Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-11-16, 18:12
  #25
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Då får du nog komma in med någon form av källa av att "skadade" människor skulle förlora sin förmåga rösta och/ eller analytiska förmåga att bedöma politik/ ideologier.

Tror inte den kopplingen finns alls. Däremot så kan det ju finnas kopplingar mellan annat, ex. fungera socialt i ett samhälle/ familj ex. Kunna hantera stress etc.

Tror du får dra en annan linknelse för att få fram vad du vill åt, denna fungerar inte.

Jag har aldrig påstått att de inte kan rösta. Jag har påstått att problemet är att de får rösta.
Citera
2017-11-16, 18:31
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
Jag har aldrig påstått att de inte kan rösta. Jag har påstått att problemet är att de får rösta.

nej du har lagt fram ett påstående om att de inte borde få rösta pga rent dravel om du ursäktar.
Citera
2017-11-16, 18:46
  #27
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
nej du har lagt fram ett påstående om att de inte borde få rösta pga rent dravel om du ursäktar.

Jag ursäktar.
Citera
2017-11-16, 19:43
  #28
Medlem
Det är också förståeligt ifall arbetsgivare inte vill anställa människor som är defekta och förstörda för livet. I alla fall inte för full lön. Sanslöst att löneskillnaden inte är större. En kvinna som har haft en manlig hand på låret eller varit med om en liknande traumatisk upplevelse, bör skriva in det i CV:n. Ingen ide att dölja. Det kommer ändå fram med tiden.
__________________
Senast redigerad av ManManne 2017-11-16 kl. 19:49.
Citera
2017-11-16, 20:14
  #29
Medlem
Knivur-273s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
En väldigt liten andel av kvinnor går genom livet utan att utsättas för övergrepp och våldtäkter av oss svenska män.

Detta leder till livslånga skador och trauman som för alltid sätter sig fast i kvinnans psyke och färgar hennes möte med verkligheten. Hon kommer alltid se allt ur en våldtagens ögon.

Att ha den här typen av psykisk funktionsnedsättning som en våldtäkt lämnar efter sig gör tyvärr att man blir oförmögen att sätta sig in i samhällsfrågor då dessa kräver att man lämnar sitt eget perspektiv och fri från färgning av sina egna fördommar granskar fakta.

Då våldtäkt är något man alltid kommer leva med saknas förutsättningen för att nollställa sitt psyke som våldtäktsoffer. Det är en skada man lever med för resten av livet.

Med bakgrund av detta är det uppenbart att våldtagna inte bör delta i beslut rörande andras liv i vår demokrati.

En väldigt liten del av oss kvinnor

Och då våldtäkt drabbar majoriteten av alla kvinnor under en livstid bör av praktiska skäl kvinnor som grupp hindras från att rösta.

Vad får ni för tankar kring detta?

Du säger att "En väldigt liten andel av kvinnor går genom livet utan att utsättas för övergrepp och våldtäkter av oss svenska män"

Det låter som de flesta kvinnor någon gång blir våldtagna av Svenska män, vilket är falskt och ett helt vansinnigt påstående. Språket är viktigt. Utan språket är vi inte långt bättre än djuren.
__________________
Senast redigerad av Knivur-273 2017-11-16 kl. 20:56.
Citera
2017-11-16, 20:33
  #30
Medlem
Jessigirlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
En väldigt liten andel av kvinnor går genom livet utan att utsättas för övergrepp och våldtäkter av oss svenska män.

Detta leder till livslånga skador och trauman som för alltid sätter sig fast i kvinnans psyke och färgar hennes möte med verkligheten. Hon kommer alltid se allt ur en våldtagens ögon.

Att ha den här typen av psykisk funktionsnedsättning som en våldtäkt lämnar efter sig gör tyvärr att man blir oförmögen att sätta sig in i samhällsfrågor då dessa kräver att man lämnar sitt eget perspektiv och fri från färgning av sina egna fördommar granskar fakta.

Då våldtäkt är något man alltid kommer leva med saknas förutsättningen för att nollställa sitt psyke som våldtäktsoffer. Det är en skada man lever med för resten av livet.

Med bakgrund av detta är det uppenbart att våldtagna inte bör delta i beslut rörande andras liv i vår demokrati.

Och då våldtäkt drabbar majoriteten av alla kvinnor under en livstid bör av praktiska skäl kvinnor som grupp hindras från att rösta.

Vad får ni för tankar kring detta?

Att det är ungefär därför tjejer inte vill träffa på menafolk utan sällskap?

-Hoppas du är ironisk? Försök fatta att det inte e alla tjejer som tänker så,det e ytterst få jag känner som känner sig räddare att träffa invandrare än svenskar !
-Helst i mörkret!
Citera
2017-11-17, 09:32
  #31
Medlem
Ratozs avatar
Dags att avslöja mig. Jag är för kvinnlig rösträtt. Jag ville föra den här diskusionen för att påpeka att man inte kan ha tagit skada av något utan att det påverkar ens funktion i någon grad.

Skador är lika med funktionsnedsättningar.

Det vore därför bra om våldtäktsstatistik och statistik om andra övergrepp hanterades varsamt.
Citera
2017-11-17, 09:42
  #32
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
Dags att avslöja mig. Jag är för kvinnlig rösträtt. Jag ville föra den här diskusionen för att påpeka att man inte kan ha tagit skada av något utan att det påverkar ens funktion i någon grad.

Skador är lika med funktionsnedsättningar.

Det vore därför bra om våldtäktsstatistik och statistik om andra övergrepp hanterades varsamt.
Tycker du, så här i efterhand, att det fungerade bra?
Citera
2017-11-17, 09:43
  #33
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Tycker du, så här i efterhand, att det fungerade bra?

Nej jag hade hoppats på mer kritik mot mina enskilda argument.
Citera
2017-11-17, 09:44
  #34
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
Nej jag hade hoppats på mer kritik mot mina enskilda argument.
Om du inte hade utformat trådstarten och dina inlägg i tråden så trolligt hade folk kanske tagit dina argument på lite mer allvar och bemött dem därefter.
Citera
2017-11-17, 09:47
  #35
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Om du inte hade utformat trådstarten och dina inlägg i tråden så trolligt hade folk kanske tagit dina argument på lite mer allvar och bemött dem därefter.

Förlåt. Jag är usel på att ljuga helt enkelt.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback