Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-16, 17:07
  #1
Medlem
dovAkins avatar
Har blivit insatt på lamictal och håller på trappa upp dosen men vette fan om jag vågar ta mer. Fått sjuka biverkningar i form av extrem trötthet sov 24 timmar i sträck! Minnesluckor ganska kraftiga sådana också glömt bort samtal jag haft eller att befunnit mig på ett ställe en dag.

Har ni hört några liknande historier?
Citera
2017-11-16, 17:44
  #2
Medlem
RadikalFails avatar
Jag svimade nästan och kräktes och hade diarré av dom.
Så är inte förvånad att den medicinen kan göra så som du skriver.
Citera
2017-11-16, 19:30
  #3
Medlem
Jag har ätit lamictal sen 2011 och biverkningarna gick över rätt så snabbt för mig förutom en; jag är klumpig så in i helvete, svårt med balansen, snubblar in i dörrposter t.ex. Utöver det hade jag väl mest huvudvärk och mardrömmar, så för mig var det en "snäll" medicin att sätta in, dock får man ju tänka på att det är individuellt hur man reagerar på olika mediciner.
Citera
2017-11-16, 21:30
  #4
Medlem
Hade lite biverkningar i början. Sov dåligt, hjärtat bankade osv. Det gick över. Nu är enda biverkningen vad jag vet att mitt närminne är något sämre. Jag kan gå till ett rum i lägenheten för att göra något och när jag kommer dit minns jag inte vad jag skulle fixa. Det dyker oftast upp efter några sekunder, eller så går jag tillbaks dit jag kom ifrån och letar ledtrådar. Det händer inte fasligt ofta ändå.
Citera
2017-11-16, 23:03
  #5
Medlem
Jag glömmer vad jag pratar om eller tänker på men blir rätt kreativ (ej manisk) Tycks få bättre fantasi för mina drömmar är rätt livliga och då drömmer jag normalt tråkigt så att jag inte minns många drömmar om året.
Citera
2017-11-18, 17:06
  #6
Medlem
.
__________________
Senast redigerad av Roxyn 2017-11-18 kl. 17:34.
Citera
2017-11-19, 21:13
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Har blivit insatt på lamictal och håller på trappa upp dosen men vette fan om jag vågar ta mer. Fått sjuka biverkningar i form av extrem trötthet sov 24 timmar i sträck! Minnesluckor ganska kraftiga sådana också glömt bort samtal jag haft eller att befunnit mig på ett ställe en dag.

Har ni hört några liknande historier?
Har också precis börjat men inte känt nån biverkning. Däremot känner jag mig redan något mindre ångestfylld. Det låter inte som medicinen är nåt för dig. Vad säger doktorn då? Låter som rätt allvarliga symptom 🙄
Citera
2017-12-13, 15:44
  #8
Medlem
Hej
Nyligen blivit insatt på lamictal. Håller på och höjer dosen, väldigt sakta.
Fick en manisk episod, då jag handlade, städade, tvättade, kunde inte sova var uppe tre dygn typ.

Har haft illamående också, men just nu lugnt. Har höjt till två tabletter om dagen i fyra veckor nu.
Citera
2017-12-13, 16:37
  #9
Medlem
Kan lamictal funka mot ångest?
Citera
2017-12-18, 17:22
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisen75
Kan lamictal funka mot ångest?

Lamotrigin (Lamictal) är stämningsstabiliserande och kan vara ångestdämpande. Givet att det tas dagligen. Dosen är då oftast betydligt lägre än vid epilepsi eller bipoläritet.

Egen erfarenhet säger att lamotrigin har en viss ångestdämpande och känslomässigt stabiliserande effekt. Tyvärr, för min del, även en del biverkningar. Fast både positiv effekt samt biverkningar är som bekant individuella.
Citera
2017-12-18, 18:02
  #11
Medlem
Ok tack för svar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback