Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-19, 21:24
  #1
Medlem
Hej
funderar på att fixa ett nytt bredband som är lite billigare, har kollat på T3 och Bredband2.
Någon här som använt någon av dessa och vad tycker ni?
Citera
2017-11-19, 22:37
  #2
Medlem
La-Habanas avatar
jag har haft bredband 2 och allt gick bra men deras kundtjänst är inte så snälla, (och om man läser på prisjakt så är det några som har haft pengar problem) när du har redan blivit medlem tycker jag, T3 kan man inte ha om man har skulder tror jag samma sak många andra som alltele, ownit etc

jag har bahnhof nu och allt funkar kanon plus att man har gratis lex integrity, dem är typ 10 eller 20 kr dyrare än dem billigaste men man har bra kundtjänst som hjälper och har bra attityd.

ps. bahnhof brukar inte finnas i prisjakt vet ej varför
__________________
Senast redigerad av La-Habana 2017-11-19 kl. 22:45.
Citera
2017-11-20, 00:34
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av La-Habana
jag har haft bredband 2 och allt gick bra men deras kundtjänst är inte så snälla, (och om man läser på prisjakt så är det några som har haft pengar problem) när du har redan blivit medlem tycker jag, T3 kan man inte ha om man har skulder tror jag samma sak många andra som alltele, ownit etc

jag har bahnhof nu och allt funkar kanon plus att man har gratis lex integrity, dem är typ 10 eller 20 kr dyrare än dem billigaste men man har bra kundtjänst som hjälper och har bra attityd.

ps. bahnhof brukar inte finnas i prisjakt vet ej varför

Funka allt annars som det skulle med bredband2, dvs internet och fakturor?
Vad menar du med att man inte kan ha T3 om man har skulder?
Citera
2017-11-20, 05:54
  #4
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avtb
Funka allt annars som det skulle med bredband2, dvs internet och fakturor?
Vad menar du med att man inte kan ha T3 om man har skulder?

De flesta gör en kreditupplysning. De vill ju se om du har råd att betala deras tjänster.
Citera
2017-11-21, 20:39
  #5
Medlem
La-Habanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avtb
Funka allt annars som det skulle med bredband2, dvs internet och fakturor?
Vad menar du med att man inte kan ha T3 om man har skulder?

jo det funkar utan problem, bara att ibland konstig attityd på telefonen, typ militärisk eller vad nu man kan kalla det;

jo jag ringde t3 dem så att man ska betala 6 månader eller 1 år i förväg innan man kan ens ha internet.
Citera
2017-11-21, 20:42
  #6
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avtb
Funka allt annars som det skulle med bredband2, dvs internet och fakturor?
Vad menar du med att man inte kan ha T3 om man har skulder?
Jag har Bredband2 nu och allt funkar faktiskt riktigt bra. Har inte haft några problem med kundtjänst heller, förutom nån dum bimbo som inte visste vad hon höll på med, annars har de varit väldigt tillmötesgående och hjälpsamma.

Hade T3 för ett par år sedan och då hade jag extrema problem. Gick flera dagar utan internet ibland, men när det fungerade fungerade det utmärkt!
Citera
2017-11-21, 20:50
  #7
Medlem
La-Habanas avatar
kanske kundtjänst har blivit bättre, jag var medlem för 2 år sedan så saker kan ha ändrats sig
Citera
2017-11-21, 21:48
  #8
Medlem
Dirty.s avatar
Har haft T3 under en längre tid och har en riktigt bra bild av de. Bredband2 har det inte heller varit några problem med alls, bara haft de i ca ett halvår däremot men har aldrig varit några problem överhuvudtaget och det lilla jag haft med kundtjänsten att göra har det funkat bra. Har bättre erfarenheter av de båda än BBB och Comhem t.ex.

Angående kundtjänsten på Bredband2 t.ex så tror jag mer på att kunderna är idioter än supporten. Hör man lite historier från de som jobbat med kundtjänst inom bredband så är ju majoriteten av kunderna helt efterblivna och även bekanta som ringt bredbandsleverantören med helt efterblivna problem som inte de kan lösa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback