Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-11-25, 00:09
  #61
Medlem
Dagens föräldrar...

Citat:
Ursprungligen postat av Karl20
Någon som vet statistik över barnkolik? hur stor andel? Ber till gudarna att vi får ett lugnt barn....


Någon som vet statistik över barnlik? hur stor andel? Ber till gudarna att jag får lugna föräldrar....


Farsan/ TS slår i väggarna för att då det lilla barnet här gör detsamma?
Ett litet spädbarn på blotta 1½ år agerar helt naturligt, på utebliven kärlek och närhet, men det är "farsan" här som kräver förståelse?
Gud för i helvete hjälpe oss typ alla.
Är ni helt förtappade ALLA, eller? Ni har ju för fan inte ens instinkterna kvar?!
__________________
Senast redigerad av hee4r 2017-11-25 kl. 00:54.
Citera
2017-11-25, 05:40
  #62
Medlem
Har haft samma problem, sjukt psykiskt jobbigt, man blir tokig!!

Det jag gjorde var bland annat att byta välling till fullkornsvälling tror jag det va, det mättar mycket bättre och det gjorde stor! Skillnad.

Sedan har jag lärt mig av mig själv att andas djupt och ta det lugnt, det hjälper inte att brusa upp, barnet reagerar på det och blir stressad och får där av svårare att sova då det blir en press.

Men om barnen redan sover bredvid dig så låter det som jag sa ovan som att det kanske inte är tillräckligt mätt?
Citera
2017-11-25, 16:06
  #63
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Vad är det för fel på sömnpiller?

Sömnpiller ger dig aldrig någon kvalitetssömn. Bara skitsömn.
Samt att det gör att man aldrig tar tag i problemen.
Citera
2017-11-25, 17:05
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Sömnpiller ger dig aldrig någon kvalitetssömn. Bara skitsömn.
Samt att det gör att man aldrig tar tag i problemen.
Det är ingen långtidslösning men kan vara guld värt som en korttidslösning. Och jag skulle säga att du har helt fel i att det gör att man aldrig tar tag i problemen. Tvärtom kan det vara det som ger ork att faktiskt göra det.
Citera
2017-11-25, 17:20
  #65
Medlem
Android2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grenar
Ungen är 18månader.. Tror knappast han förstår en saga




När man är 18 månader är man bara ett litet pyre. Låt inte honom ligga och skrika, utan låt honom sova i din säng.

Om han somnar kanske du kan lägga tillbaka honom i hans säng. Men det viktigaste är att ni får sova och att han känner sig trygg.
__________________
Senast redigerad av Android2000 2017-11-25 kl. 17:37.
Citera
2017-11-25, 17:38
  #66
Medlem
Jag har också varit med om det, och det går faktiskt över tids nog. Vi gjorde så att barnet fick höra godnattsaga först och sen sova med öppen dörr, en ljudbok på och nattlampa, så gick det bra.
Ni måste försöka hitta något som ger barnet en trygghet. Ljud är oftast bra, men jag hade nog gjort så att jag sovit på en madrass på golvet tills barnet lärt sig att det är en vuxen i närheten varje gång den vaknar, för då skapas en "god cirkel".

Men tänk på att det tar tid att lära barn "bra beteenden"
Citera
2017-11-28, 21:25
  #67
Avstängd
Ni som klagar på ts vet inte vad ni pratar om. Ni har aldrig upplevt sömnbrist. Det kan göra vem som helst galen.
Men som svar till ts så är det klart att det inte är bra att du blir förbannad. Det blir ju inte bättre för det.
Mat och närhet är väl standardtipset men det verkar du ju redan provat.
Kan bara önska lycka till!
Citera
2017-12-10, 18:46
  #68
Medlem
Ratozs avatar
Ni måste ta varannan natt och låta den andre sova på soffan eller i gästrummet. Sen måste ni ge den andre tid att sova igen på dagtid. Typ 2 timmar efter middagen.

Det är enda sättet att hålla ihop när ett barn har det jobbigt under nätterna.

Sömntabletter när det inte är ens natt kan vara bra. Prata med vårdcentralen.

Lycka till.
Citera
2017-12-10, 18:49
  #69
Medlem
Ratozs avatar
Ni kan också låta testa barnet allergier. Det kan lösa mycket.
Citera
2017-12-14, 20:56
  #70
Avstängd
Börja med att gå till vårdcentralen och berätta att du håller på att tappa det helt och behöver någon att tala med.

Börja aldrig vad du än gör med några så kallade lyckopiller eller sömnpiller. Tacka bestämt nej till det och säg att du behöver riktig hjälp (att samtala med någon).
Citera
2017-12-25, 20:49
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Tjo. Mitt barn har alltid sovit otroligt dåligt. Sedan han föddes så har det varit enorma problem. De första halvåret led han av kolik, vilket resulterade i 1-2h sömn per natt för mig därefter tog sambon över på dagen. Nu 1 1/2 år senare sover han fortfarande uselt. Han totalvägrar att sova själv, troligen pga koliken som gjorde honom helt vansinnet galen om man lämnade honom själv i spjälsängen så har han nu någon form av brutal ångest när man lämnade honom själv i spjälsängen. I alla fall, nu så är han mildare med sömnen, men fortfarande väldigt störd nattsömn.

Han vrider och sparkar och skriker på nätterna kanske minst 5-6 gånger per natt om man har tur. Vanliga fall är det 10-15 och värsta fall 20-30 gånger per natt. När det kommer till detta så har jag börjat få rejäla utbrott när han skriker och gråter utan att jag förstår varför, att jag först skriker i en kudde, sedan kan jag skrika med stängd mun men ibland tappar jag helt kontrollen och skriker rakt ut. Jag kan slå i väggarna när han hållit på och skrikit var 10e minut i 2 timmar.

Jag känner mig som världens sämsta människa när jag blir arg och han hör, för det gör att han vaknar och gråter jätte mycket ( det är inte ofta han gör det dock, oftast hör han inte mig bli arg) Men det hände nyss och han somnade om nu och jag mår piss och känner mig elak. Men jag tappar kontrollen helt, den där jävla piss sömnen. Barnmorskan säger att det passerar och han bör sova själv, men han har i princip total fobi och panik för att sova i egen säng. Vad fan ska man göra? Hör alla andra kompisar som har barn där barnet sover själv eller har relativt god sömn

Gällande sonens sömnproblem har jag inget annat råd än att söka kunskap i litteratur och att söka professionell hjälp. Vad gäller din egen ilska ska du inte ha dåligt samvete. Att inte låta fångar sova är en vanlig tortyrmetod så att du tappar fattningen ibland är inte så konstigt.
Citera
2017-12-26, 14:07
  #72
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
[/b]
Någon som vet statistik över barnlik? hur stor andel? Ber till gudarna att jag får lugna föräldrar....


Farsan/ TS slår i väggarna för att då det lilla barnet här gör detsamma?
Ett litet spädbarn på blotta 1½ år agerar helt naturligt, på utebliven kärlek och närhet, men det är "farsan" här som kräver förståelse?
Gud för i helvete hjälpe oss typ alla.
Är ni helt förtappade ALLA, eller? Ni har ju för fan inte ens instinkterna kvar?!

Farsan behöver förståelse. Han förtjänar däremot inte förståelse.

Men det enda konkreta sättet folk här i tråden kan hjälpa barnet på är genom att hjälpa farsan.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback