Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-19, 20:24
  #1
Medlem
Jag trodde varje hjälte var skyddad inom lag.

Hur kommer det säg att dom har samma hjälte, någon som vet?
Citera
2017-11-19, 20:37
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Jag trodde varje hjälte var skyddad inom lag.

Hur kommer det säg att dom har samma hjälte, någon som vet?

Du menar väl liknande krafter? Tex han i X-MEN han har varit med i några X-men filmer
Citera
2017-11-19, 20:40
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTSweden
Du menar väl liknande krafter? Tex han i X-MEN han har varit med i några X-men filmer

Nej. Jag menar att Marvel inte får använda seriehjältar som Batman, Wonder woman, Stålmannen.

Varje serierföretag har pant på dessa.

Dc comics får inte använda hjältar som Hulken, Captain Amerika, Iron men osv
Citera
2017-11-19, 20:44
  #4
Medlem
N.Dongos avatar
Det gör han inte enligt vad jag kan googla fram:

Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
A story in the Marvel comic book series Quasar, written four years after Crisis on Infinite Earths, has the Marvel Universe speedsters facing off in a competition set up by a being called the Runner. The contest is a race from the Earth to the Moon. During the race, a surge of energy hits the track, leaving a being with blonde hair and dressed in the remains of a red outfit with yellow boots. This being has no memory, but an enormous desire to run. He goes on to win the race, passing Marvel speedsters such as Quicksilver and Speed Demon in the process. When asked what his name is, the man replies, "I'm not sure. "Buried Alien"... Something like that." When asked how it felt to be the fastest man alive, he replied, "It feels... right."[56] The racer goes on to take the name Fast-Forward, disappearing into the universe in an attempt to help Makkari, who is stuck at hyper speed.[57]

Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
[...]He dons a set of red tights sporting a lightning bolt (reminiscent of the original Fawcett Comics Captain Marvel*)[...]

(*= Captain Marvel är ironiskt nog även han en DC-figur, numera kanske mer känd som Shazam!)

Det kanske är pga ovanstående du rört ihop det, eller pga det inofficiella t-shirts med Flash tillsammans med Marvelhjältar som florerar?

https://comicvine.gamespot.com/forum...of-ma-1534771/
Citera
2017-11-19, 22:51
  #5
Medlem
The Flash ingår endast i DC och är en DC-karaktär. Han har inte och kommer aldrig vara med i något med Marvel såvida det inte är en crossover-special som t ex Thor vs Superman.

Antar att du tänker på Quicksilver som är en Marvel-karaktär som finns med i både Avengers2 - Age of Ultron (där han är ett resultat av ett experiment och jag tror inte att de kallar honom Quicksilver ) och han är med i de senaste Xmen-filmerna där han är en mutant. Marvels filmstudio har inte filmrättigheter till mutanterna, vilka ägs av Fox, men då Quicksilver (och hans syster Scarlet Witch) är lite av bägge i serietidningarna (mutanter + annat) så fick de använda honom så länge han inte var en mutant.

Hans krafter är typ samma som DCs The Flash men det är absolut inte samma karaktär.
Citera
2017-11-26, 11:32
  #6
Medlem
lampross avatar
Daredevil (Marvel) är ju lite lik Flash (DC).

Som att båda har röda dräkter med integrerad mask för ögonen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback