Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-11-19, 22:05
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Man skulle kunna bygga fängelser för gravida där de kan sitta medans de är gravida där de övervakas. Då detta troligast skulle kosta för mycket kan man slänga kvinnan i reguljärt fängelse efter att barnet är fött.
Så en kvinna skall låsas in för brottet att bli gravid? Är du helt sinnessjuk?
Citera
2017-11-19, 22:07
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercatoria
Vad menar du? Abort är abort, inget konstigt med det.
Så du har inga problem med abort men att kvinnor när de är gravida dricker vin är problemet?
Citera
2017-11-19, 22:07
  #75
Medlem
Män som använder våld mot gravida kvinnor åker inte direkt dit för mord om det så är precis innan förlossningen.
Citera
2017-11-19, 22:41
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Exakt vad jag funderade på. Vetenskapliga studier visar ju faktiskt att det inte är farligt att dricka mycket små mängder.


Det finns inga bra belägg för att måttliga mängder alkohol ska kunna påverka fostret negativt.

Men det innebär inte att det är ofarligt!

Vad Agnes Wold gjort är att utgå från bristen på bevis från att det skulle vara skadligt och sen säga motsatsten : Att det inte är skadligt!

Det är helt enkelt inte tillräckligt bra studerat.
Det finns för dåliga data.
Det är jättesvårt att samla in data på hur mycket vin folk dricker.
Och om det är en effekt så är det en liten riskökning och då behövs det jättemycket folk att samla in data på.

Så det skulle kunna vara skadligt även vid små mängder. Men vet bara inte (det är inte bevisat ännu)

Problemet är också att man vet att det är skadligt vid större mängder och att man också vet att alkoholintag i sig rubbar omdömet. Det är inte alla som har full koll på sitt intag.

Lyssna på den här podcasten där det tas upp det från 7.37 och en bit framåt:

http://tyngre.se/podcasts/tyngre-rub...-upp-och-roek/

Dom sågar en hel del andra påståenden från Agnes både före och efter detta parti av podcasten.
__________________
Senast redigerad av intheloop 2017-11-19 kl. 22:44.
Citera
2017-11-19, 23:35
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Så en kvinna skall låsas in för brottet att bli gravid? Är du helt sinnessjuk?

Att bli gravid borde vara ett brott. En gravid kvinna tänker bara på sig själv.

Hon tänker inte på barnet, barnets far, samhället, miljön eller bättre behövande barn i världen.
Genom att låsa in gravida kvinnor och tvinga dem att arbeta gratis kan de betala tillbaka en del till samhället.
Citera
2017-11-20, 12:16
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Att bli gravid borde vara ett brott. En gravid kvinna tänker bara på sig själv.

Hon tänker inte på barnet, barnets far, samhället, miljön eller bättre behövande barn i världen.
Genom att låsa in gravida kvinnor och tvinga dem att arbeta gratis kan de betala tillbaka en del till samhället.
Och detta vet du hur? Bättre behövande, så det är den eviga plikten för Västerlandet att försörja alla
andra då?
Citera
2017-11-20, 12:18
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Och detta vet du hur? Bättre behövande, så det är den eviga plikten för Västerlandet att försörja alla
andra då?

Den bättre behövande är i det här fallet den vite västerländske mannen.
Citera
2017-11-20, 17:54
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Och detta vet du hur? Bättre behövande, så det är den eviga plikten för Västerlandet att försörja alla
andra då?

Hon vägrar att acceptera iden om en villig mamma och en villig pappa för att skaffa barn.
En villig mamma skall räcka enligt feminister. En pappa är onödigt trams som inget barn behöver.
Citera
2017-11-20, 22:46
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Hon vägrar att acceptera iden om en villig mamma och en villig pappa för att skaffa barn.
En villig mamma skall räcka enligt feminister. En pappa är onödigt trams som inget barn behöver.
vem exakt är hon? Min exfru hade inga problem att acceptera mig som far till vår dotter. Vår skilsmässa flera år senare hade inget att göra med vår dotter och jag har fortfarande goda kontakter med båda.
Citera
2017-11-21, 09:55
  #82
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
vem exakt är hon? Min exfru hade inga problem att acceptera mig som far till vår dotter. Vår skilsmässa flera år senare hade inget att göra med vår dotter och jag har fortfarande goda kontakter med båda.

Ja du. Ingen aning och modsen har uppfostrat mig bra i att inte spekulera om sådant.
Jag tror bara det är bra, utvecklande, och dessutom ibland on topic, när hon ärligt beskriver vad hon tycker, tänker, och hur hon resonerar. Har ju faktiskt en del förhoppningar. Om ett år är hon en betydligt vettigare och gladare människa tror jag.
Citera
2017-11-21, 09:57
  #83
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ja du. Ingen aning och modsen har uppfostrat mig bra i att inte spekulera om sådant.
Jag tror bara det är bra, utvecklande, och dessutom ibland on topic, när hon ärligt beskriver vad hon tycker, tänker, och hur hon resonerar. Har ju faktiskt en del förhoppningar. Om ett år är hon en betydligt vettigare och gladare människa tror jag.
Vad kan mer begära. lycka till i alla fall.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback