Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-20, 17:15
  #133
Medlem
Fick hon ett SMS?
Jag tycker att hon bör byta telefon-nummer och framför allt behövs nya dubbla lås till hemmet.
Hon kan trösta sig med att hon inte är ensam. En otäck gubbe fick ju för sig att hälsa på en oskyldig gammal dam också läste jag. Vid upprepade tillfällen till och med. Som tur var vågade damen blanda in polisen.
__________________
Senast redigerad av ManManne 2017-11-20 kl. 17:24.
Citera
2017-11-22, 17:09
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
byt ut könen nu.

en kvinna skickar er ett SMS efter en beställning- råkar du vara singel?


Nu skrev ju personen halv tolv på kvällen och frågade om hon bodde ensam och namngav inte sig själv.
Men visst. Vinkla det hur du vill.
Citera
2017-11-22, 17:12
  #135
Medlem
I vår lokala pizzeria i Knäred jobbar en Hazar i 40- årsåldern, direktrekryterad från barnhemmet. Arbetsgivaren, libanesisk kristen, betalar bara 10% av lönen, resten står skattebetalarna för. Hazaren (vi kallar honom Bertil), är trevlig, men lite smutsig under naglarna.
Nu till saken... Bertil frågade min hustru ( Ann-Britt) hur mycket sås hon önskade till pizzan. AB reagerade direkt, tog upp mobilen, plåtade hazaren och la ut honom på Insta.
Så nuu är svinet inne inne i svängen!
Citera
2017-11-22, 17:31
  #136
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hattkast
Det är opassande att "ragga" inom jobbet. Som hon säger så går hon dit för att köpa mat och inte bli raggad på av kocken.

Sedan så är det inte direkt en behaglig frågeställning som mannen för.
Låter snarare som att han planerar ett rån eller inbrott.

Vad sägs om "Hej, tyckte du var så snygg och jag undrar om du är singel?"

Att detta ska vara så jävla svårt att begripa.
Inte ofta jag brukar hålla med offerkoftorna men detta är inte passande.

Han frågade om hon var singel för att veta om det är fritt fram att våldta henne.

Usch! 😝 jag kan bara föreställa mig hur hon känner det nu. För ganska många av dom där asylanterna är slemmiga och läskiga 'stalkers'.
Citera
2017-11-22, 18:42
  #137
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hattkast
Det är opassande att "ragga" inom jobbet. Som hon säger så går hon dit för att köpa mat och inte bli raggad på av kocken.

Sedan så är det inte direkt en behaglig frågeställning som mannen för.
Låter snarare som att han planerar ett rån eller inbrott.

Vad sägs om "Hej, tyckte du var så snygg och jag undrar om du är singel?"

Att detta ska vara så jävla svårt att begripa.
Inte ofta jag brukar hålla med offerkoftorna men detta är inte passande.

Ska du komma med den kommentaren får du allt vara snygg själv också, eller rejält rik, annars har du nationella insatsstyrkan på dig
Citera
2017-11-22, 19:44
  #138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
http://www.gp.se/nyheter/göteborg/ob...aren-1.4836141

Jaqueline fick ett sms från sin pizzabagare efter hon köpt mat där hon fick frågan om hon bodde själv?
”jag kände bara att jag ville gå och spy upp maten jag precis ätit”

Vet inte vad jag skall tycka om detta? Känns lite som prinsessan på ärten, som blir upprörd att nån raggar på henne! Hon svarade med massa svordomar och antagligen fattade han vinken! Varför göra det till en grej i tidningen?

Våra nya svenskar har lite annan approach (på gott och ont) än infödingarna, en snygg tjej kan inte gå med näsan i vädret utan att få uppmärksamhet längre! Jag tycker gränsen för vad som kan uppfattas som trakasseri är lövtunn, hur skall då en nysvensk klara sig i det som visat sig vara minerad mark?
Hon kanske vill kunna köpa middag utan att en pizzabagare undrar om hon vill knulla
Citera
2017-11-22, 19:55
  #139
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricktactoe
Hon kanske vill kunna köpa middag utan att en pizzabagare undrar om hon vill knulla

Kanske?
Citera
2017-11-23, 23:35
  #140
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Vad med feta, fula och gamla tanter, som ingen man vill sätta på? Det väl rimligt, att de också får tillgång till subventionerat prostitution? Likhet för ALLA!!
Om du på allvar tror att en fet gammal tant vill ha kuk så har du fel.
Citera
2017-11-24, 00:32
  #141
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Om du på allvar tror att en fet gammal tant vill ha kuk så har du fel.

Lika rättigheter för båda kön. Men idén om subventionerat prostitution är helt galen. Kan inte vara staten's problem, att man inte kan attrahera en partner.
Citera
2017-11-24, 01:18
  #142
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Lika rättigheter för båda kön. Men idén om subventionerat prostitution är helt galen. Kan inte vara staten's problem, att man inte kan attrahera en partner.
Och bara av ditt sätt att skriva fattar man att du är en kvinna, helt i avsaknad av logik.

Svara på frågan vad en gammal tant ska med en kuk till? Du viftar med "allas lika rätt"-kortet vad än motargumentet blir från min sida och försöker se allting svartvitt till din fördel.

Det blir ett problem för staten i framtiden när flera män i framtiden inte kommer kunna attrahera en kvinna. Men det bortser som vanligt ni kvinnor ifrån.
Citera
2017-11-24, 13:15
  #143
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Och bara av ditt sätt att skriva fattar man att du är en kvinna, helt i avsaknad av logik.

Svara på frågan vad en gammal tant ska med en kuk till? Du viftar med "allas lika rätt"-kortet vad än motargumentet blir från min sida och försöker se allting svartvitt till din fördel.

Det blir ett problem för staten i framtiden när flera män i framtiden inte kommer kunna attrahera en kvinna. Men det bortser som vanligt ni kvinnor ifrån.

Ja, där har du rätt, en mängd av arga män, som är destruktiva, springer runt och tafsar och våldtar. Finns bara en' lösning på problemet. 2 snitt och bort med kulorna!
Citera
2017-11-24, 14:59
  #144
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jo, kvinnor kan visst skratta åt patetiska raggningsförsök. Jag har sett det hända otroligt många gånger, det är närmast ett kvinnligt vapen. Förstår inte hur man kan orka gå runt att känna sig upprörd över allt i livet.

Nu är pizzabagaren med sannolikhetsgrad 100% invandrare, du vet att dessa inte kommer böja sig för svenska normer bara för att du vill att de gör det?

Nu har Sverige så enorma problem med allvarliga sexbrott att jag inte förstår hur ens en patetisk raggningsförsök kommer i tidningen? Det är ju typ 7000 våldtäkter varje år, alltså typ 30 våldtäkter per dag. Hur många brutala gruppvåldtäkter bland dessa? Troligen fler än 1 per dag.

Finns alltså mycket allvarligare saker att prata om.
¨
Dast syftet från de som drog igång detta eller andra som hanged på var just att skyla över/dölja/förminska dessa grova övergrepp och se så stor fårskocken blev.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback