Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-18, 16:36
  #1
Medlem
Flying.Swines avatar
Tidigare hade jag ett abonnemang på Youtube TV Los Angeles och använde VPN där jag kunde välja just vilka städer jag ville koppla upp mot. Detta fungerade jättebra ett tag men nu vägrar Youtube låta mig fortsätta abonnemanget trots att jag fortfarande använder samma VPN och samma stad.

Har kollat ett antal IP look up sajter och de säger till och med att jag sitter i Los Angeles. Har sett flera gånger tidigare att dom look up sajterna ibland får tokspel och visar helt andra platser i världen.

Har inte pengarna till att flytta till L A och då skulle jag dessutom knappast behöver Youtube TV för att se lokal tv där. Så är det nån smart snubbe här som har några förslag hur jag ska komma runt det här problemet?

Läser om DNS-ändringar, HOLA-tillägg i Chrome men det mesta verkar vara för LÄNDER och inte en specifik stad som jag vill ha. Lösningen får kosta lite grann om det behövs då jag verkligen vill kunna välja lokal tv från där jag vill och inte matas med SVT hela livet.
Citera
2017-11-18, 17:00
  #2
Medlem
jamesdeans avatar
OVPN tillåter en att välja stad, och har bland annat servrar i Los Angeles. Om det funkar bättre med dem vet jag inte, men jag tror de tillåter en att prova gratis i 48 timmar eller liknande, så du kan alltid prova.
Citera
2017-11-18, 17:00
  #3
Medlem
HeadlessAgnews avatar
https://www.expressvpn.com/vpn-server

Dessa har VPN server i Los Angeles.
Citera
2017-11-20, 16:13
  #4
Medlem
Flying.Swines avatar
Tack för tipsen.

Jag hade ett snack med Purevpn och de var trevliga men allt annat än hjälpsamma. Efter lite efterforskning så visar det sig att Purevpn och flera andra vpn-företag fuskar med var dom har servrarna placerade.

Sökning på det IP som Purevpn levererar från "Los Angeles" verkar faktiskt fysiskt vara i just där men ägaren till servern verkar vara länkad till Italien, vilket verkar göra att Youtube TV inte accepterar det IP.

Testade ett annat av mina abonnemang på vpn-företag och deras "west US" servrar står alla i Los Angeles rent fysiskt och tillåter mig se Youtube TV. Problemet är bara att de levererar omkring 1 Mbit/s i genomsnitt (har 100 Mbit/s i linan) så tror knappt det kan räcka för att streama tv i 1080p.

Nåt förslag på vpn-provider som garanterar högre hastighet och har fysiska servrar i LA?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback