Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-11-15, 19:57
  #37
Medlem
AIPs avatar
Fint läge TFF skaffat sig. Tyckte att J-Södra kändes tunga, visserligen en man utvisad men man skulle ändå visat mer kämpaglöd. Nu såg det oerhört tungt ut och jag är inte så säker på att man kommer lyckas vända detta i returmötet. Kozica totalt bortplockad idag.
2017-11-15, 19:58
  #38
Medlem
Så som Södra betedde sig mot Sune Lantz efter att han tog upp Södra till allsvenskan genom sitt hårda arbete och sina kontakter så förtjänar Södra att åka ur. När södra gick upp i allsvenskan så flockades gamarna för att exponera sig typ Mats Tidstrand med flera. Personer som inte förstår sig på sport. Det har varit mycket tal om ny arena som Södra vill ha av kommunens skattebetalar plus att Södra förväntar sig att kommuninvånarna skall stå för driften! Vad mig beträffar så hoppas jag att Södra åker ut ur allsvenskan!
2017-11-15, 21:20
  #39
Medlem
J-Södra har definitivt kapacitet att vända detta på Stadsparksvallen. Men det kräver en helt annan inställning än den tama och trevande inledningen idag.
Calisir's andra gula var f ö både tveksamt och tungt även för en neutral. En påspringning, inget annat.

Hursom, det torde bli en rafflande retur.
2017-11-15, 21:29
  #40
Medlem
Pallestroms avatar
Hyfsat läge för Trelleborg!
Varit kul med ett andra skånskt lag.
Gör ju heller inget att Helsingborg inser att Trelleborg spelar en division högre upp än dem🤔😀
2017-11-15, 22:03
  #41
Medlem
Spelar man såhär mot ett Superettan lag förtjänar man inte att vara kvar i Allsvenskan. Ser hellre att TFF går upp kul med ett till derby.
2017-11-15, 22:10
  #42
Medlem
Det negativa med om trelleborg går upp är ju att dom ryktas ha en av Sveriges tråkigaste arenor. Hur lockande kommer det vara att besöka " Tjongavallen" liksom? Känns inte som att det lär bli några publikfester om dom går upp. Då hade jag hellre åkt till Jönköping och tagit möjligheten att njuta av atmosfären kring Sveriges mest vackraste arena. Riktigt vackert att hautsikt både mot centrum och Vättern. En viss skillnad mot Elfsborg jävla arena som ligger inklämt i ett köpcentrum.
2017-11-15, 22:10
  #43
Medlem
Calisir fick säkert lite extra på andra kortet för han beter sig som ett rövhål både mot spelare och domare. Så jävla trött på sån attityd.

Skulle bli högt förvånad om TFF inte spelar i allsvenskan nästa år.
2017-11-15, 22:16
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Calisir fick säkert lite extra på andra kortet för han beter sig som ett rövhål både mot spelare och domare. Så jävla trött på sån attityd.

Skulle bli högt förvånad om TFF inte spelar i allsvenskan nästa år.
Till hans försvar kan jag tycka att det röda kortet var rätt hårt dömt. Visst är det klumpigt av Calisir att gå in så hårt i den situationen men samtidigt lägger sig motståndaren ner ganska enkelt. Däremot håller jag med dig om hans agerande. Fullständigt oacceptabelt nästan på gränsen till omoget.
2017-11-15, 23:01
  #45
Medlem
Glorkass avatar
Jag hoppas j-södra åker ur, av två skäl. Dels har DIF svårt mot dem och tappar ofta poäng. Dels är de i vår cup-grupp i vår så jag ser gärna en spelarflykt och stukat självförtroende i j-södratruppen.

Sen är ju inte TFF universums roligaste lag, men ändå hyfsat klassisk motståndare samt att de hade den goda smaken att skicka ned bajen 2009...

Apropå 2009, då hade Assyriska exakt samma läge i kvalet som TFF har nu, och den gången sprack det som bekant. Assyrierna gjorde misstaget att inte satsa på att göra det där ack så viktiga bortamålet mot DIF.

Lär er av det, Trelleborg!
2017-11-16, 01:04
  #46
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Det negativa med om trelleborg går upp är ju att dom ryktas ha en av Sveriges tråkigaste arenor. Hur lockande kommer det vara att besöka " Tjongavallen" liksom? Känns inte som att det lär bli några publikfester om dom går upp. Då hade jag hellre åkt till Jönköping och tagit möjligheten att njuta av atmosfären kring Sveriges mest vackraste arena. Riktigt vackert att hautsikt både mot centrum och Vättern. En viss skillnad mot Elfsborg jävla arena som ligger inklämt i ett köpcentrum.

”Tjongavallen” är förlegat för längesen.
Och sen åker man även dit för att äta deras grillade kött i bröd inför matchen. Fader vad gott!
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback