Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-17, 23:14
  #1
Medlem
GabrielToshs avatar
Centerpartisten Linnea Hylén skriver att hon blivit våldtagen av man i partiet, vem är det?

Annie Lööf har skrivit till henne om det som hänt.

Blir både förbannad, besviken och bedrövad över hur många skitstövlar det finns. Det du har blivit utsatt för, men också efteråt, är helt oacceptabelt. Läs gärna mitt mejl vid tillfälle. /Annie

https://twitter.com/annieloof/status/931603710811271169

https://twitter.com/ensamborgare/sta...73707256008704

__________________
Senast redigerad av GabrielTosh 2017-11-17 kl. 23:18.
Citera
2017-11-18, 06:58
  #2
Medlem
Mackan52s avatar
Varför gör hon inte en polisanmälan då?
Citera
2017-11-18, 10:16
  #3
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GabrielTosh
Centerpartisten Linnea Hylén skriver att hon blivit våldtagen av man i partiet, vem är det?

Annie Lööf har skrivit till henne om det som hänt.

Blir både förbannad, besviken och bedrövad över hur många skitstövlar det finns. Det du har blivit utsatt för, men också efteråt, är helt oacceptabelt. Läs gärna mitt mejl vid tillfälle. /Annie

https://twitter.com/annieloof/status/931603710811271169

https://twitter.com/ensamborgare/sta...73707256008704

Conn* Steisj*
y, ö
Citera
2017-11-18, 11:26
  #4
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GabrielTosh
Centerpartisten Linnea Hylén skriver att hon blivit våldtagen av man i partiet, vem är det?

Annie Lööf har skrivit till henne om det som hänt.

Blir både förbannad, besviken och bedrövad över hur många skitstövlar det finns. Det du har blivit utsatt för, men också efteråt, är helt oacceptabelt. Läs gärna mitt mejl vid tillfälle. /Annie

https://twitter.com/annieloof/status/931603710811271169

https://twitter.com/ensamborgare/sta...73707256008704

Du missade en post i hennes svit. (“Och vill ni veta det fina? […]”) Såhär ser den ut komplett:
Citera
2017-11-18, 12:19
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Conn* Steisj*
y, ö


Är inte han alldeles för gammal för att ha sprungit runt på CUF-fester samtidigt som Linnea Hylén?
Citera
2017-11-18, 13:01
  #6
Medlem
HGs avatar
Vet någon vem det är?
Citera
2017-11-18, 14:25
  #7
Medlem
Bajsfacistens avatar
Varför anmäler man inte en sådan sak rätt omgående? Det finns i mina ögon egentligen inga ursäkter för att inte göra det? Dessutom så om det är en våldtäkt oh man inte anmäler så låter man ju man fortsätta och riskera andra att utsättas för honom.

Vad är det politiker som man då ska rösta på? Hur tänker de själva ska man rösta på ett parti som består av politiker som låter sig att grova brott begås mot sig själv som person. En person som inte ens kan stå upp för sig själv ska sedan förväntas stå upp för sina väljare och ideal. Knappast? En sådan person kan ju låta vad som helst låta låta ske.
Citera
2017-11-18, 17:03
  #8
Medlem
theshades avatar
"Och vill ni veta det fina? Vi som ville prata om det eller anmäla. Vi blev HOTADE att bli anmälda för förtal. Tack för den din jävla jubelidiot."
09:33 - 17 nov. 2017

Vad kan ligga till grund för ovanstående resonemang? Är det ett hot i stil med "Gå inte till polisen om att jag våldtagit dig för då..." är ju det övergrepp i rättssak utöver våldtäkten. Om det istället är i stil med "Sluta gå runt och ljug om att jag skulle ha våldtagit dig. Det är det förtal och jag kommer gå till polisen!" så är ju läget helt annat.

Varför har BO inte anmält? Varför skulle hon vara rädd för en anmälan om förtal om hon blivit regelrätt våldtagen? Missar jag något?
Citera
2017-11-18, 18:12
  #9
Medlem
En liten fågel viskade namnet Algot i mitt öra.
Citera
2017-11-18, 18:17
  #10
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
"Och vill ni veta det fina? Vi som ville prata om det eller anmäla. Vi blev HOTADE att bli anmälda för förtal. Tack för den din jävla jubelidiot."
09:33 - 17 nov. 2017

Vad kan ligga till grund för ovanstående resonemang? Är det ett hot i stil med "Gå inte till polisen om att jag våldtagit dig för då..." är ju det övergrepp i rättssak utöver våldtäkten. Om det istället är i stil med "Sluta gå runt och ljug om att jag skulle ha våldtagit dig. Det är det förtal och jag kommer gå till polisen!" så är ju läget helt annat.

Varför har BO inte anmält? Varför skulle hon vara rädd för en anmälan om förtal om hon blivit regelrätt våldtagen? Missar jag något?

Ja, tyvärr så har hela den här metookampanjandet tagit rikting till en anonymhäxjakt, till mycket trams och fånerier. Jag tror nog en hel del berättelser är rent hittepå i de fallen både offer och förövare är anonyma. Jag förstår inte verkligen inte på dessa offer som inte anmält de facto grova övergrepp. I allmänhet så har jag lågt förtroende för anonyma källor, vilket man bör ha. Hela etablissemanget mot t.ex flashback har ju varit att användarna är anonyma och därmed inte trovärdigt, det resonemanget gäller tydligen inte nu heller.

Vem? När? Var? Hur?
Citera
2017-11-18, 19:10
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSune
En liten fågel viskade namnet Algot i mitt öra.

Det bör väl inte stämma eftersom han är ordförande för Centerstudenter i Skåne? Hylén skriver ju " De enda som gjort något är CS.".
Citera
2017-11-18, 21:48
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandstarter
Det bör väl inte stämma eftersom han är ordförande för Centerstudenter i Skåne? Hylén skriver ju " De enda som gjort något är CS.".
Vet inte hur upplägget med CS är men hon kan väl mena typ CS Örebro?

Jag kan inte bedöma sanningshalten i påståendet men det var namnet som nämndes. Det är skvallerforumet trots allt. Personen är hyffsat insatt i den miljön och ingen som direkt vräker ur sig saker bara för att trolla. Å andra sidan kan det vara något han bara har hört så... Som jag sa, kan inte bedömma sanningshalten i det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback