Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-18, 21:41
  #1
Avstängd
när jag går ut följer min katt mig hela tiden och jag är rädd att hon ska bli påkörd osv vad ska jag göra?
Citera
2017-11-18, 21:56
  #2
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thesilveronee
när jag går ut följer min katt mig hela tiden och jag är rädd att hon ska bli påkörd osv vad ska jag göra?

Jag har två katter som gärna promenerar två gånger om dagen med mig runt kvarteret och skogen inpå.
Det ser säkert helt djävla sjukt ut när en gammal gubbe knallar omkring och pratar med två katter som följer efter på 2 till 15 meter och är så glada med svansen rakt upp.

Gör det till en egen runda, jag har som sagt en säker runda jag går med katterna, när jag skall gå ut själv så säger jag att jag skall åka till jobbet och då blir de kvar inne eller de ser att jag går åt fel håll och har inte sagt kommandot för promenaden så då roar de sig själva på tomten.

Jobba på! Katter är så mycket smartare än vad vi tror och har de kärlek och respekt för dig så fattar de dina kommandon och vilja bra mycket bättre.

Mina katter kan välja själva när de går ut via chipluckan så det är inte så dramatiskt/ nytt/ häftigt för dem att gå ut. Kanske att du kan avdramatisera utgången genom att ge din katt en egen lucka?
När den är på plats kan du börja med ett kattkommando för er egen promenad?
__________________
Senast redigerad av AlwaysAllIn 2017-11-18 kl. 22:00.
Citera
2017-11-18, 22:19
  #3
Medlem
Provokatörs avatar
Är du verkligen säker på att det inte är en hund?

/P
Citera
2017-11-18, 22:27
  #4
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Jag har två katter som gärna promenerar två gånger om dagen med mig runt kvarteret och skogen inpå.
Det ser säkert helt djävla sjukt ut när en gammal gubbe knallar omkring och pratar med två katter som följer efter på 2 till 15 meter och är så glada med svansen rakt upp.

Gör det till en egen runda, jag har som sagt en säker runda jag går med katterna, när jag skall gå ut själv så säger jag att jag skall åka till jobbet och då blir de kvar inne eller de ser att jag går åt fel håll och har inte sagt kommandot för promenaden så då roar de sig själva på tomten.

Jobba på! Katter är så mycket smartare än vad vi tror och har de kärlek och respekt för dig så fattar de dina kommandon och vilja bra mycket bättre.

Mina katter kan välja själva när de går ut via chipluckan så det är inte så dramatiskt/ nytt/ häftigt för dem att gå ut. Kanske att du kan avdramatisera utgången genom att ge din katt en egen lucka?
När den är på plats kan du börja med ett kattkommando för er egen promenad?

Hahaha dina katter är lika skön som en katt jag hade. Han följde efter som en hund och vi skulle gå och rösta och tänkte att han skulle vara borta då vi kom ut. Inte, han satt och väntade och följde troget med hem.
Citera
2017-11-18, 22:39
  #5
Medlem
LaScalas avatar
Jag hade en honkatt som var ute ganska mycket. När hon såg mej gå iväg till affären gick hon efter mej och satt under en buske och väntade tills jag kom ut igen. Sen gick hon med mej hem.
En kväll skulle jag och två väninnor gå på krogen som låg c:a 600 meter hemifrån.
Där var kö. När vi kom fram till dörren sa dörrvakten: " Men den där- ska den verkligen med?"
Vi tittade bakom oss. Där satt en liten figur som följt efter oss.
Jag fick bära hem henne och blev mer vaksam i fortsättningen. Såg till att hon var inne innn jag gick iväg nån längre tid eller sträcka.
Citera
2017-11-19, 00:34
  #6
Medlem
Zoom008s avatar
Det kallar jag kärlek. Skulle också vilja ha en sån katt men får nöja mig att se djuren på TV.
Citera
2017-11-19, 00:43
  #7
Medlem
Jofs avatar
Jag går bara ut i naturen med mina katter. Inte i närheten av bilar. Men det är inte alla som har det så.
Ibland stannar en katt upp om den tycker jag går för långt bort. Väntar där tills jag kommer tillbaka.
Som en sa här. Man kan få dom att förstå mycket.
Citera
2017-11-19, 04:54
  #8
Medlem
Min katt gör likadant. Det är bara att den får stanna inomhus när du går ut. Om det finns mat, vatten och kattlåda tillgängligt kommer den klara sig bra på egen hand medans du är ute.
Citera
2017-11-19, 04:58
  #9
Medlem
memyselfnnons avatar
Mina kan hänga med lite i närheten, är man ute å fixar är dom alltid nyfikna å närvarande. Dom tröttnar om man går för långt dock.. Däremot har jag fått helt okända katter efter mig lite osunt långt, som man kanske bara stannade till vid å klappade lite, sköna lirare!
Citera
2017-11-19, 05:09
  #10
Avstängd
TB12Ps avatar
Det finns katter o katter,jag har träffat en katt som jag går omvägar för.Den hade nämligen mänskliga ögon..
Citera
2017-11-19, 05:20
  #11
Avstängd
TB12Ps avatar
Katten har slickat på sig själv o gjort sig fin,,den vill väl ha mat osckså.
Citera
2017-11-19, 17:26
  #12
Medlem
När katten följer efter dig går du till katten och säger med lugn röst: Varför följer du efter mig? Jag älskar dig över allt annat så stanna hemma innan du blir påkörd av en lastbil. Om inte katten förstår får du ringa Cesar Catilano
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback