Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-18, 20:56
  #1
Medlem
Monks café på Wallingatan samt Monks porter house på Munkbron har förlorat sitt alkoholtillstånd. Fins risk att även fler av kedjans ställen förlorar sitt tillstånd.

Är det någon som vet vilka ställen Panogruppen AB äger mer. Vill minnas att ägarna till Panogruppen AB även innan stod bakom Belgobaren. Vet dock inte om det fortfarande är så.

Tror ni Monks kommer klara sig ut denna krisen eller har man klantat sig så rejält att vi nu ser slutet för kedjan?
Hur lyckas man göra så kapitalt fel?

Deras hemsida är vad jag får fram nere för tillfället.

Vill man läsa mer fina info här. http://www.stockholmdirekt.se/nyhete...79ZVmZ@uiLsqA/
Citera
2017-11-21, 17:19
  #2
Medlem
hesons avatar
Jag har läst lite av kommunens utlåtanden och de är ditsatta av sin föredetta kompanjon för Oscha Bar och bryggpuben som byggdes där. Kompanjonen verkar ha sett till att allt som gjordes i det samarbetet innan det skar sig ser olagligt ut. De stora felen ligger på Porterhouse, de klagomål som är för Wallingatan är inte så farliga och hade antagligen bara blivit varningar om det inte varit samma ägare.
Min analys är att det inte kommer inte få tillbaka några tillstånd utan att ändra ägarstrukturen signifikant (dvs att ägaren säljer).

Det ligger även lite möten i "flera olika" tingsrätter mellan ägaren och den föredetta kompanjonen angående bryggpuben. Om någon har info om dessa är jag väldigt nyfiken.

EDIT: Kommunen nämner även andra aktiebolag som driver restauranger och att det inte kvarstår några klagomål på dessa. Vissa av dessa verkar vara räddade genom förändringar i styrelsen.
__________________
Senast redigerad av heson 2017-11-21 kl. 17:38.
Citera
2017-11-28, 20:06
  #3
Medlem
https://www.facebook.com/OSCHABAR/po...09873455971898

Även om det bara är ena parten känns det som att Monks fick vad de förtjänade.
Citera
2017-12-13, 03:18
  #4
Medlem
Ingen som har mer info över vad som hänt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback