Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-18, 22:20
  #1
Medlem
Matsu-sans avatar
Sitter med en Samsung KS 8005. En stabil tvn och Samsung har som sagt sin one conect box där alla hdmi-uttag samlas. Allt ifrån pc till hdmi arc kopplingar.

Sitter med en pioneer vsx 923 som går att ansluta med arc och så långt fungerar det bra.
Tidigare har jag kunnat separera ljuden från varandra. När jag velat ha ljud från pcn har jag kopplat det till förstärkaren genom att använda dvd på förstärkaren.
Samtidigt har jag kunnat se på tv och utnyttja tv ljudet när jag använder netflix eller spelar tv-spel.
Då är tv-ljudet igång.

Problemet nu är att varje gång jag får för mig att använda en annan hdmi-anslutning så ändrar ljudet automatiskt till den anslutningen och den tidigare anslutningen blir tyst.
Det går med andra ord inte att ställa in tv-ljudet för den givna anslutningen och bibehålla förstärkarens ljud när jag använder pcn.
Det är som om förstärkaren automatiskt byter till den hdmi-anstluningen som ska användas och den gamla blir tyst.

Hur får jag en tvådels-separation igen där jag kan använda tv-ljudet för sig och förstärkarljudet för sig?
Citera
2017-11-18, 23:25
  #2
Medlem
Matsu-sans avatar
edit:fixat
eller inte..

slog av funktionen control via hdmi på recivern. Nu fungerar det!
__________________
Senast redigerad av Matsu-san 2017-11-18 kl. 23:35.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback