• 26 882 online
  • 1 117 191 medlemmar
  • 58 018 792 inlägg
2006-02-02, 18:18
Medlem
sparkfots avatar
Säkert en fråga som frågats förut, men jag hittar inget iaf...

Hur länge sitter amfetamin normalt kvar i kroppen? Så att det syns på urinprov alltså.

MVH
Citera
2006-02-02, 18:20
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparkfot

Hur länge sitter amfetamin normalt kvar i kroppen? Så att det syns på urinprov alltså.

MVH
Ja, den har ställts förut..
Men eftersom jag känner mig snäll så svarar jag..

Upp till 4 dygn!

*EDIT* Googlade lite nu, och hittade upp till 6 dygn, men då ska du ha brukat det länge länge...
Citera
2006-02-02, 18:58
Medlem
sparkfots avatar
Tack så mycket! Så om man drar ett sträck eller två imorgon så är det nog lugnt att pissa i i mitten av nästa vecka.

MVH
Citera
2006-02-02, 19:01
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Tack så mycket! Så om man drar ett sträck eller två imorgon så är det nog lugnt att pissa i i mitten av nästa vecka.

MVH
Ja, om du endast drar 1-2 linor så..

Lev nyttigt sen då efter i morgon, vatten, nyttig mat och frukt, så är det (nog) lugnt...

Lycka till på testet..
Citera
2006-02-02, 19:06
Medlem
Dr. Löhks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MYRSLOKEN
Ja, den har ställts förut..
Men eftersom jag känner mig snäll så svarar jag..

Upp till 4 dygn!

*EDIT* Googlade lite nu, och hittade upp till 6 dygn, men då ska du ha brukat det länge länge...

Jag vill påstå att fyra dygn är max om det rör sig om engångsbruk.
Citera
2006-02-02, 19:14
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Löhk
Jag vill påstå att fyra dygn är max om det rör sig om engångsbruk.
Ja det är det ju, men jag hade ingen aning om han sitter o skjuter varje dag, eller om han bara ville köra i helgen en gång..

Min sambo drog ett par feta, /kallelsen kom dagen efter) 3 dygn innan han testade sig (för körkort) och det var så fint och negativt så..
Citera
2006-02-08, 06:19
Moderator
BigFatCones avatar
då ska jag få tummen ur och lägga till spårtid i urin, och drar då till med 1-6 dagar, 3-4 är ganska vanligt..

dessutom kommer jag nog att kunna bifoga ett par små bilder på hur man göra en lina och rizlakuveret..
Citera
2006-02-13, 19:31
Medlem
IASockertopps avatar
Biverkningar

Biverkningar ja. Detta är vad som hände min snubbe:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...725585,00.html
/IA

Citat:
Ursprungligen postat av flows
Bra initiativ - men tänk på att FAQ:er alltid måste vara så korrekta som möjligt och gärna mycket övertydliga, även om det "bara" är en "miniFAQ".

Ät vitaminer! Frukt, brustabletter whatever. Sen kanske man inte ska uppmuntra att ta andra droger för att klara av AT:n. Det är absolut inget man måste göra och man utsätter sig för onödiga risker.

Det tråkiga är väl att det är precis det man kan göra. Om det nu inte är det vanligaste som händer tycker jag man gör amfetaminbrukaren en björntjänst genom att säga något annat.

Ganska luddigt, varför inte ta upp biverkningarna som faktiskt är det dåliga?
  • increased aggressiveness
  • paranoia
  • dry mouth
  • headache
  • increased heart rate (tachycardia)
  • increased breathing rate
  • increased blood pressure
  • rise in body temperature
  • fever and sweating
  • diarrhea or constipation
  • blurred vision
  • impaired speech
  • dizziness
  • uncontrollable movements (twitching, jerking, tremors, etc...)
  • insomnia
  • numbness
  • irregular heartbeat (palpitations, arrhythmia)
  • impotence / inability to achieve erection in men (high dose or chronic use)
  • convulsions (high dose)
  • dry, itchy skin (chronic use)
  • acne, sores (chronic use)
  • pallor (high dose or chronic use)
  • psychotic episodes (rare except in overdoses or after chronic use)
(från erowid)

Missförstå mig rätt, du har börjat något bra men en FAQ som är haltande är för mig inte en bra FAQ - men så är jag perfektionist också.
Citera
2006-02-14, 10:00
Banned
Citat:

MVH
det sitter i olika på alla människor.. det beror på så mycket.. om du fricker efteråt (alkohol) tar det längre tid .. asså lyssna inte på dom som säger en tid för det finns ingen.. jag kan ha tagit en 0,5:a sen 5 dygn efter har jag pissat positivt på amfetamin..

en gån tog jag 1-2 gram om dagen i en vecka och pissade negativt tre dagar efteråt jag sluta
Citera
2006-02-14, 10:08
Banned
tycker det e lite sorgligt nästan att se hur folk skriver att dom uppmanar folk att testa! jag älskar ruset på amfetamin när du e påtänd e det fiint sköönt och bra! men det är inte ett dugg värt om man jämför med vad som kommer efter! allt runt omkring kommer gå ååt helvete tro mej!

du kommer hamna i en sån fruktansvärd ångest och deppig tid... helt sant det jag skriver..

visst tjacket e as fiint i början..

men lyd mitt råd! testa aldrig amfetamin, inte en enda drog.. efter ett par år kommer ni ångra er
Citera
2006-02-18, 22:44
Banned
Citat:
Ursprungligen postat av _FTW_
tycker det e lite sorgligt nästan att se hur folk skriver att dom uppmanar folk att testa! jag älskar ruset på amfetamin när du e påtänd e det fiint sköönt och bra! men det är inte ett dugg värt om man jämför med vad som kommer efter! allt runt omkring kommer gå ååt helvete tro mej!

du kommer hamna i en sån fruktansvärd ångest och deppig tid... helt sant det jag skriver..

visst tjacket e as fiint i början..

men lyd mitt råd! testa aldrig amfetamin, inte en enda drog.. efter ett par år kommer ni ångra er

Tycker du överdriver en hel del ATn håller bara i sig i två till tre timmar o visst är det fruktansvärt jobbigt men helt klart värt det ett underbart rus i 8 timmar till priset av en at på två timmar lätt.
Citera
2006-02-19, 00:48
Medlem
IASockertopps avatar
beror på person

Det beror ju helt på person och kvalitet. Förr fick jag avtändningar som inte var av denna värld. Dom var verkligen inte värd den minsta lilla vakenheten.
/IA

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Gonzo junior
Tycker du överdriver en hel del ATn håller bara i sig i två till tre timmar o visst är det fruktansvärt jobbigt men helt klart värt det ett underbart rus i 8 timmar till priset av en at på två timmar lätt.
Citera