Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-17, 14:54
  #1
Medlem
NickeNicknames avatar
Hur funkar orders man lägger egentligen,varför jag frågar är att jag la en order på köp av 2000 aktier för 2,19/st, jag var ensam på det köpet dom andra låg på 2.18 och under, ändå går nu köp igenom på 2.19 men uppenbarligen är det inte min order,är det inte så att den som går in först får aktierna om nån vill sälja ,eller är det helt slumpmässigt eller kanske hur ordrarna passar in?
Citera
2017-11-17, 15:14
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickeNickname
Hur funkar orders man lägger egentligen,varför jag frågar är att jag la en order på köp av 2000 aktier för 2,19/st, jag var ensam på det köpet dom andra låg på 2.18 och under, ändå går nu köp igenom på 2.19 men uppenbarligen är det inte min order,är det inte så att den som går in först får aktierna om nån vill sälja ,eller är det helt slumpmässigt eller kanske hur ordrarna passar in?

Vill du köpa först då hela din order går igenom eller godkänner du delavslut med risk att bli sittande med några 100 aktier om kursen sen går upp.
Citera
2017-11-17, 15:16
  #3
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Antagligen ett "internt" avslut där både köpare och säljare har samma mäklare medan du har en annan mäklare.

https://www.redeye.se/arena/posts/sa...rst-i-orderkon
Citera
2017-11-17, 15:19
  #4
Medlem
NickeNicknames avatar
Ok,tackar för svar nu har den iallafall gått igenom ;-)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback