Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-17, 20:12
  #1
Medlem
AnsuzInsights avatar
Jag är en nybörjare som gärna vill köpa en bra luftpistol som mitt första skjutvapen. Det är för prickskytte men självklart vill jag att pistolen ska kännas härlig att skjuta med. Absolut CO2 Blowback, men det är också viktigt att manteln stannar bakåtdragen efter att magasinet töms som på en riktig pistol. Det är just information om en realistisk mantelrörelse som saknas på många av dessa hemsidor jag kollat på. Tactical Store och Hobbex(jag vet, jag vet...)

Vet någon vad jag letar efter? Har ni en pistol med egenskaperna jag beskrivit?

Ursäkta att jag inte vet alla termer. Är som sagt nybörjare.
Citera
2017-11-17, 20:15
  #2
Medlem
franges avatar
Menar du pricksäker så att den går att skjuta burkar med - eller pricksäker så att den duger för seriöst tävlande?
Citera
2017-11-17, 20:19
  #3
Medlem
AnsuzInsights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Menar du pricksäker så att den går att skjuta burkar med - eller pricksäker så att den duger för seriöst tävlande?

Skjuta burkar duger gott och väl. Mest för nöjes skull.
Citera
2017-11-17, 20:25
  #4
Medlem
Om det är enbart burkar du ska skjuta på så köp en airsoftpistol. En glock 17 kopia borde duga fint.

Kolla polska taiwangun. R17 tror jag glock kopian heter. Ligger runt 500kr.
Citera
2017-11-17, 23:35
  #5
Medlem
Haid-D-Salaamis avatar
Crosman 1911BBb är ganska rolig och pricksäker
Walther P99 DAO är oxå bra

Är nog bara dem luftpistolerna med blowback jag skjutit med.
Citera
2017-11-18, 00:56
  #6
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haid-D-Salaami
Crosman 1911BBb är ganska rolig och pricksäker
Walther P99 DAO är oxå bra

Är nog bara dem luftpistolerna med blowback jag skjutit med.

Poliser militärer och livvakter mm köper en sig licensttillverkad mini-paintball, co2 från hobbex. Det är gjord för att se exakt ut som orginalet, ha samma viktfördelning och "kännas mycket lik" samt samma kaliber i mynningen, en blow-back förståss. Med den kan man öva med vapen i mycket trängda situationer utan att riskera säkerheten. Paintball funktionen ger bra info om träffsäkerhet i komplicerade scenarior. Säkring fungerar som orginal etc. och rymmer samma antal kulor i magasin.
En del mesar målar några blå delar svarta så att de ser exakt ut som originalet.
Citera
2017-11-18, 06:39
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Poliser militärer och livvakter mm köper en sig licensttillverkad mini-paintball, co2 från hobbex. Det är gjord för att se exakt ut som orginalet, ha samma viktfördelning och "kännas mycket lik" samt samma kaliber i mynningen, en blow-back förståss. Med den kan man öva med vapen i mycket trängda situationer utan att riskera säkerheten. Paintball funktionen ger bra info om träffsäkerhet i komplicerade scenarior. Säkring fungerar som orginal etc. och rymmer samma antal kulor i magasin.
En del mesar målar några blå delar svarta så att de ser exakt ut som originalet.

Vilket pistol hos Hobbex är det du skriver om?
Citera
2017-11-18, 06:54
  #8
Avstängd
scoremaxs avatar
Ursäkta att jag gör en rekommendation som du egentligen inte alls frågat om, men jag tycker du skall skita i Co-2 vapen.

Köp en luftpistol att träna precision med, billigare och mindre söligt, samt bättre kvalite per krona.

Sedan köper du en softairgun med blowback att träna kamp med.

En Co2 är det sämsta av alla världar.
Citera
2017-11-18, 07:12
  #9
Avstängd
56Kmodems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haid-D-Salaami
Crosman 1911BBb är ganska rolig och pricksäker
Walther P99 DAO är oxå bra

Är nog bara dem luftpistolerna med blowback jag skjutit med.

Hur kan du tycka att P99an är en bra luftpistol, det är den sämsta pistolen jag någonsin har ägt helt omöjlig att få till bra serier med.
Citera
2017-11-18, 10:10
  #10
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Vilket pistol hos Hobbex är det du skriver om?

Lite osäker (och finns den kvar) var inne och köpte 2st för 3 år sedan. Men de har inte så många mini-paint-ball (9mm sig sauer)
Citera
2017-11-18, 11:12
  #11
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Pricksäker och CO2 blowback är som eld och vatten, två saker som ej går att kombinera.

Pricksäkra luftpistoler är enkottsvapen med långa pipor. Dom kan i enstaka fall drivas av Co2 men då Co2 är temperaturkänsligt så är alla seriösa luftpistoler fjäderdrivna eller drivna av komprimerad luft (PCP).

Sedan finns det leksaksluftpistoler, som du pratar om. Kan duga till att skjuta burkar på några meters avstånd och ser "coola" ut men har horribel precision.
Citera
2017-11-18, 19:41
  #12
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Poliser militärer och livvakter mm köper en sig licensttillverkad mini-paintball, co2 från hobbex. Det är gjord för att se exakt ut som orginalet, ha samma viktfördelning och "kännas mycket lik" samt samma kaliber i mynningen, en blow-back förståss. Med den kan man öva med vapen i mycket trängda situationer utan att riskera säkerheten. Paintball funktionen ger bra info om träffsäkerhet i komplicerade scenarior. Säkring fungerar som orginal etc. och rymmer samma antal kulor i magasin.
En del mesar målar några blå delar svarta så att de ser exakt ut som originalet.
Nej det gör dom inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback