Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2018-09-28, 13:24
  #73
Medlem
District9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GabrielTosh
Finns det inte en teoretisk risk att man blir dömd till skadestånd på 5 miljoner om det sker en olycka?

Livränta till invalidiserad.

Själva definitionen av dumsnålt.

Nej tror inte det, då går trafikförsäkringsförningen in och du har en självrisk på 9 000 kr. Tror jag.
Citera
2018-09-29, 08:50
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickkgur
Nej, det är man inte om man bor i Malmö för poliserna brukar inte vara ute i trafiken. Att se en polisbil i Malmö är mycket ovanligt såvida de inte behöver eskortera en brandbil till Rosengård eller Seved.

Nu är tråden nästan ett år gammal men det här är ju rent skitprat. Besöker Malmö npgon dag i veckan och i princip varje gång ser man en eller flera polisbilar. Utan brandbil.
Citera
2018-09-29, 09:54
  #75
Medlem
Radiobilar finns fortfarande i de utsatta områdena. Kör man kanske sent på kvällen i ett sånt område eller runt en tid mitt på dagen, finns ju risken, speciellt om man får polisbilen bakom sig, att man blir tagen.

Kör man kanske bara till och från jobbet när man använder sin bil, är nog chansen 0.001, såvida du inte krockar eller blir tagen i en blåsningskontroll.
Citera
2018-09-29, 10:40
  #76
Medlem
eromasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av District9
Nej tror inte det, då går trafikförsäkringsförningen in och du har en självrisk på 9 000 kr. Tror jag.

Går trafikföräkringsföreningen in om ngn kör en avställd bil?

Är trafikförsäkringsföreningen självrisk verkligen 9000:-?
Citera
2018-09-29, 16:36
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eromaster
Går trafikföräkringsföreningen in om ngn kör en avställd bil?

Är trafikförsäkringsföreningen självrisk verkligen 9000:-?
TFF ersätter skador åsamkade av okända trafikförsäkringspliktiga fordon. Har ni ansetts vållande vid en trafikolycka och sålunda åsamkat skador på annat fordon än det egna finns ingen försäkring som täcker den skadan, ägaren till det fordon som varit vållande åläggs att bestrida uppkommen kostnad för skada på annat fordon och i förekommande fall personskada.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback