Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-19, 15:31
  #1
Medlem
minskat kolhydratintag. OK.

men se'n? om man minskar kolhydratintaget, sa maste man ju oka pa nagot annat om man inte ska svalta. sa vad gor man da?

men okar INTE pa kott/fisk intaget! man okar INTE pa fett intaget!

jag tror sverige har missuppfattat hela poangen med LCFH. vad man gor nar man minskar pa kolhydratintaget ar att man okar intaget av kal och tofu. japan har varldens langsta medellivslangd. USA har det inte. tyskland har det inte heller. faktiskt inget land i varlden dar man ater en massa kott har sarskilt hog medellivslangd.

i sverige har det gatt en protein hysteri. protein bar. kvarg. dubblerade portioner fisk eller kott pa restauranger.

sverige har aterigen tagit ett snedsteg i fel riktning.
Citera
2017-11-19, 18:28
  #2
Medlem
Faunuss avatar
Det finns redan en samlingstråd för LCHF (FB) Samlingtråden för LCHF, low carb high fat,-kost //Mod
Citera
2017-11-19, 22:08
  #3
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intelligentare
minskat kolhydratintag. OK.

men se'n? om man minskar kolhydratintaget, sa maste man ju oka pa nagot annat om man inte ska svalta. sa vad gor man da?

men okar INTE pa kott/fisk intaget! man okar INTE pa fett intaget!
Någonstans här gick det snett tror jag. LCHF står för Low Carb High Fat. Utan att vilja skriva dig på näsan undrar jag om du har funderat på vad High Fat kan tänkas betyda i det här sammanhanget?
__________________
Senast redigerad av Trivselgruppen 2017-11-19 kl. 22:26.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback