Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-26, 19:47
  #13
Medlem
Nå hur gick det?

Håller tummarna
Citera
2017-11-27, 08:46
  #14
Medlem
Ratozs avatar
Det var väldigt generöst av VD på ett STÖRRE FÖRETAG att ta sig tid med det här åt dig.

Nät jag har jobbat på större företag har jag aldrig haft någon kontakt med VD alls.

Hoppas det löser sig på mötet. Ha en positiv attityd och fortsätt vara påhittig bara.
Citera
2017-11-28, 22:05
  #15
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
Det var väldigt generöst av VD på ett STÖRRE FÖRETAG att ta sig tid med det här åt dig.

Nät jag har jobbat på större företag har jag aldrig haft någon kontakt med VD alls.

Hoppas det löser sig på mötet. Ha en positiv attityd och fortsätt vara påhittig bara.
Ger medhåll till din åsikt. Väldigt trevlig och engagerad VD. Extremt sympatiskt att försöka vara med att påverka sin anställdes situation till något bättre. I 99,99 % av andra ställen hade Vd skitit i vilket, eventuellt sparkat dig på kuppen.
Citera
2017-11-29, 00:00
  #16
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Ger medhåll till din åsikt. Väldigt trevlig och engagerad VD. Extremt sympatiskt att försöka vara med att påverka sin anställdes situation till något bättre. I 99,99 % av andra ställen hade Vd skitit i vilket, eventuellt sparkat dig på kuppen.

Erkänn, du vet inte riktigt vad en VD är och vad han gör på ett företag (främst större), eller hur?
Citera
2017-11-30, 17:39
  #17
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Nej bara du känner till det din tomte. Erkänn du är egentligen tanig 15-åring, förpubertal med mikropenis.

En VD är utsedd av styrelsen att ha det övergripande ansvaret för verksamheter. Personalchefer lägger sig i ärenden av typen i den här tråden. Är det ett stort företag vet din VD inte vad din personalchef heter (även om de mycket väl kan ha träffats vid sporadiska tillfällen).

Angående dina förolämpningar, mig veterligen är mikropenis en diagnos man ställer efter puberteten då det liksom hör till det normala att den är liten innan dess.
Citera
2018-02-19, 14:15
  #18
Medlem
UPDATE:

Ligger lite efter med info här men tillslut så blev utvägen att ta kontakt med banken som
företaget har som bank.
Där ska jag tydligen få samla alla skulder till ett lån med bättre ränta än Inkasso skräpet.

Antar också att jag kommer få ringa alla Inkasso samt förhandla.



UPDATE 2:
Möte med Banken imorgon Tisdag den 20 FEB. Återkommer med resultat.
__________________
Senast redigerad av bihslk 2018-02-19 kl. 14:17.
Citera
2018-02-19, 22:54
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rsg
Nå hur gick det?

Håller tummarna


Har updaterat info
Citera
2018-02-22, 08:43
  #20
Medlem
Hur gick det på banken?
Citera
2018-02-22, 18:18
  #21
Medlem
Hej


Har fått reda på hela kapitalsumman hos alla inkassobolag fick ringa till alla eftersom banken mest var intresserad av kapitalet så inte det ligger på flera hundra tusen. Bankdirektören skulle räkna på allt och återkommer nästa vecka om vad som görs vidare och hur mycket lån de kan erbjuda.
Kan tillägga att kapitalbeloppet inte överstiger 200K resten är räntor och kostnader som skall kunna förhandlas ner.
__________________
Senast redigerad av bihslk 2018-02-22 kl. 18:22.
Citera
2018-09-14, 18:00
  #22
Medlem
Hej igen


Nu är det nästan 7 månader sedan jag skrev här angående mina skulder.

Börjar med att säga att jag fick avslag av Handelsbanken den gången jag skulle på mötet. Efter det
så fortsatte jag som vanligt med löneutmätning och tänkte inte mer på att jag skulle få någon hjälp.

Men för några veckor sen så ringde VDn igen eftersom de ska byta bank till Nordea.
Vi fick mötet med Nordea och de ringde idag efter 1 vecka och sa att de kommer bevilja ett lån för mina skulder och detta är mitt livs enda chans.

Men nu vill de att jag ringer alla inkasso och förhandlar ner räntorna.
Började med att de första inkasso inte alls var villiga att gå ner mycket.

Hur ska man prata med dem? Jag tycker jag suger med att förhandla.
Citera
2018-09-14, 19:04
  #23
Avstängd
Skruven66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bihslk
Hej igen


Nu är det nästan 7 månader sedan jag skrev här angående mina skulder.

Börjar med att säga att jag fick avslag av Handelsbanken den gången jag skulle på mötet. Efter det
så fortsatte jag som vanligt med löneutmätning och tänkte inte mer på att jag skulle få någon hjälp.

Men för några veckor sen så ringde VDn igen eftersom de ska byta bank till Nordea.
Vi fick mötet med Nordea och de ringde idag efter 1 vecka och sa att de kommer bevilja ett lån för mina skulder och detta är mitt livs enda chans.

Men nu vill de att jag ringer alla inkasso och förhandlar ner räntorna.
Började med att de första inkasso inte alls var villiga att gå ner mycket.

Hur ska man prata med dem? Jag tycker jag suger med att förhandla.
Känner du ingen som kan förhandla åt dig? Ja, låter jobbigt det där. Glad att jag inte sitter i den sitsen och hoppas det löser sig. Ingen på banken som kan göra det åt dig? Ligger ju i deras intresse med.

Edit: Det handlar ju om att få sin vilja igenom och verbalt kunna övertyga folk. Du kanske ska ha nån som ringer till banken med. Om du helt saknar förmåga att övertyga folk, inget fel med det, kan man inte så kan man inte. Man kanske kan lära sig men knappast sådär på en gång. Som sagt, lycka till.
__________________
Senast redigerad av Skruven66 2018-09-14 kl. 19:06.
Citera
2018-09-14, 20:04
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skruven66
Känner du ingen som kan förhandla åt dig? Ja, låter jobbigt det där. Glad att jag inte sitter i den sitsen och hoppas det löser sig. Ingen på banken som kan göra det åt dig? Ligger ju i deras intresse med.

Edit: Det handlar ju om att få sin vilja igenom och verbalt kunna övertyga folk. Du kanske ska ha nån som ringer till banken med. Om du helt saknar förmåga att övertyga folk, inget fel med det, kan man inte så kan man inte. Man kanske kan lära sig men knappast sådär på en gång. Som sagt, lycka till.

Jag kan alltid prata med bankmannen men om han har tid är det en annan femma. Sen ska man ge fullmakt åt andra tar sån tid. Aja får försöka med resten på Måndag men Gothia va inte sugna på det alls. De gick ner på ett ärende från 15.500 till 15.000 bara och ett annat 200 kronor. Snåla jävlar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback