Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-18, 23:18
  #13
Medlem
Loke-Motivets avatar
Försök hitta en corolla från sent 90-tal. Ruskigt hållbara i allmänheten.
Citera
2017-11-18, 23:21
  #14
Medlem
LittleRoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loke-Motivet
Försök hitta en corolla från sent 90-tal. Ruskigt hållbara i allmänheten.

Kan inget annat än att hålla med! Grymt bra.

Nu jinxar jag säkert så bilfan går sönder imorgon bara för det.
Citera
2017-11-19, 08:48
  #15
Medlem
Phoenixboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleRoo
Kan inget annat än att hålla med! Grymt bra.

Nu jinxar jag säkert så bilfan går sönder imorgon bara för det.
Coolare bil får man leta efter.

Vissa verkar verkligen digga volvo, hade personligen kört på en gammal mercedes.

Tror jag faktiskt tackade nej till att få en corolla i bra skick.. kom ihåg att den var liten och grå.. eller var det någon annan.. bortskämd helt klart.
Citera
2017-11-21, 18:36
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Ful och tråkig, men så jävla driftsäker. Helt oslagbart.

Och det det där med rosten stämmer inte alls! Kanske på de riktigt gamla corollorna runt 1990.

E10 (årsmodell 93-97) brukar rosta rätt friskt, E11 (97-01) står emot rosten riktigt bra.
Citera
2017-11-22, 22:10
  #17
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finn1
E10 (årsmodell 93-97) brukar rosta rätt friskt, E11 (97-01) står emot rosten riktigt bra.

Min Avensis är från typ 98 och den hade bra rostskyddsbehandling, den behandlades extra i Sverige av Toyota, jag kompletterade med att spraya hålrummen när den var ett par år, nu är den väl snart 20 år utan att ha haft några problem med rosten.
Citera
2017-11-27, 18:02
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Min Avensis är från typ 98 och den hade bra rostskyddsbehandling, den behandlades extra i Sverige av Toyota, jag kompletterade med att spraya hålrummen när den var ett par år, nu är den väl snart 20 år utan att ha haft några problem med rosten.

Instämmer, äger själv en Toyota av snarlik årsmodell och underredet har klarat sig riktigt bra. Har exempelvis aldrig fått smaka hammare på besiktningen.
På karossen finns inte en rostfläck, trots taskigt skött lack (innan min ägo) och klarlacksläpp.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback