Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-15, 19:25
  #1
Medlem
Hej! Vill först och främst påpeka att jag inte är ute efter att hänga ut någon men vill ändå berätta om min egen erfarenhet från Cykelbyggarn i Sandviken (ca 2,5 mil väster om Gävle).

Jag har tidigare under året köpt en mountainbike hos dem och är riktigt besviken gällande kundbemötande, pris och service. Upplever att det finns en nonchalans gentemot mig som kund. Ett exempel är att man knappt får någon rabatt alls även fast man handlat för 20 tkr plus tillbehör.

Upplever heller inte personalen alls som trevliga eller tillmötesgående utan suckar mest när man har frågor om hojen etc. Dom står ofta bara tysta och säger inte speciellt mycket förutom att se sura ut. Så här i efterhand har jag blivit avrådd att handla där av en bekant som har en liknande erfarenhet. Det går inte att lita på deras FB-sida där det är stjärnor som har utdelats - man kan ju ta bort dom negativa omdömena om jag förstått det rätt.

Det borde finnas fler cyklister med erfarenheter då MTB ändå är en relativt stor sport här med tanke på att Högbo finns (bortsett från bandyn).

Finns det någon/några som haft med Cykelbyggarn att göra sedan tidigare? Erfarenheter?

Tacksam för svar
Citera
2017-11-15, 19:31
  #2
Medlem
Internhumors avatar
Svenskan kronan ger mindre och mindre köpkraft. De flesta butiker säljer bara importerade varor idag och behöver få tillbaka det som de lagt ut. Marginalerna är små för de flesta och drygheten beror helt enkelt på att de inte kan ge dig en deal eller ens prata om en sådan.
Citera
2017-11-15, 19:41
  #3
Medlem
OnlyTimeWillTells avatar
Så vilka företag får du rabatt hos när du handlar för 20tkr ?
Väldigt nyfiken?

Tjurig personal, ja då struntar man att gå dit, förmodligen dåligt betalda anställda med en fittig chef som ställer för höga krav.


Som ovan nämde, lönsamheten är värdelös i sverige, därför stora företag lämnar sverige.

sen är väl allmänt sveriged ekonomi byggd på ett luftslott som har pys punka.

Och egentligen har företaget inte gjort något som helst fel, så meningslös trådstart ja tack.
Citera
2017-11-16, 00:45
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacBookPro-Retina
Hej! Vill först och främst påpeka att jag inte är ute efter att hänga ut någon men vill ändå berätta om min egen erfarenhet från Cykelbyggarn i Sandviken (ca 2,5 mil väster om Gävle).

Jag har tidigare under året köpt en mountainbike hos dem och är riktigt besviken gällande kundbemötande, pris och service. Upplever att det finns en nonchalans gentemot mig som kund. Ett exempel är att man knappt får någon rabatt alls även fast man handlat för 20 tkr plus tillbehör.

Upplever heller inte personalen alls som trevliga eller tillmötesgående utan suckar mest när man har frågor om hojen etc. Dom står ofta bara tysta och säger inte speciellt mycket förutom att se sura ut. Så här i efterhand har jag blivit avrådd att handla där av en bekant som har en liknande erfarenhet. Det går inte att lita på deras FB-sida där det är stjärnor som har utdelats - man kan ju ta bort dom negativa omdömena om jag förstått det rätt.

Det borde finnas fler cyklister med erfarenheter då MTB ändå är en relativt stor sport här med tanke på att Högbo finns (bortsett från bandyn).

Finns det någon/några som haft med Cykelbyggarn att göra sedan tidigare? Erfarenheter?

Tacksam för svar

Varför skulle de ge dig rabatt?det är inga summor på miljoner vi talar om.
De lever på att sälja cyklar och när nån köper en cykel ska de ge rabatt bara för att folk är snåla?
Skulle du ge rabatt till din arbetsgivare när du jobbar ? tillexempel så ska du får 20papp i lön men arbetsgivaren tycker du kan få 15papp istället. de skulle va schysst. Annars kommer han tycka de e dåligt eftersom han gett dig chansen att få jobbet istället för nån annan.

Sen att personalen är sura kan bero på många saker. Tillexempel dåliga arbetsvillkor för att folk är snåla och inte handlar tillräckligt och många köper skräphojar från biltema osv.
Skatterna och hyrorna i sverige är inte små vet du.
Citera
2017-11-16, 07:17
  #5
Medlem
För egen del är saken redan utagerad och jag går inte dit sedan ca 6 månader, vidare är tråden inte skapad för att jag eller någon annan ska få rabatt. Det är bara löjeväckande, utan tråden skapades för att diskutera sakligt om det finns missnöjda eller nöjda kunder. Flashback är ju ett ypperligt forum för diskussion. Syftet med tråden är inte att hänga ut vare sig företaget eller personal utan endast diskutera erfarenheter. Jag är inte ute efter att ta på mig en offerkofta eller att ”ge igen”. Gissningsvis har deras fotsoldater/sympatisörer redan hakat på i tråden.

Önskar alla en trevlig dag!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback