Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-22, 15:30
  #85
Medlem
https://www.reddit.com/r/Permacultur...dont_use_soap/

https://www.huffingtonpost.com/entry...b0000de403d995

https://ndoherty.com/no-shampoo/

Skönhetsprodukter ljuger man behöver inte massa skräp och vem vet vilka kemikalier dom stoppar i När inte alla hinner bli testade. Det hinner dyka upp massor av nya produkter innan 1 har blivit testad.
__________________
Senast redigerad av Vidarquintar 2017-11-22 kl. 16:18.
Citera
2017-11-22, 23:56
  #86
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Tvål är sannolikt överskattat. Min hund har aldrig tvättats med tvål. Hon har aldrig tvättats överhuvud taget i hela sitt tvååriga liv när jag tänker efter. Hon badar däremot dagligen i Djurgårdsbrunnskanalen, alternativt annat vattendrag, sjö eller dike - oavsett årstid (utom när det är is förstås).

Till saken hör att hon luktar mycket gott. Faktiskt godare än alla flickvänner jag någonsin haft.
Citera
2017-11-23, 01:44
  #87
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Många som inte har koll på någonting härinne ser jag. Men det är ju flashback...

1 tvål ska undvikas eftersom den torkar ut huden, men om man använder tvål ska det vara ph-vänlig dvs samma ph som huden. Annars kan det kännas som syra på huden.

2 vaginan är en självtvättande kroppsdel. Den håller rent på egen hand utan yttre hjälpmedel. Visst kan man tvätta runtomkring men ifall man inte vill duscha för ofta så fungerar det utmärkt med baby wipes eller bidé-duschning. Obs utan tvål. Som max med intimtvål, som är väldigt mild.

3 - en fråga, TS, din flickvän, hon använder väl schampo och balsam? För det är ett måste, minst en gång i veckan om inte två. Håret tar upp lukter och damm och avgassmuts osv. Det behöver göras rent och ansas med balsam för att få ett hälsosamt blänk osv. Om hon INTE använder schampo och balsam så är det nåt som är lite konstigt.
Det var mer än fem år sedan jag nyttjade tvål eller shampoo/balsam senast och något jag ofta tänker på är hur ofta folk säger att de inte öppnat sig så på länge och hur ofta folk börjar ge komplimanger om mitt hår. (Det i nacken & överallt är längre än min arm från armbågen) och glänser på rätt bra.
Om jag genomgår genomgår en egotripp och således egentligen är utan referens ... låter jag vara osagt
__________________
Senast redigerad av GoUoD 2017-11-23 kl. 01:47.
Citera
2017-11-23, 02:03
  #88
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Ja för alla som åker tunnelbana är metrobögar?

Nej nej nej! Alla som åker tunnelbana är svenskar, men alla svenskar använder inte tvål.

Till TS så skulle jag nog säga att tvålen inte spelar så stor roll, däremot låter det lite suspekt att hon inte duschar oftare. Nog för att vissa kanske luktar blommor i alla fall men själv hoppar jag sällan över morgonduschen.
Citera
2017-11-23, 15:24
  #89
Medlem
Kort och gott: Hon är ohygienisk och lite smått äcklig, men det kan finnas en underligande orsak. exempelvis väldigt känslig hy som gör att hon hellre undviker att duscha, då hon får torr hud och andra besvär, men då är det snarare fel produkter hon använder.

Checklista på att hon behöver duscha oftare och tvätta händerna med tvål.
• Lukt, speciellt där nere, det finns inget värre än lukt där nere när man är på väg ner under sexakten
• Oljig hy
• sjuk ofta
• smutsig
• Nämnde jag lukt?
Citera
2018-03-04, 13:54
  #90
Medlem
Evikes avatar
Man kan tvätta sig utan att duscha hela kroppen? Personligen duschar jag varje dag, men vet många som enbart tvättar sig vid handfatet istället och sedan duschar hela kroppen ett par gånger i veckan. Man kan sköta intimhygien på det sättet ändå.

Att tvätta och skrubba hela kroppen varje dag torkar egentligen bara ut huden i onödan. Om man nu inte har ett extremt fysiskt jobb eller svettas väldigt mycket. Jag använder inte tvål varje dag, bara när jag skrubbar kroppen eller vill lukta lite parfym.
Citera
2018-03-04, 15:14
  #91
Medlem
Vobblers avatar
Äcklig sköka. Sparka ut fanskapet. Folk som tror att man kan hålla sig ren med enbart vatten är hippies och mentalt störda.
Citera
2018-03-06, 22:59
  #92
Medlem
Queen-Obscences avatar
Luktar hon inte armhålssvett då? Intim hygienen kan inte vara superbra heller :S Tycker att det låter helknasigt men så tränar jag nästan varje dag och har ett aktivt jobb så för mig är det konstigt att man inte duschar varje dag. Sedan om man missar en dag är det ju inte panik...
Citera
2018-03-06, 23:40
  #93
Medlem
Som tjej schamponerat man ju håret och löddret från det blir rätt rikligt om man har långt hår å det rinner ner över kroppen. Jag tycker detta funkar fint som ”tvål” och använder därför då å då ingen extra separat tvål för kroppen. Precis som killar som har en kombinerad hair&body produkt. Killar kankse iofs inte får så mycket lödder från det dom haft i håret om dom är korthåriga /snaggade å då behöver mer för kroppens behåring än tjejer ofta har behov av.
Om den här tjejen dessutom skrubbat sig med peeling en gång i veckan så är ju det en djuprengöring å bör räcka tillsammans med övrig rengöring enligt beskrivning såvida hon inte luktar illa. För egen del blir det oftast att jag tar lite extra tvål å tvättar fötterna med för att få en högre koncentration där om dom luktar lite å ibland samma sak under armarna men annars räcker schampolöddret gott att tvätta sig i förutom när man peelar.

Snippans slemhinna mår bäst av att inte förstöras pH mässigt av tvål utan helst bara tvättas med vatten. Har fått exakt detta råd från gyn precis som så många andra kvinnor och besvärats av svamp och uttorkning när jag tvättat med tvål där , men inte sen jag började tvätta med bara vatten. Har man hår där kan man ju ha en mild tvål där ”utanpå” men slemhinnans balans ska man absolut undvika att förstöra med tvål.
Citera
2018-03-07, 01:36
  #94
Medlem
Laxstofilens avatar
Okej TS's tjej var lite extrem men själv använder jag varken tvål eller schampoo sen ett par år tillbaks. Har förvisso snaggat men fått komplimanger för hyn och hur fin den är, mest fått frågor om krämer. Luktar gott gör jag också. Bara att avvänja er!

Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Tvål är sannolikt överskattat. Min hund har aldrig tvättats med tvål. Hon har aldrig tvättats överhuvud taget i hela sitt tvååriga liv när jag tänker efter. Hon badar däremot dagligen i Djurgårdsbrunnskanalen, alternativt annat vattendrag, sjö eller dike - oavsett årstid (utom när det är is förstås).

Till saken hör att hon luktar mycket gott. Faktiskt godare än alla flickvänner jag någonsin haft.
Ärligt nu, vad har du för intim relation till din hund? Luktar du henne i skrevet? Ger mig fan på att hon luktar dig i skrevet som alla andra "söta" hundar.


Citera
2018-03-07, 18:33
  #95
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxstofilen
Okej TS's tjej var lite extrem men själv använder jag varken tvål eller schampoo sen ett par år tillbaks. Har förvisso snaggat men fått komplimanger för hyn och hur fin den är, mest fått frågor om krämer. Luktar gott gör jag också. Bara att avvänja er!


Ärligt nu, vad har du för intim relation till din hund? Luktar du henne i skrevet? Ger mig fan på att hon luktar dig i skrevet som alla andra "söta" hundar.



Vi lever inte på grottmänniskans tid. Dusha med tvål för helvete, sen om du väljer bort schampoo skiter jag fulltständigt i. Hur tror du folk luktade på 1800 talet när det bara var en gång om året de verkligen hade råd att bada med tvål?
Citera
2018-03-07, 20:59
  #96
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Många som inte har koll på någonting härinne ser jag. Men det är ju flashback...

1 tvål ska undvikas eftersom den torkar ut huden, men om man använder tvål ska det vara ph-vänlig dvs samma ph som huden. Annars kan det kännas som syra på huden.

2 vaginan är en självtvättande kroppsdel. Den håller rent på egen hand utan yttre hjälpmedel. Visst kan man tvätta runtomkring men ifall man inte vill duscha för ofta så fungerar det utmärkt med baby wipes eller bidé-duschning. Obs utan tvål. Som max med intimtvål, som är väldigt mild.

3 - en fråga, TS, din flickvän, hon använder väl schampo och balsam? För det är ett måste, minst en gång i veckan om inte två. Håret tar upp lukter och damm och avgassmuts osv. Det behöver göras rent och ansas med balsam för att få ett hälsosamt blänk osv. Om hon INTE använder schampo och balsam så är det nåt som är lite konstigt.


helt fel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback