Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-20, 13:28
  #205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Nu är vi där igen. Överdrift deluxe.. Visa mig när någon skrivit att ni kvinnor VILL bli våldtagna och jag kan visa multipler med förekomsten där man istället pekar på det som en KONSEKVENS av ert handlande och försöker få till en dialog utifrån detta.

Vidare, kan du med handen på hjärtat verkligen säga att du missat frågeställningen/påståendet att "man slår aldrig en kvinna"? Seriöst.

Jag vet att det finns en mängd inlägg där folk menar på att det är kvinnors fel att de blir våldtagna också. Det är ingen direkt brist på sådana inlägg här så du behöver inte bemöda dig med att länka. Vissa kanske vill skapa dialog men de flesta spyr mest ut sig det i form av oneliners så att de har två grupper att skylla alla världens problem på istället för en. Kan du med handen på hjärtat säga att du aldrig har läst att kvinnor medvetet eller undermedvetet röstar på sjuklövern för att de vill ha hit starka alfamän och bli dominerade/våldtagna?

Jodå, det uttrycket har jag hört sen jag var barn, men jag ser det knappast som ett direkt feministiskt uttryck. Det framställs mest som att det är fel för att kvinnor är veka varelser och skall betraktas/behandlas som barn när det gäller sånt. De få feministerna som jag faktiskt har talat med detta om har tyckt att man alltid har rätt att försvara sig själv men att det inte är okej att använda mer våld än nödvändigt, dvs ungefär samma tolkning som rättsväsendet har.
Citera
2017-11-20, 14:32
  #206
Medlem
https://www.svtplay.se/video/1586404...=auto&tab=2017
Citera
2017-12-11, 14:27
  #207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vad exakt är det som inte existerar?

Våldtäkter? Sexuella trakasserier? Förtryck av kvinnor världen över? Kan du specificera dig?

Haha lilla gumman! Du är på helt fel forum om du vill ha ryggdunkningar för dina håriga armveck och hatpropaganda. På Flashback lever vi i verkligheten och inte i din fantasivärld där alla är ute efter dig och du måste ta på dig din stackars offerkofta. Är det inte dags att du inser att du har fel i alla dina argument? Att du är en svag människa som inte har något bättre för sig än att peka med fingret på osynliga problem? Tycker faktiskt genuint synd om dig..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback