Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2018-03-07, 21:43
  #97
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
helt fel.
Vilket av det är fel?
Citera
2018-03-08, 01:49
  #98
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vilket av det är fel?

det jag fetade.
Citera
2018-03-08, 02:01
  #99
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
det jag fetade.
Du måste förklara utförligt. Varför är det fel? Du kan ju inte bara säga "öhh de e fel".
Citera
2018-03-08, 16:44
  #100
Medlem
Laxstofilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Vi lever inte på grottmänniskans tid. Dusha med tvål för helvete, sen om du väljer bort schampoo skiter jag fulltständigt i. Hur tror du folk luktade på 1800 talet när det bara var en gång om året de verkligen hade råd att bada med tvål?
Tror du jag duschar en gång om året? Haha

Räcker att tvaga sig. Går du runt och luktar hallon som en osäker fjolla eller?
Citera
2018-03-08, 17:01
  #101
Medlem
Jag antar att din flickvän är svart? Hennes hud är annorlunda än din, inte bara till färgen, och har lättare att torka ut om den tvålas för ofta. Afrikanskt hår tar längre tid att torka och fixa och kan tom. ruttna om det blir blött (eller ens fuktigt) för ofta, så duscha 2-3 ggr i veckan istället för varje dag är rätt smart.

Nu är jag själv vit, så jag kan inte påstå att jag vet särskilt mycket om ämnet annat än att det är jävligt känsligt att diskutera svarta kvinnors hygien- och hårritualer ens om man skulle vara ihop med en sådan.
Citera
2018-03-08, 17:20
  #102
Medlem
Judinnas avatar
Min pojkvän har slutat helt med schampo och tvål. Tyckte det var äckligt först, men han gör som han vill. Han verkar ju inte vara mer oren för det.
Hans argument är att man bara behöver gnugga mycket. Dricka mycket vatten osv.


https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18489300
Att tvål torkar ut måste du ju ha hört... Visst, det luktar gott. Men man måste ju inte överdriva.
Finns massor av länkar på Google kring det här.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback