
2017-11-20, 08:21
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Nu väljer hon att berätta för Expressen om händelsen som utspelade sig under politikerveckan i Almedalen för flera år sedan.

"Jag säger nej och det respekteras inte"

Hon var en ung M-politiker som ville ta sig fram inom partiet. När en manlig, etablerad politiker ringde upp henne då hon befann sig på ett kvällsmingel och frågade om hon ville träffas för att diskutera politik tackade hon ja.

– Jag blev jättesmickrad. Det är klart att det är jättecoolt att en äldre, etablerad politiker hör av sig och vill lyssna på mig, och han lyssnad verkligen på vad jag hade att säga och på mina idéer, säger Jessica Schedvin.


(Citat från Expressen, mina fetningar)

"Detta hände för flera år sedan" och "äldre etablerad politiker" står det. Hanif är enligt wikipedia 30 år, okej, äldre än henne, men "äldre"?? Det skiljer tre år mellan dem, och var Hanif en "äldre etablerad politiker" för flera år sedan redan?

-Nej, det är inte Hanif. Kanske den moderate förre finansministern eller den förre moderate arbetsmarknadsministern. Den sistnämnde fick ju avgå i en annan sexskandal:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article12386290.ab

Anna, 30, berättar nu om anklagelserna som fick den tidigare arbetsmarknadsministern att avgå.

Hon uppger att han kontaktade henne på nätet och ville köpa sex.
– Han tog fram pengarna redan i hallen, sen gick vi till sängen, säger hon.
Det var när Aftonbladet ställde frågor om deras påstådda möte som ministern valde att avgå.

Nja, det är uppenbarligen någon som fortfarande sitter i Riksdagen.

"Mannen, som i dag är riksdagsledamot och en av Moderaternas toppolitiker, böjde sig fram och försökte kyssa henne."

https://www.expressen.se/nyheter/jes...lder-till-mig/

Det finns nog inte så många att söka bland. Skulle tro att vi har c:a 10 ledamöter att välja på.
Citera
2017-11-20, 08:22
  #6
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Om det hade varit Borg eller Littorin så hade de båda namngetts i AB vid det här laget. Det rör sig om någon som sitter i riksdagen nu.

Balif var etablerat namn redan för ett par år sedan.

Om inte han så kans Tob’e han är inte någon som tar ett nej.

Kan mycket väl vara fd. ministrar, då de var i ropet både 2010 och 2014. Något säger mig att detta hände under ett valår. Tror inte det är Hanif, då han knappast kan räknas som "äldre etablerad" ens för en tre år yngre tjej. Tror att det rör sig om en man (gubbsjuk) och minst 40+.
Ditt sista förslag känns däremot plausibelt.

Till Konrad: Jag missade textbiten att han fortfarande sitter i riksdagen.
Citera
2017-11-20, 08:23
  #7
Medlem
REEEEEs avatar
Hanif Bali är väl allt förutom just husblatte? Han om någon måste verkligen reta gallfeber på Makthavarsvenne. De sanna husblattarna är de som använder sig av det urbota korkade begreppet.

Han ger inte alls intrycket av att vara någon som skulle utöva sexuellt tvång. Dock har han varit ovanligt inaktiv på Twitter.
__________________
Senast redigerad av REEEEE 2017-11-20 kl. 08:26.
Citera
2017-11-20, 08:25
  #8
Medlem
XaoqcHs avatar
Den misstänkte är alltså en äldre M-riksdagsman vilket ger följande kandidater (om man utgår ifrån att han är minst tio år äldre än Schedvins 27 år):
  • Anders Hansson
  • Anti Avsan
  • Christian Holm Barenfeld
  • Dag Klackenberg
  • Edward Riedl
  • Erik Andersson
  • Finn Bengtsson
  • Göran Pettersson
  • Gunnar Strömmer
  • Hans Rothenberg
  • Hans Wallmark
  • Jörgen Andersson
  • Jörgen Warborn
  • Jan Ericson
  • Jan R Andersson
  • Johan Forssell
  • John Widegren
  • Krister Hammarbergh
  • Lars Beckman
  • Lars-Arne Staxäng
  • Mats Green
  • Michael Svensson
  • Mikael Cederbratt
  • Olof Lavesson
  • Pål Jonson
  • Sotiris Delis
  • Sten Bergheden
  • Thomas Finnborg
  • Tobias Billström
  • Tomas Tobé
  • Ulf Kristersson
Det är tyvärr nästan samtliga manliga moderater i riksdagen. Listan kan göras mindre om man analyserar vilka av dessa som varit på Almedalen samtidigt som Schedvin fram till 2016 då hon lämnade moderaterna.
Citera
2017-11-20, 08:27
  #9
Medlem
Graf.Mensdorffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Nja, det är uppenbarligen någon som fortfarande sitter i Riksdagen.

"Mannen, som i dag är riksdagsledamot och en av Moderaternas toppolitiker, böjde sig fram och försökte kyssa henne."

https://www.expressen.se/nyheter/jes...lder-till-mig/

Det finns nog inte så många att söka bland. Skulle tro att vi har c:a 10 ledamöter att välja på.

Nej inte för många: http://www.riksdagen.se/sv/ledamoter...r/moderaterna/
Citera
2017-11-20, 08:27
  #10
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REEEEE
Hanif Bali är väl allt förutom just husblatte? Han om någon måste verkligen reta gallfeber på Makthavarsvenne.

Han ger inte alls intrycket av att vara någon som skulle utöva sexuellt tvång. Dock har han varit ovanligt inaktiv på Twitter.

Inaktiviteten från någon som tidigare twittrat "24/7" är dock ett märkligt sammanträffande. Man kanske inte ska tro på slumpen, som GW säger..
Citera
2017-11-20, 08:37
  #11
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Den misstänkte är alltså en äldre M-riksdagsman vilket ger följande kandidater (om man utgår ifrån att han är minst tio år äldre än Schedvins 27 år):
  • Anders Hansson
  • Anti Avsan
  • Christian Holm Barenfeld
  • Dag Klackenberg
  • Edward Riedl
  • Erik Andersson
  • Finn Bengtsson
  • Göran Pettersson
  • Gunnar Strömmer
  • Hans Rothenberg
  • Hans Wallmark
  • Jörgen Andersson
  • Jörgen Warborn
  • Jan Ericson
  • Jan R Andersson
  • Johan Forssell
  • John Widegren
  • Krister Hammarbergh
  • Lars Beckman
  • Lars-Arne Staxäng
  • Mats Green
  • Michael Svensson
  • Mikael Cederbratt
  • Olof Lavesson
  • Pål Jonson
  • Sotiris Delis
  • Sten Bergheden
  • Thomas Finnborg
  • Tobias Billström
  • Tomas Tobé
  • Ulf Kristersson
Det är tyvärr nästan samtliga manliga moderater i riksdagen. Listan kan göras mindre om man analyserar vilka av dessa som varit på Almedalen samtidigt som Schedvin fram till 2016 då hon lämnade moderaterna.

Räknas verkligen 2016 som "flera år sedan"? Jag tror vi ska kolla Almedalen för mer än två år sedan, och då hamnar vi i valåret 2014. Sedan är det något som säger mig att det rör sig om en ledamot från Stockholm med omnejd. Kan inte riktigt förklara varför, men "ledande" pekar åt Sthml...
Citera
2017-11-20, 09:02
  #12
Medlem
FLERA år sedan säger hon. Skull också tippa på att det var före eller inför senaste valet. Så troligen ingen under 45-50 idag och ingen som inte satt riksdagen förra mandatperioden
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback