Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-16, 13:20
  #1
Medlem
Ni som kör IPTV, vad har ni för hårdvara?

Finns det någon enhet som klarar av mina följande "små" krav?
Har googlat rätt mycket men får inte riktigt rätsida på det.

1) Egna kanallistor, gärna flera så att barnen inte riskerar att få igång någon smaskig hydraulfilm.

2) Installera "appar", ex svt play, netflix osv

3) Litet format, fysiskt alltså, vill inte ha en enhet ala VHS 80 tal under TVn

4) Styras med app i telefon som kodi, vet inte om det finns, men det borde finnas.

5) Spela upp filmer från nätverket.
Citera
2017-11-16, 13:39
  #2
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumperk
Ni som kör IPTV, vad har ni för hårdvara?

Finns det någon enhet som klarar av mina följande "små" krav?
Har googlat rätt mycket men får inte riktigt rätsida på det.

1) Egna kanallistor, gärna flera så att barnen inte riskerar att få igång någon smaskig hydraulfilm.

2) Installera "appar", ex svt play, netflix osv

3) Litet format, fysiskt alltså, vill inte ha en enhet ala VHS 80 tal under TVn

4) Styras med app i telefon som kodi, vet inte om det finns, men det borde finnas.

5) Spela upp filmer från nätverket.

En Raspberry Pi med nån Linuxutgåva och Kodi installerat. Du får förvisso inte Netflix i Kodi, men du har tusentals andra olika tjänster för att strömma filmer. Installerar du Retrospektiv får du dessutom en perfekt spelmaskin att spela gamla Nintendospel på, kan även spela PS1-spel och lite annat.
Kolla in det om inte Netflix är så viktigt.

Kodi hanterar även IPTV, osäker på kanallistor och sånt däremot, men borde väl inte vara omöjligt att fixa. Kodi fixar som bekant det mesta
Citera
2017-11-16, 16:42
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
En Raspberry Pi med nån Linuxutgåva och Kodi installerat. Du får förvisso inte Netflix i Kodi, men du har tusentals andra olika tjänster för att strömma filmer. Installerar du Retrospektiv får du dessutom en perfekt spelmaskin att spela gamla Nintendospel på, kan även spela PS1-spel och lite annat.
Kolla in det om inte Netflix är så viktigt.

Kodi hanterar även IPTV, osäker på kanallistor och sånt däremot, men borde väl inte vara omöjligt att fixa. Kodi fixar som bekant det mesta


Kör Raspberry+kodi som uppspelare för lokala filer, funkar svinbra men är inte så pigg på att mecka så sjukt mycket som det verkar krävas.
Kanallistor är snudd på omöjligt via Kodi vad jag har kunnat googla mig till.

Barnen är så pass små att en fjärrkontroll nästan är ett måste.

Frugan kräver kanallistor
Citera
2017-11-16, 18:06
  #4
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumperk
Kör Raspberry+kodi som uppspelare för lokala filer, funkar svinbra men är inte så pigg på att mecka så sjukt mycket som det verkar krävas.
Kanallistor är snudd på omöjligt via Kodi vad jag har kunnat googla mig till.

Barnen är så pass små att en fjärrkontroll nästan är ett måste.

Frugan kräver kanallistor
http://rapidiptvsweden.bz/guider-for...uide-kodi-v17/
Citera
2017-11-16, 20:55
  #5
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumperk
Kör Raspberry+kodi som uppspelare för lokala filer, funkar svinbra men är inte så pigg på att mecka så sjukt mycket som det verkar krävas.
Kanallistor är snudd på omöjligt via Kodi vad jag har kunnat googla mig till.

Barnen är så pass små att en fjärrkontroll nästan är ett måste.

Frugan kräver kanallistor

Äh, så mycket meck krävs inte. Kolla länken Anti-WOG skrev nyss, så ser du.
Sen finns det även supersmidiga fjärrkontroller till Pajen att köpa: http://www.averagemanvsraspberrypi.c...-for-your.html
Har din TV dessutom HDMI-CEC (CEC) så kan du styra din dator med TV:ns fjärrkontroll. Ännu bättre och du slipper fler fjärrkontroller.
Citera
2017-11-17, 06:54
  #6
Medlem
Även hårdvaran diskuteras här: (FB) IPTV med alla världens kanaler
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback