Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-19, 23:51
  #1
Medlem
Jag har lånat bil och är inte helt säker hur det fungerar. Ska bara stå här över natten och det är datumparkering I/II 0-8.
Nu den 19:e, 20:e efter midnatt. Gatan jag står efter har bara hyreshus på ena sidan (också endast parkering på ena sidan, vilket är motsatt sida från hyreshusen). De jag sett är att hyreshusen har ojämna nummer på sina ingångar. Jag bor i 27E och parkeringen är direkt utanför ingång 25b.

https://www.google.se/maps/place/60%...5!4d17.1455942

Bilen står där. De hus lite längre ned på gatan (vid stationen) är ju också ojämna..? Så det är ojämnt på båda sidor.. :/

Så då står jag alltså rätt? 20e är jämnt och den enda sidan med hus är ojämn?
__________________
Senast redigerad av RowBan 2017-11-19 kl. 23:59.
Citera
2017-11-20, 08:22
  #2
Medlem
Jag kan tänka mig att under nätter till jämnt datum får man enligt lag parkera på båda sidor av vägen. Många boende har nog tagit förnuftet till fånga och parkerar på husfria sidan natten till udda datum.
Citera
2017-11-20, 11:56
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattu
Jag kan tänka mig att under nätter till jämnt datum får man enligt lag parkera på båda sidor av vägen. Många boende har nog tagit förnuftet till fånga och parkerar på husfria sidan natten till udda datum.
Nu har du nog tänkt fel! Om inte skylten visar vilken sida som gäller så styrs det av husnumret, skulle det föreligga ett permanent förbud på en sida av vägen innebär det att parkering endast är tillåten varannan natt, ofta finns närliggande vägar där det är på motsatt sätt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback