Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-16, 18:27
  #1
Medlem
Varje höst får jag massor av fruktflugor i mitt kök. Hur kommer de hit, och vad gör de resten av året?Och hur ska jag bli av med dem?

På mitt tidigare jobb, brukade vi dammsuga bort fruktflugorna. Är det ett "cruel and unusual punishment"?

Och hur fasen, kan flugor komma in i en taklampa, som man har skruvat åt så hårt som möjligt?
Citera
2017-11-16, 20:37
  #2
Medlem
Henssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattyxne
Varje höst får jag massor av fruktflugor i mitt kök. Hur kommer de hit, och vad gör de resten av året?Och hur ska jag bli av med dem?

På mitt tidigare jobb, brukade vi dammsuga bort fruktflugorna. Är det ett "cruel and unusual punishment"?

Och hur fasen, kan flugor komma in i en taklampa, som man har skruvat åt så hårt som möjligt?

En fluga lever typ i MAX 2 månader, "dör som flugor" är kanske ett uttryck du hört.
Citera
2017-11-17, 01:32
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hensson
En fluga lever typ i MAX 2 månader, "dör som flugor" är kanske ett uttryck du hört.
Ja, jag har hört det. Nu har mina små flugor levt i mitt kök i flera veckor, så de bör väl inte ha så långt kvar. Men nästa höst, kommer jag att få massor av små flugor igen.

Har "mina" flugor, haft lite rajtan tajtan? Och har de i så fall haft det, innan de bosatte sig i mitt kök?
Eller finns det små flugbon, här och där i min lägenhet, där det kläcks nya små flugor, som väntar på att det blir höst?

Då kommer vi tillbaka, till min ursprungliga fråga. Vad gör fruktflugor, när det inte är höst?
Citera
2017-11-17, 01:37
  #4
Medlem
Dom bara chillar fram till våren. Sen knullar dom och lagar nya flugbebisar
Citera
2018-06-28, 22:28
  #5
Medlem
De kommer snabbt när det vankas fluggodis, men försvinner lika snabbt när kalaset är över. Om man är duktig och diskar, torkar av alla bänkytor och skåpsluckor, inte har någon frukt framme, kan hela tjocka släkten vara borta från den ena dagen till den andra. Om fönster och dörrar varit stängda och det inte ligger ihjälsvultna flugor strödda - vart har de då tagit vägen?
Citera
2018-06-28, 22:30
  #6
Avstängd
de dör som flugor , radar är medlet som får de att somna in för resten av året
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback