Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-15, 22:30
  #1
Medlem
Hej! Idag när jag och pappa gick med hunden som vi alltid gör på kvällarna så gick vi plötsligt in i en ungefär 4 meter lång ficka av varm luft, kändes som om man gick in i en varm butik mitt i vintern. Det var 4 grader ute och inget hus på 30+ meter. Det var en asfaltsväg med en äng på ena sidan och en skog på andra. Vad kan ha orsakat detta?
Citera
2017-11-15, 23:19
  #2
Medlem
Astralplasmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeroxz
Hej! Idag när jag och pappa gick med hunden som vi alltid gör på kvällarna så gick vi plötsligt in i en ungefär 4 meter lång ficka av varm luft, kändes som om man gick in i en varm butik mitt i vintern. Det var 4 grader ute och inget hus på 30+ meter. Det var en asfaltsväg med en äng på ena sidan och en skog på andra. Vad kan ha orsakat detta?

Du är inte ensam om att ha upplevt detta fenomen.
Hörde du något ljud, typ stora fläktar?
Jag hörde själv tydligt ljudet av stora fläktar, i samband med att jag kände en varm luftström, inne i en skog, där inga byggnader finns. Det höll på i flera dar.
Andra har upplevt samma sak, och har tyckt att det har varit kusligt att stå mitt i en varm luftström, som har tyckts komma från osynliga fläktar. Jag minns tyvärr inte var jag läste detta.
Mvh
Citera
2017-11-16, 07:27
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astralplasma
Du är inte ensam om att ha upplevt detta fenomen.
Hörde du något ljud, typ stora fläktar?
Jag hörde själv tydligt ljudet av stora fläktar, i samband med att jag kände en varm luftström, inne i en skog, där inga byggnader finns. Det höll på i flera dar.
Andra har upplevt samma sak, och har tyckt att det har varit kusligt att stå mitt i en varm luftström, som har tyckts komma från osynliga fläktar. Jag minns tyvärr inte var jag läste detta.
Mvh

Hörde inget ljud. Mycket intressant. Jag får se om det finns kvar ikväll igen. Tack för svar!
Citera
2017-11-16, 21:23
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astralplasma
Du är inte ensam om att ha upplevt detta fenomen.
Hörde du något ljud, typ stora fläktar?
Jag hörde själv tydligt ljudet av stora fläktar, i samband med att jag kände en varm luftström, inne i en skog, där inga byggnader finns. Det höll på i flera dar.
Andra har upplevt samma sak, och har tyckt att det har varit kusligt att stå mitt i en varm luftström, som har tyckts komma från osynliga fläktar. Jag minns tyvärr inte var jag läste detta.
Mvh


Idag var det som vanligt igen, dock så var det 8 grader så kanske var svårt att känna.
Citera
2017-12-12, 04:46
  #5
Medlem
Pungsvings avatar
Aliens besöker planeten. Deras osynlighetssköldar genererar värme.

www.youtube.com/watch?v=5ZnTCg4U4dc
Citera
2017-12-12, 05:07
  #6
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeroxz
Hej! Idag när jag och pappa gick med hunden som vi alltid gör på kvällarna så gick vi plötsligt in i en ungefär 4 meter lång ficka av varm luft, kändes som om man gick in i en varm butik mitt i vintern. Det var 4 grader ute och inget hus på 30+ meter. Det var en asfaltsväg med en äng på ena sidan och en skog på andra. Vad kan ha orsakat detta?

Det kanske stod en en stor älg och värmde upp luften där. Sedan flyttade den sig när den hörde att ni kom, och kvar blev den uppvärmda luften
Citera
2017-12-13, 00:11
  #7
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astralplasma
Du är inte ensam om att ha upplevt detta fenomen.
Hörde du något ljud, typ stora fläktar?
Jag hörde själv tydligt ljudet av stora fläktar, i samband med att jag kände en varm luftström, inne i en skog, där inga byggnader finns. Det höll på i flera dar.
Andra har upplevt samma sak, och har tyckt att det har varit kusligt att stå mitt i en varm luftström, som har tyckts komma från osynliga fläktar. Jag minns tyvärr inte var jag läste detta.
Mvh
Luftströmmen du kände kom säkert inte från någon fläkt. Hörde du verkligen en fläkt kanske det var en höfläkt på någon fjärran bondgård men vinddraget från den når inte många meter. Det kan hända att du antingen är lite tokig i huvudet eller var det något helt annat du hörde.

Citat:
Ursprungligen postat av Jeroxz
Idag var det som vanligt igen, dock så var det 8 grader så kanske var svårt att känna.
Jösses, är temperaturvariationer i luften något nytt för dig? Har du aldrig varit på landet förut? Luft blir lokalt olika mycket uppvärmd av marken och grejer på marken som suger åt sig solljus olika mycket och sedan flyttar den luften på sig lite hipp som happ. Inget konstigt alls.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback