Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-17, 20:12
  #1
Medlem
AnsuzInsights avatar
Jag är en nybörjare som gärna vill köpa en bra luftpistol som mitt första skjutvapen. Det är för prickskytte men självklart vill jag att pistolen ska kännas härlig att skjuta med. Absolut CO2 Blowback, men det är också viktigt att manteln stannar bakåtdragen efter att magasinet töms som på en riktig pistol. Det är just information om en realistisk mantelrörelse som saknas på många av dessa hemsidor jag kollat på. Tactical Store och Hobbex(jag vet, jag vet...)

Vet någon vad jag letar efter? Har ni en pistol med egenskaperna jag beskrivit?

Ursäkta att jag inte vet alla termer. Är som sagt nybörjare.
Citera
2017-11-17, 20:15
  #2
Medlem
franges avatar
Menar du pricksäker så att den går att skjuta burkar med - eller pricksäker så att den duger för seriöst tävlande?
Citera
2017-11-17, 20:19
  #3
Medlem
AnsuzInsights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Menar du pricksäker så att den går att skjuta burkar med - eller pricksäker så att den duger för seriöst tävlande?

Skjuta burkar duger gott och väl. Mest för nöjes skull.
Citera
2017-11-17, 20:25
  #4
Medlem
Om det är enbart burkar du ska skjuta på så köp en airsoftpistol. En glock 17 kopia borde duga fint.

Kolla polska taiwangun. R17 tror jag glock kopian heter. Ligger runt 500kr.
Citera
2017-11-17, 23:35
  #5
Medlem
Haid-D-Salaamis avatar
Crosman 1911BBb är ganska rolig och pricksäker
Walther P99 DAO är oxå bra

Är nog bara dem luftpistolerna med blowback jag skjutit med.
Citera
2017-11-18, 00:56
  #6
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haid-D-Salaami
Crosman 1911BBb är ganska rolig och pricksäker
Walther P99 DAO är oxå bra

Är nog bara dem luftpistolerna med blowback jag skjutit med.