Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-19, 16:09
  #1
Medlem
Biqquss avatar
Hej!

Jag håller på att pilla med en hemsida som kräver att jag kan uppvisa 2 bilder när man klickar på en.

Bild 1 är bilden på objektet och "under" den bilden, ungefär som ett alternativ bör det finnas en mindre bild man kan klicka på som innehåller ritningen för objektet.

Hittar inget plugin etc som kan åstakomma detta även om det känns som att det borde finnas.

Någon som kan ge mig tips?
Citera
2017-11-19, 16:27
  #2
Medlem
XaoqcHs avatar
Enklast: hitta en [wordpress gallery plugin] eller [wordpress lightbox plugin], tex NextGEN Gallery eller Responsive Lightbox by dFactory.
Citera
2017-11-19, 16:32
  #3
Medlem
Biqquss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Enklast: hitta en [wordpress gallery plugin] eller [wordpress lightbox plugin], tex NextGEN Gallery eller Responsive Lightbox by dFactory.

Hej XaogcH!

Jodå, har varit på det spåret men förstår verkligen inte hur exempelvis NextGEN Gallery skall utföra det jag behöver av den..


Om vi ponerar att jag har NextGEN nu och jag laddar upp en Volvo 240, när jag klickar på bilden av en Volvo 240 så vill jag ha en utförlig ritnig nedanför bilden som också är klickbar. Vart hittar jag den inställningen liksom?
Citera
2017-11-19, 16:57
  #4
Medlem
XaoqcHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biqqus
Hej XaogcH!

Jodå, har varit på det spåret men förstår verkligen inte hur exempelvis NextGEN Gallery skall utföra det jag behöver av den..


Om vi ponerar att jag har NextGEN nu och jag laddar upp en Volvo 240, när jag klickar på bilden av en Volvo 240 så vill jag ha en utförlig ritnig nedanför bilden som också är klickbar. Vart hittar jag den inställningen liksom?

Vill du att minatyrbilden ska visas direkt på sidan eller lightboxen?
Citera
2017-11-19, 17:02
  #5
Medlem
Biqquss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Vill du att minatyrbilden ska visas direkt på sidan eller lightboxen?

Jag vill att miniatyrbilden skall visas vartsomhelst när man väl klickat in sig på bilden.

Jag vet att det är här är kyptiskt och låter knepigt, men jag ska försöka förklara så gott jag kan.


Om jag laddar upp en bild på en stol, då finns den ju där.. när man väl klickar på stolen så vill jag att det dyker upp en miniatyrbild nedanför stolen, som ett alternativ.

Här illustrerar jag vad som menas, haha.. https://i.gyazo.com/e9d96809b070a13b...81c22e9e7f.png

Den lilla miniatyrbilden ska alltså inte synas innan man klickat in sig på bilden, utan den finns bara där att besåka


Edit: Den behöver ju inte vara precis där, om den skulle vara på sidan etc så spelar det ingen roll.. men det bör vara tydligt att det finns en ritning till bilden och att den är lätt att slänga ett öga på
Citera
2017-11-20, 18:27
  #6
Medlem
Biqquss avatar
Någon?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback