Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-17, 09:18
  #13
Medlem
CannabisPillrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 56Kmodem
NEJ DET HAR DU INTE!
Det var som när jag var 16 år och sa till min pappa att hembränt och whiskey-essens bli lika bra som fin-whiskey!¨
Jag trodde på det då eftersom jag var ung och dum i huvudet, vissa slutar aldrig att vara dumma i huvudet oavsett ålder!
Du kanske fortfarande är dum i huvudet? Vad fan dillar du om, du vet väl inte vad jag gillar för snus? Idiot.
Citera
2017-11-17, 09:25
  #14
Medlem
CannabisPillrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobaksHasse
Vore det inte för att det var för mycket smak på snuset skulle jag säga att det funkar. Men vet man hur lätt tobak tar smak så blir man mer skeptisk till det i just detta fall.
Sen är det tyvärr så att exempelvis Rök och Vintergröna är väldigt dominanta och ganska lätt tar över.
Har för mig det är någon rökig smak om det är det du syftar på.
Citera
2017-11-17, 12:16
  #15
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannabisPillret
Har för mig det är någon rökig smak om det är det du syftar på.
Ja jag menar att Rök-arom, Vintergröna (och Vanilj) är smaker jag är extra försiktig med att använda bara för att dom lättare tar över än många andra.

Rök-arom är något vi alla känner oss hemma med (då allt industriellt snus har den komponenten). Men får man för mycket är det svårt att dölja smaken.

Jag brukar aldrig ha i mer än 3-5ml arom till 1kg mald tobak (ca:2½kg färdigt snus). Dessutom smaksätter jag mitt lite från start och lite under processens gång.
Men jag vet att många har 1-3 flaskor på 25ml (vilket jag tycker är vääääldigt mycket).
Citera
2017-11-17, 14:02
  #16
Avstängd
56Kmodems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannabisPillret
Du kanske fortfarande är dum i huvudet? Vad fan dillar du om, du vet väl inte vad jag gillar för snus? Idiot.

Sant, finns ju homosexuella och folk som knullar med djur!
Alla är vi olika!

Jag har smakat hemmagjort snus som kocken är väldigt stolt över, varje gång har det smakat vidrigt och en gång smakade det på riktigt som ett ridstall luktar, hästpiss o skit!

Hemgjort snus är för fattiglappar och luffare, respekterar man inte kvalitetssnus så ska man ge fan i att snusa!


Trevlig helg!

Edit: Sen finns det såklart riktiga snuskockar som lägger ner sin själ i sitt hemgjorda snus och kan få fram ett schyst snus men dom är få och du TS är inte en av dom!
__________________
Senast redigerad av 56Kmodem 2017-11-17 kl. 14:05.
Citera
2017-11-17, 16:50
  #17
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 56Kmodem
Sant, finns ju homosexuella och folk som knullar med djur!
Alla är vi olika!

Jag har smakat hemmagjort snus som kocken är väldigt stolt över, varje gång har det smakat vidrigt och en gång smakade det på riktigt som ett ridstall luktar, hästpiss o skit!

Hemgjort snus är för fattiglappar och luffare, respekterar man inte kvalitetssnus så ska man ge fan i att snusa!


Trevlig helg!

Edit: Sen finns det såklart riktiga snuskockar som lägger ner sin själ i sitt hemgjorda snus och kan få fram ett schyst snus men dom är få och du TS är inte en av dom!
Låter som att Aromerna inte hunnit sätta sig riktigt i dom. Ljus tobak smakar nämligen lite "stall", endel gillar den smaken, Exempelvis GROVSNUS går rätt mycket åt det hållet.
Själv är jag nog en jävlar luffare då jag inte gillar konsistensen av modellera som industriellt snus har. Att det sedan ligger som en skogssnigel under läppen gör inte känslan bättre.

-Om TS bara får fibbla lite så kommer han/hon/den/det nog bli ett riktigt proffs på smaksättning
Citera
2017-11-17, 16:56
  #18
Avstängd
56Kmodems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobaksHasse
Låter som att Aromerna inte hunnit sätta sig riktigt i dom. Ljus tobak smakar nämligen lite "stall", endel gillar den smaken, Exempelvis GROVSNUS går rätt mycket åt det hållet.
Själv är jag nog en jävlar luffare då jag inte gillar konsistensen av modellera som industriellt snus har. Att det sedan ligger som en skogssnigel under läppen gör inte känslan bättre.

-Om TS bara får fibbla lite så kommer han/hon/den/det nog bli ett riktigt proffs på smaksättning

Jag gillar Grovsnus det är en av mina favoriter och något som jag snusade i 10 år på raken bara Grov lös, häspissoskitsnuset var inte i närheten av att smaka Grov.

Man behöver väl inte snusa Röda lacket Jag tror nog mer på att du är en bra snuskock, synd att man inte vill röja sin anonymitet annars hade jag velat köpa en dosa av dig!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback