Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-19, 07:57
  #1
Medlem
Rufoss avatar
Hur noggranna är egentligen de som tillverkar LSD-lapparna? Hur stor är sannolikheten att man verkligen får den styrkan som man beställer? Jag hörde någon säga att om man handlar blotters som uppges vara på 170ug, så kan styrkan lika gärna vara t.ex 250ug eller 100ug.

Vad säger ni? Är det vanligt med tillverkare som är mindre noggranna med doseringen och måttar mellan tummen och pekfingret? Det handlar ju trots allt om mikrogram. (Ett mikrogram är 0.000001000000 av ett gram.)

Är det därför som folk säger att en viss tillverkare har LSD som slår mycket bättre än andra? D.v.s tillverkaren "råkade" droppa på för mycket, och dosen blev högre än vad som utges.
__________________
Senast redigerad av Rufos 2017-11-19 kl. 08:08.
Citera
2017-11-19, 08:53
  #2
Medlem
Rickuzs avatar
Av vad jag hört så är det ganska vanligt. Därför känns det lite onödigt att t.ex säga "Igår trippade jag på 200μg".

Frågan är hur stor felmarginalen brukar vara. Kanske runt 70 - 100.
Citera
2017-11-19, 16:54
  #3
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Av vad jag hört så är det ganska vanligt. Därför känns det lite onödigt att t.ex säga "Igår trippade jag på 200μg".

Frågan är hur stor felmarginalen brukar vara. Kanske runt 70 - 100.
Jo, en miss borde ju inte bli så mycket större än så. Om nu inte tillverkaren är helt inkompetent.

Tänk vilken aha-upplevelse att få 400 när man tror det är 170.
Citera
2017-11-19, 19:06
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Hur noggranna är egentligen de som tillverkar LSD-lapparna? Hur stor är sannolikheten att man verkligen får den styrkan som man beställer? Jag hörde någon säga att om man handlar blotters som uppges vara på 170ug, så kan styrkan lika gärna vara t.ex 250ug eller 100ug.
Givetvis behöver det inte vara den styrkan på blottern som utannonseras, Men att den skulle vara starkare än vad som sagts känns lite mindre trolig, det skulle ju betyda att de tjänar mindre pengar på det.

Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Vad säger ni? Är det vanligt med tillverkare som är mindre noggranna med doseringen och måttar mellan tummen och pekfingret? Det handlar ju trots allt om mikrogram. (Ett mikrogram är 0.000001000000 av ett gram.)
Måttar mellan tummen och pekfingret? Vad spelar det för roll om det handlar om mikrogram?
Man tar ju en känd mängd LSD som man fördelar på pappret och efteråt ser man ju mhur mycket som har tagits upp. Så det är ju egentligen bara att räkna fram hur mycket som har absorberats och sedan dela det på antal rutor.

Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Är det därför som folk säger att en viss tillverkare har LSD som slår mycket bättre än andra? D.v.s tillverkaren "råkade" droppa på för mycket, och dosen blev högre än vad som utges.
Det kan vara så, eller så är det bara slumpen (eller "set and setting") som just fått de lappar man tar att kännas bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Frågan är hur stor felmarginalen brukar vara. Kanske runt 70 - 100.
Att någon genuint skulle räkna fel på sin dosering så där högt tror jag inte riktigt på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback