Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-16, 19:58
  #1
Medlem
Airwave92s avatar
Hej, det är såhär att jag har en bild på en tatuering som jag gärna vill ha, bilden är dock inte en design skiss eller nåt i den stilen utan det är en vanlig bild på en person som har själva tatueringen på armen

Det jag undrar är hur får jag själva designen/ritningen av denna tatueringen på bild? Kanske lite krånglig fråga men hoppas ni förstår hur jag menar

Vill alltså ha en ritning eller skiss på en tatuering som en person har på en bild, kan tänka mig en photoshop tutorial eller liknande. har googlat som fan men hittar inget. Känns dumt o gå till en tatuerare med en bild på en snubbe som har den tatueringen o säga "en sån här vill jag ha"

Alla svar uppskattas
Citera
2017-11-17, 15:56
  #2
Medlem
bilstereons avatar
Du kan kolla noga på tatueringen och plocka ur motiven/motivet och sen berättar du för tatueraren hur du vill att tatueringen ska se ut i detalj så får han skissa tills du är nöjd. Annars kan du dra upp ett A4-ark till exempel (beror på storlek såklart) i typ Photoshop och göra skissen själv.

Går väl inte att få exakt, men det är bara bra enligt mig då man inte ska sno andras motiv rakt av. Är det ett enklare motiv så är är det väl inget pinsamt med att vilja ha en likadan men känns väl sisådär att kopiera någons tatuering som personen dedikerat till något väldigt betydelsefullt.
Citera
2017-11-19, 09:17
  #3
Medlem
morrunges avatar
Gå till en tatuerare och visa bilden så sköter han/hon jobbet.

Men jag tycker också att det är lite fult att sno ett motiv rakt av (då jag själv också ritar mycket och skulle inte uppskatta om någon gjorde så med mina bilder). En bra tatuerare kan ju göra ett liknande motiv som blir mer personligt och unikt?

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback