Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-17, 19:30
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Du får snart PM.

Nej det är inte i samarbete med samhall. Dock vet jag att man på andra stationer anlitat dem för bla städning.

tack. tacksam.
Citera
2017-11-17, 20:32
  #14
Avstängd
Jag undrar mest varför somliga anser att Poliser ska erbjudas nylagad god mat till lunch och middag. Visst är de samhällsbärare men fan inte viktigare än ekonomiassistenter, byggnadsarbetare, säljare, ambulanssjukvårdare, brandmän, revisorer eller ens direktörer.

De vet att de får en pisslön när de väljer utbildning liksom undersköterskan... Undersköterskan fattar dock med sin betydligt lägre lön att det är vettigt att ta med sig en matlåda...
__________________
Senast redigerad av Magban 2017-11-17 kl. 20:35.
Citera
2017-11-17, 20:46
  #15
Medlem
Pastellfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Jag undrar mest varför somliga anser att Poliser ska erbjudas nylagad god mat till lunch och middag. Visst är de samhällsbärare men fan inte viktigare än ekonomiassistenter, byggnadsarbetare, säljare, ambulanssjukvårdare, brandmän, revisorer eller ens direktörer.

De vet att de får en pisslön när de väljer utbildning liksom undersköterskan... Undersköterskan fattar dock med sin betydligt lägre lön att det är vettigt att ta med sig en matlåda...

Ungefär vad jag tänkte med. Då i stort sett varje arbetare fyller en position i ett extremt komplext system där allt hänger ihop blir det extremt svårt, om inte omöjligt, att avgöra vem som ska få sin mat betald.

Ska exempelvis de som syr polisens uniformer få gratis mat? De som bygger bilarna som krävs för att polisen ska kunna komma ut och riskera livet? De som syr klädslarna till bilarna? De som producerar tyget till nämnda säten? Och så vidare i all jävla evinnerlighet.

Ska polisen nu ha någon form av hak på station så tycker jag att de snällt får betala för det precis som merparten andra arbetande människor gör dagligdags.
Citera
2017-11-17, 21:30
  #16
Avstängd
aFvRenOndskAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastellfisk
U

Ska polisen nu ha någon form av hak på station så tycker jag att de snällt får betala för det precis som merparten andra arbetande människor gör dagligdags.

Det får dem också göra som det ser ut idag. Det tycker jag är helt rätt. Vi får alla betala för våran mat. I hela mitt arbetsliv har jag fått välja mellan att antingen köpa mat på min arbetsplats och dess restaurang( om där finns sådan) alt jag får besöka nått snabbmatshak, eller ta med egen mat( vilket jag gjort 90 % av alla arbetsdagar).

Att sedan arbetsgivaren kan bjuda på julbord eller mat vid andra speciella tillfällen är en annan sak. Det har samtliga arbetsgivare som jag haft gjort.
Citera
2017-11-17, 21:37
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastellfisk
Ungefär vad jag tänkte med. Då i stort sett varje arbetare fyller en position i ett extremt komplext system där allt hänger ihop blir det extremt svårt, om inte omöjligt, att avgöra vem som ska få sin mat betald.

Ska exempelvis de som syr polisens uniformer få gratis mat? De som bygger bilarna som krävs för att polisen ska kunna komma ut och riskera livet? De som syr klädslarna till bilarna? De som producerar tyget till nämnda säten? Och så vidare i all jävla evinnerlighet.

Ska polisen nu ha någon form av hak på station så tycker jag att de snällt får betala för det precis som merparten andra arbetande människor gör dagligdags.
Exakt, enklast är nog att alla ordnar sin egen mat precis som idag. Då behöver vi inte fundera på olika gränsdragningar. Vem som är värd är har rätt att få gratis mat. Alla anställda inom Polismyndigheten eller bara de som arbetar som polis eller även de som anlitas av Polisen...

Om man tar med sig matlåda så kostar inte maten många kronor och då kan man få precis vad man själv önskar.
Citera
2017-11-18, 04:19
  #18
Medlem
hmkns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raidersgoraid
du blir ju inte kock åt polisen huxflux och att du börjar spotta i maten.

Företaget som jag sa, ska vara litet, och lokalt, och inne i polisstation. Något de litar på.
Både skola och äldreomsorg skulle också behöva det. Men politiken är som den ser ut och efter nästan 30 år av oavbruten socialdemokrati och 8 år av alliansen så har det aldrig blivit av.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback