Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-15, 16:42
  #1
Medlem
FinalSh4res avatar
Hej!

Jag sitter med en fiberanslutning och har ett problem som jag misstänker har att göra med felkoppling.

Just nu sitter det en Inteno, och från Intenon går det en kabel till en NetGear switch (8 portar varav 7 är upptagna), och från switchen till min dator. Jag har även en trådlös router som sitter ikopplad till Intenon och fungerar fint.

Problemet med den här kopplingen är att mitt internet försvinner var 5e minut ish för att sedan komma tillbaka efter cirka 45 sekunder. När jag kopplar en kabel direkt från Intenon till min burk så fungerar det felfritt.

Tyvärr går det bara att få nätverk från port 1, 2 & 3 från intenon och samtliga är upptagna av annat.

Jag prövade även att koppla min dator till den trådlösa routern istället men utan framgång.

Jag hoppas jag har förklarat så det går att förstå, hojta till annars.

Tack på förhand!
Citera
2017-11-15, 18:56
  #2
Medlem
kimdah2002s avatar
Vad är det för Intenoburk ?
Är det enbart en mediaomvandlare ?

Hur många ip-adresser får du från din leverantör ?
__________________
Senast redigerad av kimdah2002 2017-11-15 kl. 19:05.
Citera
2017-11-15, 21:28
  #3
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinalSh4re
Just nu sitter det en Inteno, och från Intenon går det en kabel till en NetGear switch (8 portar varav 7 är upptagna), och från switchen till min dator. Jag har även en trådlös router som sitter ikopplad till Intenon och fungerar fint.

Hur är det med övriga enheter som är kopplade till NetGear, tappar de internet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback