Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-17, 04:33
  #1
Medlem
No6s avatar
Hej jag käkade benzo och opiater i ca 1 månad. För en vecka sedan la jag ner opiaterna men fortsatte med z-analoger för att sova igenom den + benzo eller lyrica om det skulle bli förjävligt, vilket atn blev. Opiat atn är över nu.

Nu ska jag lägga ner benzon också. Jag har bara tagit xanor/lyrica om jag verkligen behövt det denna vecka. Men imovane jar jag tagit varje kväll. Skjuter imovane bara fram benzo ATn? Lyrica är jag inte beroende av och tar väldigt sällan, det vill man ju heller inte bli beroende av efter alla skräckhistorier.

Jag funderar bara på om jag kan byyta till något annat första dagarna för att ta bort den fysiska ATn. Kan man gå över till alkohol ett par dagar eller förlänger det också abstinensen? Lyrica?
Citera
2017-11-17, 04:36
  #2
Avstängd
Halloween2s avatar
Köp gräs och pizza i stället, du kommer inte få det lättare att sluta knappra piller med... att knappra piller.
Citera
2017-11-17, 12:21
  #3
Medlem
Imovane är en benzo-analog, och går på samma GABA-receptorer som Xanor. Så länge du tar detta så står du på ruta 1, det fördröjer bara läkningen.
Det är samma sak med alkohol och Lyrica. Tidigare så satte de in detta vid återhämtningen, men nu så står det på sjukvårdssidorna att det ska absolut inte användas.

Tråkiga råd, jag vet, men det är tyvärr sanningen. Alltså nolltolerans för både Imovane, Lyrica och alkohol. Jag tror inte att pizza hjälper om man ska sluta "knappra" piller, även om jag skulle önska det. Dessutom samma tråkiga besked om räddningsdos när det är som värst, då är du på ruta ett igen. Så nolltolerans vad gäller allt detta, annars går allt bara åt skogen. Hoppas att det kommer att gå bra för dig!
__________________
Senast redigerad av sabrina56 2017-11-17 kl. 12:31.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback