Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-19, 14:03
  #1
Medlem
Hejsan! Har under en tid nu haft problem med att min dator fryser när jag spelar spel som overwatch. pubg, cs. Har haft datorn inne på en felsökning och de hittade inga fel, har även fabriksåterställt datorn. Men problemet kvarstår och de enda tipset dom gav mig när jag gjorde min felsökning var att det KANSKE skulle hjälpa att byta ut grafikkortet. Har ni kära läsare några förslag på vad jag kan ta mig till?
För att göra det tydligare så när datorn fryser så blir att helt stilla och man får starta om datorn manuellt.

specs
Processor - AMD FX-6100 3.6(GHz Turbo) 6 kärnor
Minne - 8GB DDR3 ram-minne
Lagringutrymme - 1 st SSD 120GB + 1 st 1 TB hårddisk
Grafikkort - AMD Radeon HD7870 med 2GB VRAM
Moderkort - Gigabyte 990XA-UD3
Citera
2017-11-19, 15:49
  #2
Medlem
Prova ställa ner grafiken först .. om du har high gå ner till medium och se om det hjälper ...

Just på ex pubg kan det hjälpa.. gjorde det för en kompis till mig. Med exakt samma problem.
Citera
2017-11-19, 15:53
  #3
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Vad har du för nätagg?
Citera
2017-11-19, 16:10
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allvetaren79
Prova ställa ner grafiken först .. om du har high gå ner till medium och se om det hjälper ...

Just på ex pubg kan det hjälpa.. gjorde det för en kompis till mig. Med exakt samma problem.


Har redan på lägsta tyvärr, tack ändå
Citera
2017-11-19, 16:11
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Vad har du för nätagg?

GX 550W från cooler master
Citera
2017-11-20, 22:26
  #6
Medlem
Rixxzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuttenOst
GX 550W från cooler master
Hur många år har det på nacken?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback