Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-11-19, 22:55
  #37
Medlem
Dubbeltrasts avatar
Om du tre handfat kan du väl riva ett av dom och ställa tvättmaskinen där.
Då har du både avlopp och vattenledning fixat på samma plats.
Citera
2017-11-26, 17:30
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbeltrast
Om du tre handfat kan du väl riva ett av dom och ställa tvättmaskinen där.
Då har du både avlopp och vattenledning fixat på samma plats.

Jag tvekar på att hyresvärden går med på att jag river bort ett handfat..Dessutom är jag inte intresserad av någon form av renovering överhuvudtaget. Jag ska måla om ett sovrum, men det är för att det inte går att vistas i nu pga den hemska färgen, men allt annat får vara som det är.
Citera
2017-11-26, 21:35
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cortada
Jag tvekar på att hyresvärden går med på att jag river bort ett handfat..Dessutom är jag inte intresserad av någon form av renovering överhuvudtaget. Jag ska måla om ett sovrum, men det är för att det inte går att vistas i nu pga den hemska färgen, men allt annat får vara som det är.
Handfatet går ju att skruva bort, sitter med typ 2 skruvar Vattnet sitter på ballofix så det går att ta bort eller sätta tillbaka handfatet på en kvart halvtimma. Det är knappast vad man menar med renovering. Jag börjar tro att du obstruerar.
Citera
2017-11-26, 23:39
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oscar111
Handfatet går ju att skruva bort, sitter med typ 2 skruvar Vattnet sitter på ballofix så det går att ta bort eller sätta tillbaka handfatet på en kvart halvtimma. Det är knappast vad man menar med renovering. Jag börjar tro att du obstruerar.

Och jag börjar tro att du inte har läst hela tråden, du har uppenbarligen missat att jag vid flera tillfällen klartgjort att jag INTE kan ett dugg om vatten och ledningar. Omöjligt för mig att veta att det är "så" enkelt att riva bort ett handfat.
Citera
2017-11-27, 00:46
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cortada
Och jag börjar tro att du inte har läst hela tråden, du har uppenbarligen missat att jag vid flera tillfällen klartgjort att jag INTE kan ett dugg om vatten och ledningar. Omöjligt för mig att veta att det är "så" enkelt att riva bort ett handfat.
Ta dit en VVS'are så tar han och byter ut handfatet mot tvättmaskinen, som föreslagits.
Handfatet får bo i garderoben tills du flyttar nästa gång.
VVS'aren känner garanterat en fungerande elgubbe som fixar anslutningen till elurtag.
Du har ju redan 1100:- tillgodo sen du skippade Elgiganten, bära hem maskinen kan du kanske fixa själv?
För att inte tråden ska dö ut för snabbt kan vi väl diskutera tvättmaskin i köket?
Citera
2017-11-27, 23:09
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lingonskogen
Ta dit en VVS'are så tar han och byter ut handfatet mot tvättmaskinen, som föreslagits.
Handfatet får bo i garderoben tills du flyttar nästa gång.
VVS'aren känner garanterat en fungerande elgubbe som fixar anslutningen till elurtag.
Du har ju redan 1100:- tillgodo sen du skippade Elgiganten, bära hem maskinen kan du kanske fixa själv?
För att inte tråden ska dö ut för snabbt kan vi väl diskutera tvättmaskin i köket?

Jag ringde en VVS kille för att se vad de skulle ta för att få dit en vattenanslutning, till maskinen alltså. Jag fick en offert på 2895 kronor. Det i jämförelse med hur mycket jag verkligen behöver en maskin gör det hela tveksamt. Jag bor ensam och tvättar inte jättemycket men vill förstås ha en maskin för bekvämlighetens skull och för att jag ska slippa springa i källaren vid ohyggliga tider som ensam tjej.
Dessutom ska jag bo i lägenheten max typ 3 år.

Bära hem maskinen fixar jag inte själv, budbärarna lämnar den utanför min port. Att jag då som ensam tjej på 75 kg ska dra maskinen upp till lägenheten...nej, det funkar inte.

Det gick tydligen inte att avboka alltihop så jag fick avboka installationen men dom kommer komma och lämna maskinen på angiven plats i lägenheten. Sen ska jag dra hit farbror och hans kompis och hoppas på att dom kan klura ut hur man fixar med vattnet, det ska ju tydligen inte vara så svårt.

Tvättmaskin i köket funkar inte tyvärr,inte förberett för det. Brukar ju finnas ett utrymme som står tomt men inget sånt i denna lägenhet.
Citera
2017-11-28, 10:43
  #43
Medlem
scontris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cortada
Sen ska jag dra hit farbror och hans kompis och hoppas på att dom kan klura ut hur man fixar med vattnet, det ska ju tydligen inte vara så svårt.

Famous last words.
Att koppla in vattnet på en förberedd tappkran är inte alla svårt nej, men att skära in t-rör och dra ett par meter rör med godkända ventiler och kopplingar brukar vara värre. Kan bli väldigt dyrt i slutändan så du ver det.
Citera
2017-11-29, 18:38
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scontri
Famous last words.
Att koppla in vattnet på en förberedd tappkran är inte alla svårt nej, men att skära in t-rör och dra ett par meter rör med godkända ventiler och kopplingar brukar vara värre. Kan bli väldigt dyrt i slutändan så du ver det.

Min farbrors kompis är någon form av gammal VVS/elektriker så det borde gå bra.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback