• 2
  • 3
2017-11-19, 23:10
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Programdirektör/kanalchef på Barnkanalen på SVT anklagas för flera våldtäkter och det är knäpptyst om detta i media, är det ens möjligt?

Stämmer Fria Tiders uppgifter verkligen?
Eller är det gammelmedia som försöker mörka detta?
Och var är drevet på sociala medier?

Stämmer Fria Tiders uppgifter så är ju detta en megaskandal många resor värre än allt annat som uppdagats under #metoo.

Absolut, definitivt en megaskandal om det stämmer! Vi får verkligen hoppas att Sverige har några grävande journalister kvar och att någon av dem tar sig ann detta! Problemet som vi sett på sistone är många journalisters ovilja att granska branschkollegor, de är bekanta med varandra, eller har gemensamma bekanta samt att svensk media bara har några få ägare vilket skapar en intressekonflikt. Kanske någon journalist inom alternativmedia blir den som vågar ta i denna heta potatis?
Citera
2017-11-20, 00:07
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Absolut, definitivt en megaskandal om det stämmer! Vi får verkligen hoppas att Sverige har några grävande journalister kvar och att någon av dem tar sig ann detta! Problemet som vi sett på sistone är många journalisters ovilja att granska branschkollegor, de är bekanta med varandra, eller har gemensamma bekanta samt att svensk media bara har några få ägare vilket skapar en intressekonflikt. Kanske någon journalist inom alternativmedia blir den som vågar ta i denna heta potatis?

Exakt. Ett Svenskt "FOX News" skulle ha en mycket viktig plats att fylla, särskilt i det faktum att MSM här har mycket buk att tvätta. Var finns balansen i MSM idag ?

Synd att Qvibergs ideer kring Metro strandade. Viktigare än folk förstått för demokratin i landet.
Citera
2017-11-20, 09:17
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Fria Tider nämner heller inget namn så jag ser inte varför källan skulle vara viktig för tillfället?
Det finns uppenbarligen stora problem inom vänsterstyrda verksamheter, främst media och kulturtrams men det är nog bara toppen av ett isberg.
Säga vad man vill om Fria Tider men dom är iaf inte kända för att publicera påhittade historier likt några av deras vänstervridna kollegor.

Ska fö alla medier släppa på källskyddet eller tänker du att det bara ska gälla för medier du ogillar?

För att det ser ut som att det är tagit ur luften. Ingen annan än FT skriver om det. Då kanske man ska publicera någon som ser lite bättre ut än ett facebook-inlägg.

Med ett sådant påstående borde man referera till någon. Har man pratat med vittnen? Har man läst om det på sociala medier? Då skulle man kunna skriva att vittne uppger det, inte namn på vittnet (givetvis). Eller att enligt inlägg på sociala medier namnges en till SVT chef...

Det är en ganska stark anklagelse och då kanske man ska ha lite underlag i artikeln annars ser det inte seriöst ut. Speciellt när det bara är FT som skriver om det.

Har det ens hänt?
Citera
2017-11-20, 12:21
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Exakt. Ett Svenskt "FOX News" skulle ha en mycket viktig plats att fylla, särskilt i det faktum att MSM här har mycket buk att tvätta. Var finns balansen i MSM idag ?

Synd att Qvibergs ideer kring Metro strandade. Viktigare än folk förstått för demokratin i landet.

Precis min poäng! Kunde inte sagt det bättre själv!

Den senaste tidens skandaler (se t.ex. mängder av trådar här på Flashback) visar på ett stort problem och frågan som borde ställts för länge sedan är: Vem ska granska granskarna?

En ny oberoende aktör, såväl ägandemässigt som lojalitetsmässigt, skulle uppenbarligen behövts för länge sedan. Annars återstår bara "den fjärde statsmakten" d.v s. folket, t.ex. detta forum. De som kommer att granskas kommer att hata sina granskare. Men det är ju just därför det vore så viktigt.
Citera
2017-11-21, 21:37
Medlem
JDAMs avatar
Jag vill att ni tar in vartenda ord Hanin skriver.
Jag jobbade som koordinator åt Behrang Miri under ett halvår och aldrig i mitt yrkesverksamma liv mått så dåligt som under den tiden. Behrang är manipulativ, hänsynslös, paranoid och en mästare på att bryta ner de kvinnor i sin närhet till tusen bitar samtidigt som han njuter av det.
Fler och fler kvinnor kliver fram och vittnar om övergrepp, om misshandel, om situationer där han utsatt dem för våld och vrede. Historier där tjejer tvingats till handlingar de mått fruktansvärt dåligt över. Anställda som vittnar om hans psykiska misshandel, gränslöshet och förmåga att få allt ont att landa på dem.
Jag kan vittna om hans sätt att manipulera och bryta ner, jag kunde sitta och skaka över hur jävla uselt han fick mig att må. Han kunde ringa tjugo gånger inom loppet av ett par timmar, han kunde säga fruktansvärda saker och rättfärdiga dem med ord om att "Jag är hård för att jag bryr mig om dig". Han tvingade mig att ljuga för produktionsbolag och arrangörer, han vägrade att skriva under avtal för han ville ha ryggen fri att hoppa av produktioner i sista stund.
Jag kommer att anmäla honom. Jag skakar av rädsla när jag skriver det här, fortfarande rädd för att han kan sänka mig på det sätt han upprepade gång efter gång att han kunde göra.
Jag hoppas att mina medsystrar får uppbackning att kliva fram och berätta sina historier.
55 gilla-markeringar16 kommentarer2 delningar
Citera
2017-11-21, 23:39
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
För att det ser ut som att det är tagit ur luften. Ingen annan än FT skriver om det. Då kanske man ska publicera någon som ser lite bättre ut än ett facebook-inlägg.

Med ett sådant påstående borde man referera till någon. Har man pratat med vittnen? Har man läst om det på sociala medier? Då skulle man kunna skriva att vittne uppger det, inte namn på vittnet (givetvis). Eller att enligt inlägg på sociala medier namnges en till SVT chef...

Det är en ganska stark anklagelse och då kanske man ska ha lite underlag i artikeln annars ser det inte seriöst ut. Speciellt när det bara är FT som skriver om det.

Har det ens hänt?
Ställer du alla dessa frågor kring allt som publiceras av traditionell media? Allt som SR basunerar ut dagligen? Allt som sänds ut i SVT? TV4?

Att du inte är nöjd med designen på publikationen/publiceringen har ingenting med deras trovärdighet att göra. Deras historik har det däremot i allra högsta grad.
Citera
2017-11-22, 06:46
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99

Sant!
Ett svenskt Fox News skulle gå som tåget, vore helt fantastiskt, fast så har vi ju Post & Telestyrelsen som ska bevilja sändningstillstånd först. Frågan är skulle det tillåtas i det pk-marinerade Sverige! Hursomhelst, succen skulle vara given och sverigebilden behöver bli överensstämmande med verkligheten
Citera
2017-11-23, 01:43
Medlem
Jag undrar också var Fria Tider har fått det här ifrån.

Å andra sidan tycker jag att det är märkligt att Lotta Bromé har outats, medan all MSM tiger om Soran Ismail. Jag kan inte låta bli att tänka att personer som han, som väl också är iranier, är en sorts PK-guldklimpar för MSM, och man gör allt för att skydda dem.

Martin Timell, Lasse Kronér och även Lotta Bromé är väl bara några simpla nöjesprofiler som PK-samhället kan klara sig utan. Visst, Lotta är hbtq, men hbtq-personer är ingenting i jämförelse med "feministiska" PK-invandrare som sprider "rätt" åsikter omkring sig ("En skam för Sverige", till exempel). Jämför Lotta och Soran. Hur ofta har Lotta suttit i radion och antytt att den heterosexuella majoriteten i Sverige är en skam för vårt land? Jag uppfattar henne inte som en person som har ägnat sig åt att smutskasta sina meningsmotståndare offentligt, och inte heller som någon som har använt sig av sin radioshow för att skryta med sina egna fina åsikter.

Soran är enligt min mening många resor värre än Lotta, därför att han på ett så arrogant sätt har förtalat de svenskar som inte älskar "det mångkulturella samhället". Och det är sannolikt just därför Lotta hängs ut, men inte Soran.

Även O*sín C*ntwell skyddas sannolikt därför att han har varit så underbart PK i offentligheten. Han uppfattas ju inte som invandrare, även om hans pappa är från Irland, men han har varit en av de kraftfullaste försvararna av invandring och PK. Med sina många arroganta krönikor "rätt in i mål" har han varit en riktigt grym "forward i PK-landslaget". (Och nog har han varit "back" också, och till och med "målvakt".)

Mitt resonemang om Soran Ismail, Lotta Bromé och O*sìn C*ntwell känns lite off topic, men om det är sant att det finns ännu en högt uppsatt iranier inom public service som har uppträtt otroligt svinaktigt mot kvinnor, så tror jag att MSM kommer att göra allt för att skydda honom.
Senast redigerad av Egnatankar 2017-11-23 kl. 02:05.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in