Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-12-22, 07:16
  #61
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av distans
Aha, du menar så Men det ska vara skyltat, med få undantag, enligt gällande regler:
Problemet är "gällande regler". Det är stor skillnad på olika sorters kameraövervakning, en del spelar in lokalt, en del kan styras direkt av operatör. Om en operatör övervakar bör det informeras om det eftersom ett brottsvittne då inte behöver ringa 112, vilket sparar resurser. Samma sak gäller de där skottmikrofonerna.
Citera
2018-01-15, 22:24
  #62
Medlem
shponglads avatar
alla dumma jävlar som inte inser att detta är vad som kan beskrivas som "the slippery slope".

Första mikrofonerna som sätts upp kommer kanske inte ha mjukvaran för att lyssna på enskilda samtal, sen ska den uppdateras och då kanske några andra funktioner slinker in? i detta skedet orkar ingen bry sig för nu har kamerorna och mikrofonerna suttit uppe flera år och inget har skett ÄN....

Sen år 2047 finns det bokstavligen databanker med GENERATIONER av samtal,inspelningar,åsikter och registrering av ALLT
Värdet av något liknande skulle vara enormt, både för nån despotisk psykopat såsom ett större konglomerat.
Vårt samhälle kommer inte att se ut exakt då som nu, och därför bör man vara extremt restriktiv med alla kontroll och övervakningssystem.

sen vad uppnår man egentligen? när kamerorna sattes upp i rinkeby centrum så förflyttades droghandeln in i affärerna runt torget, när detta uppmärksammades så flyttade mycket av handeln in i garage och liknande ställen, nästa steg är att dom sker i trappuppgångar etc.
Citera
2018-01-16, 13:51
  #63
Medlem
oshin.cantwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
sen vad uppnår man egentligen? när kamerorna sattes upp i rinkeby centrum så förflyttades droghandeln in i affärerna runt torget, när detta uppmärksammades så flyttade mycket av handeln in i garage och liknande ställen, nästa steg är att dom sker i trappuppgångar etc.

Eller levereras med drönare.
Citera
2018-01-16, 15:59
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
alla dumma jävlar som inte inser att detta är vad som kan beskrivas som "the slippery slope".

Första mikrofonerna som sätts upp kommer kanske inte ha mjukvaran för att lyssna på enskilda samtal, sen ska den uppdateras och då kanske några andra funktioner slinker in? i detta skedet orkar ingen bry sig för nu har kamerorna och mikrofonerna suttit uppe flera år och inget har skett ÄN....

Sen år 2047 finns det bokstavligen databanker med GENERATIONER av samtal,inspelningar,åsikter och registrering av ALLT
Värdet av något liknande skulle vara enormt, både för nån despotisk psykopat såsom ett större konglomerat.
Vårt samhälle kommer inte att se ut exakt då som nu, och därför bör man vara extremt restriktiv med alla kontroll och övervakningssystem.

sen vad uppnår man egentligen? när kamerorna sattes upp i rinkeby centrum så förflyttades droghandeln in i affärerna runt torget, när detta uppmärksammades så flyttade mycket av handeln in i garage och liknande ställen, nästa steg är att dom sker i trappuppgångar etc.

Ändamålsglidning, kallas det.

Vad man uppnår? Man lyckas göra ett obehagligt samhällsklimat ännu obehagligare.
Citera
2018-01-17, 22:20
  #65
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inlastmotvilja
Är det möjligt att övervaka en person med en mikrofon samt kamera i örat/hörselgången? Jag hör röster som utpressar mig. Dom säger att de buggat mig i örat. Det kan givetvis vara jag som inbillar mig; men vill bara veta om det är möjligt.

Sluta med drogerna och kör in en tops i örat så märker du nog om där finns en kamera eller inte. Du vet skillnaden på en mikrofon och högtalare va?
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback